Gå til innhold
Spørsmål om koronaviruset? Still spørsmål her ×

Coronaviruset i verden: Nyheter og diskusjon


Gjest Slettet-404071

Anbefalte innlegg

Yessmann skrev (Akkurat nå):

Nix - genererelt dagens situasjon i Europa. Og nei, jeg mente det ikke helt bokstavelig, men slik ropet etter stadig mer totalitære tiltak er, ikke minst her inne, vil jeg ikke utelukke at det en gang blir bokstavelig....

Har du i det hele tatt sett en pressekonferanse med regjeringen? Lockdown er siste utvei, hvis alt går til helvete. Det er jo det vi prøver å unngå her i Norge. Ved å følge noen enkle regler.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Pc Lynet skrev (4 minutter siden):

Forstår du ikke at det er nettopp porforbud vi prøver å unngå? Det er jo derfor vi har tiltakene. Er det mulig å være så tett?

Så vi ender der altså, hvis tiltakene "ikke virker"?

Proves my point: låse ned befolkningen (altså hvis vi nå ikke gjør som staten sier)

Endret av Yessmann
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (Akkurat nå):

Så vi ender der altså, hvis tiltakene "ikke virker"?

Tiltakene virker hvis de følges. Så da havner vi der om det er mange nok av slike som deg, som går i helt andre tanker.
Ingen vil ha tiltak, men alle vil bli kvitt pandemien. For å bli kvitt pandemien så trengs tiltak. Hvis folk ikke følger tiltakene så kan det ende med bøter og tvang. Ditt valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
xRun skrev (Akkurat nå):

Tiltakene virker hvis de følges. Så da havner vi der om det er mange nok av slike som deg, som går i helt andre tanker.
Ingen vil ha tiltak, men alle vil bli kvitt pandemien. For å bli kvitt pandemien så trengs tiltak. Hvis folk ikke følger tiltakene så kan det ende med bøter og tvang. Ditt valg.

Det eneste hensynet som gjelder er altså å stoppe smitten. Det kan ikke tenkes at det er annet å ta hensyn til?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (8 minutter siden):

Flere land har allerede innført portforbud. I Norge er vi kommet dit at staten skal blande seg borti hvor mange du kan invitere i ditt private hjem. Da er vel ikke steget til portforbud her så langt heller.

Norge har ikke portforbud så den diskusjonen tar ikke jeg her. Med mindre Norge innfører protforbud. Og for å gjøre det klart  - jeg er ikke for noe portforbud i Norge. Skal vi avslutte det ordskiftet eller kverne videre på det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (Akkurat nå):

Det eneste hensynet som gjelder er altså å stoppe smitten. Det kan ikke tenkes at det er annet å ta hensyn til?

Ikke legg ord i munnen på folk. Du vet bedre enn dette.
Det er mulig å ha en nyansert behovsprøvd og erfaringsbasert tilnærming. Ditt forslag er allerede testet i Sverige, og feilet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Yessmann skrev (1 minutt siden):

Øh - er det ikke liksom et demokrati vi har i Norge? 

Ja, og flertallet setter sin lit til at myndighetene må gjøre vanskelige valg når en viruspandemi rammer samfunnet. De aller fleste av oss erkjenner det. Bare et lite flertall slutter seg til fornektelseskulten som mener at coronaviruset bare er svindel og en unnskykldning for å innføre nazi-diktatur.

Bare for å minne om en liten ting - demokrati er ikke det samme som anarki. Et samfunn hvor ingen grenser settes på noe tidspunkt for hva folk har lov til å gjøre er hva man kaller anarkier, ikke demokratier.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Morromann skrev (1 minutt siden):

Ja, og flertallet setter sin lit til at myndighetene må gjøre vanskelige valg når en viruspandemi rammer samfunnet. De aller fleste av oss erkjenner det. Bare et lite flertall slutter seg til fornektelseskulten som mener at coronaviruset bare er svindel og en unnskykldning for å innføre nazi-diktatur.

 

Har jeg noen gang hevdet noe slikt??

Skjerp deg!

Lenke til kommentar
Yessmann skrev (3 minutter siden):

Hvor står det at tiltakene i andre land ikke kan diskuteres her?

Jeg forholder meg til hva politikerne og helseaurtoritetene bestemmer her, ikke hva enkeltinnlegg her mener. Og jeg har ikke sett noen her inne gå inn for totalt portforbud selv om det sikkert finnes et eller annet sted i en tråd på nesten 1500 sider om jeg skummer meg nok igjennom den.

  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...