Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Splitter skrev (43 minutter siden):

Hva skal en si til dette? For min spede forståelse virker dette iallfall veldig lovende. :)
 

https://weather.com/en-IN/india/coronavirus/news/2021-04-21-scientists-invent-new-vaccine-that-can-fight-all-coronaviruses

Sitat

This vaccine wouldn’t just fight all the current and future strains of COVID-19-causing SARS-CoV-2, but also the coronaviruses that previously threatened epidemics or cause cases of the common cold on a regular basis.

Aldri mer forkjøla! Hvor melder jeg meg som testpilot? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Mener Janssen-vaksinen er effektiv mot delta-varianten

Sitat

Legemiddelselskapet Johnson & Johnson sier at koronavaksinen deres er effektiv mot den svært smittsomme delta-varianten av viruset.

Immuniteten varer i åtte måneder, mener selskapet som står bak Janssen-vaksinen. Den gis i kun én dose.

Selskapet har kommet frem til konklusjonen etter å ha undersøkt immunresponsen hos åtte vaksinerte personer.

En annen studie som ble gjort på 20 vaksinerte personer, endte med samme resultat, ifølge en uttalelse på selskapets hjemmeside.

Norge har tatt Janssen-vaksinen ut av vaksineprogrammet på grunn av frykt for alvorlige bivirkninger som blodpropp og blødninger i sjeldne tilfeller.

 

Endret av Subara
Lenke til kommentar
Gjest b6487...931
:utakt skrev (1 time siden):

Aldri mer forkjøla! Hvor melder jeg meg som testpilot? 

*aldri mer forkjøla av koronavirus

Anonymous poster hash: b6487...931

Lenke til kommentar
20 hours ago, Splitter said:

Hva skal en si til dette? For min spede forståelse virker dette iallfall veldig lovende. :)
 

https://weather.com/en-IN/india/coronavirus/news/2021-04-21-scientists-invent-new-vaccine-that-can-fight-all-coronaviruses

At dette er slettes ikke noen nyhet. At det er flere selskaper som forsøker denne tilnærmingen. Tror ihvertfall at det finnes et lite kappløp også på dette:

Quote

The vaccine created by Zeichner and Meng takes an unusual approach, in that it targets a part of the virus’ spike protein called the "viral fusion peptide". This fusion peptide is essentially universal among coronaviruses; in fact, it has not changed or differed at all in any of the genetic sequences of SARS-CoV-2 that have been obtained from thousands of patients around the world. The vaccine’s ability to target this universal part is what’s supposed to render it effective against all coronaviruses.

Så får vi se da om noen omsider kommer i mål.

Husker at jeg så en dokumentar på Netflix som viste amerikanere reise til sør eller var det mellomamerika og testet på buskapen (husdyr) på en liten gård. Dette var et vaksineutviklingsselskap basert i USA.

Endret av G
Lenke til kommentar
20 hours ago, Kjetil Lura said:

Hehe. Om det stemmer er vel de som lager vaksiner snart konk.:grin:

Tvilsomt. Heller svært rike. Også tar de ut gevinst eller sylter ned i andre helseutfordringer (forskning) fra overskuddet. De kan ta en ganske høy pris dersom påstanden i reklamen sin viser seg å ha realitet. Hva med boosterdoser, vil det gi livslang immunitet og det der?

  

18 hours ago, Guest b6487...931 said:

*aldri mer forkjøla av koronavirus

Anonymous poster hash: b6487...931

De må starte på et virus. Dette kommer til å bli utvidet over på andre virus og kanskje på andre ting, dersom de lykkes.

Men !!

Utifra hva det ene selskapet i den Netflix-dokumentaren, eller var det på Youtube, husker ikke helt?? Så var det ulik virkning på ulike varianter av influensa eller korona eller hva de testet på. Så jeg tror muligens ikke at det vil ta alt av disse virusene. Men, vi får vente å se. Kanskje de ikke har truffet helmaks på peptidet da, eller noe sånn enda? Er jo veldig små molekyler å arbeide på. Eller at det ikke har en slik rett fram virkemekanisme som de håpet på? Eller at noen av dem er amatørforskere?

Endret av G
Lenke til kommentar
Splitter skrev (20 timer siden):

Håper da på at den kommer raskt i omløp (ønsketenking), slik at de som må vente 12 uker på dose 2 får denne istedenfor. Og slipper en dose 3.

Virket som et problem i USA at folk ikke møter opp til 2. dose, så vi trenger en kraftig en.

Lenke til kommentar

I forbindelse med praten om universalvaksiner:

Det eneste jeg kan tenke meg at skjer, er at investeringsviljen for vaksiner er noe høyere enn normalt.

Alt det andre må nok gå den trege veien via godkjenningsorganer basert på rigide forsøk hvor det startes forsiktig tas analyser og innrapporteres for at dette så justeres, og økes suksessivt over mange faser. Til slutt må de be om godkjenning og godkjenningsorganet må ta stilling. Dette tar ofte noen år.

Endret av G
Lenke til kommentar
Subara skrev (1 time siden):

Håper da på at den kommer raskt i omløp (ønsketenking), slik at de som må vente 12 uker på dose 2 får denne istedenfor. Og slipper en dose 3.

Virket som et problem i USA at folk ikke møter opp til 2. dose, så vi trenger en kraftig en.

Er nok dessverre liten sjanse for det. Mener jeg leste et sted at de skulle begynne testingen på mennesker i 2022. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...