Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
DaniNichi skrev (Akkurat nå):

Og du snakker om herske teknikk, du kaller mennesker med naturlig skepsis til vaksine for anti vaxxere 😅

Jeg tok vaksiner for reise for 7-8år siden, jeg ser på foreldre som ikke vaksiner barna sine som historieløse halvveis gale mennesker. 

Nei jeg har aldri kalt noen for anti vaxxere. Ved at jeg sier at noen er anti vaksine i dette tilfellet i konteksten av tråden her at de er imot å ta corona vaksinen når den måtte komme, merk deg og at jeg ikke referer til enskilte personer eller brukere. Men at det er en mye høyere andel vaksine skepsisere blant anti lockdown grupperingene trenger en ikke gjøre mye mer arbeid i enn å ta seg en titt innom anti lockdown gruppene på facebook for å bekrefte.

Hele poenget mitt er at de fleste argumenterer mot lockdown fordi det er så samfunnsskadelig, og at en må akseptere en andel svakerestilte når det kommer til helse må bøte med livet for å ivareta samfunnet. Hvis det da er så viktig å ivareta samfunnet hvorfor er da de i samme gruppe så lite villige til å ta en vaksine som vi løse samfunnsproblemene? Er det kanskje fordi at det da kan utgjøre en liten risiko for dem selv? Som jeg sier, en møter rett og slett seg selv i døra :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (16 timer siden):

Her er god lesning for gjengen her som ikke mener korona er farlig for andre enn 80år +

https://www.nrk.no/norge/xl/_-det-verste-er-angsten-for-ikke-a-fa-puste-1.15208219

Lag en reportasje om alle foreldre som sitter igjen med kun minner etter at barna deres døde til vanlig influensa uten noe underliggende sykdom i sesongen 2017/18 som regnes som en mild sesong.

Og alle virus infeksjoner kan gi senvirkninger dette er ikke noe nytt også bakterier kan gjøre dette.

 

Kryptodebunker skrev (15 timer siden):

I Norge ja fordi vi ikke har overgått kapasiteten til helsevesenet. 

Prøv samme regnestykke i Frankrike, Spania eller USA. 

Du tar også helt feil. Mange unge dør uten noen tidligere sykdommer. 

Så der sier du det selv at helsevesenet svikter..Hadde alle land hatt det vi har i Norge kunne man mulig halvert antall døde i verden.

Tror du fattige i USA får  behandlinger som oss i Norge når de legges inn eller at det står klart 6 pleier som kan hjelpe 1 pasient.

Husker ikke folk her inne at pleiere og ansatte forlatte eldre til død flere steder i verden ? Rart vi har mange døde til dette viruset, det hersket jo panikk verden over.

Synes det er så moro at folk skal tro man er anti tiltak , anti alt bare fordi man klarer se at viruset ikke er så farlig i seg selv og at man skjønner at ikke alle land kan føre strenge tiltak grunnet senvirkninger vil være 10x verre en antall døde av viruset.

COVID dreper veldig ofte fordi helsevesenet svikter og det er i seg selv grunn nok til å innføre strenge tiltak i de landene som kan gjøre det uten at senvirkninger blir 10x antall døde av selvmord, rus, ubehandlet kreft, hjertesykdom, stress, ensomhet , osv osv de neste årene.

 

Kryptodebunker skrev (14 timer siden):

Kan du forklare at over en million er døde av SARS-CoV-2 på verdensbasis på kun 10 måneder ? Selv med strenge tiltak? 

https://www.fhi.no/contentassets/8a971e7b0a3c4a06bdbf381ab52e6157/vedlegg/andre-halvar-2020/2020.11.11-ukerapport-uke-45-covid-19.pdf

Les tilsvar over.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Evil-Duck skrev (19 minutter siden):

 

Hele poenget mitt er at de fleste argumenterer mot lockdown fordi det er så samfunnsskadelig, og at en må akseptere en andel svakerestilte når det kommer til helse må bøte med livet for å ivareta samfunnet. Hvis det da er så viktig å ivareta samfunnet hvorfor er da de i samme gruppe så lite villige til å ta en vaksine som vi løse samfunnsproblemene? Er det kanskje fordi at det da kan utgjøre en liten risiko for dem selv? Som jeg sier, en møter rett og slett seg selv i døra :)

 

Helt enig hva du skriver over her.

Blir det nødvendige ta vaksinen så er det et lite offer og er man en av de uheldige så kunne man også like gjerne vært en av de som er uheldig under en infeksjon med covid-19.

Jeg har allerede minsket min skepsis etter at BioNtech er de som mest sannsynlig skal levere til Norge da jeg kjenner godt til det selskapet, hadde det vært Glaxo hadde jeg aldri tatt den.Har noe med hvem man stoler på ikke at vaksiner generelt er utrygt for min del.

Vaksiner er generelt trygt ferdig snakka.

 

 

 

 

 

 

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (På 12.11.2020 den 17.15):

Nitrogenoksider Ozon er skadelig for lungene så det hjelper nok ikke. Men jeg tror ikke de blir lettere syke kun av luftforurensning.

Sitat

Europe

https://www.hsph.harvard.edu/c-change/subtopics/coronavirus-and-pollution/

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

FHI bekymret for skjult smitte blant innvandrere

https://www.nrk.no/norge/fhi-bekymret-for-skjult-smitte-blant-innvandrere-1.15241624

Skrev litt om dette for par dager siden nå er det endelig mer om det i media.

Fikk selv info om dette av flere leger for en god stund tilbake og det er helt katastrofe , media gir NULL inntrykk av hvor ille det er og har vært.

Stor andel står også for de innlagte på sykehus og dette går igjen rundt om i hele Europa.

Blant de som innvandrer fra land med lys hud er det ikke så mange innlagte så dette er ganske spesielt og noe de må finne ut av.

Man så også det samme i USA blant svarte/brune som bodde i stater der solen er svak og man har sesonger med mye mørketid.

 

 

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pc Lynet skrev (6 minutter siden):

Cancel Thanksgiving sier jeg.

Kommer ikke til å skje i stater hvor Trump-administrasjonen har innflytelse. 
Scott Atlas, Trumps foretrukne orakel på "White House Coronavirus Task Force" oppfordrer til opprør i stater som innfører tiltak for å redusere spredning, samtidig som smittetallene aksellererer.

 

Endret av xRun
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
xRun skrev (2 minutter siden):

Kommer ikke til å skje i stater hvor Trump-administrasjonen har innflytelse. 
Scott Atlas, Trumps foretrukne orakel på "White House Coronavirus Task Force" oppfordrer til opprør i stater som innfører tiltak for å redusere spredning, samtidig som smittetallene aksellererer.

 

Herregud....

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nyheter om Moderna sin vaksine: 94,5% effektiv basert på data sluppet i dag.

Early Data Show Moderna’s Coronavirus Vaccine Is 94.5% Effective
https://www.nytimes.com/2020/11/16/health/Covid-moderna-vaccine.html

Sitat

The drugmaker Moderna announced on Monday that its coronavirus vaccine was 94.5 percent effective, based on an early look at the results from its large, continuing study.
Researchers said the results were better than they had dared to imagine. But the vaccine will not be widely available for months, probably not until spring.

 

Endret av xRun
  • Liker 5
Lenke til kommentar

USA:

Texas ble forrige uke første stat som passerte en million smittede, og tiltak for å bekjempe spredning er innført.
Her er noen bilder fra en matstasjon i Dallas, med lange bilkøer for å motta en kartong eller to med mat og nødvendige artikler.

Spoiler

JDRNXR6RORGO5PR3OIAN3XCX34.jpg

ntfbgiveaway.png?w=903

North-Texas-Food-Bank.jpg?resize=850,478

 

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Sitat

Stenger ned Østerrike dagen før landskampen

Samme dag som det norske nødlandslaget lander i Wien, innfører Østerrike portforbud også på dagtid for å slå ned den galopperende coronasmitten.

Innfører harde tiltak

Regjeringen har konkludert at tiltakene innført 3. november ikke har hjulpet og gikk før helgen ut med knallharde tiltak for å stenge ned landet:

 

Portforbud døgnet rundt innebærer at alle må holde seg hjemme, med unntak for å gå i butikken på apoteket eller i kirken. Folk kan også lufte hunden.

Sosial kontakt er begrenset til samme husholdning, partnere, familie og pleiepersonell.

Alle som kan arbeide hjemmefra, skal gjøre det.

Skolene går over til fjernundervisning, men skal tilby «omsorg» til barn som trenger det.

Reise til arbeid og skole er bare tillatt om det er nødvendig.

Pasienter på sykehjem og sykehus får bare lov å ha én besøkende per uke – som må ta med bevis på negativ coronatest.

Munnbind skal brukes hvis ikke avstand kan overholdes.

De nye og strengere tiltakene innføres tirsdag og skal vare til 6. desember.

Ett mindretall her som vil ha frislipp må vel nå se at det kun fører til strengere regler. 

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/yR744e/stenger-ned-oesterrike-dagen-foer-landskampen?utm_source=vgfront&utm_content=row-1

Endret av Kryptodebunker
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...