Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

7 hours ago, Sjalottløk said:

Er enig i at konsoll er for sofaspilling.

Ser at det er mange spill som jeg anser som typiske PC-spill tar veien til konsoll. Cities Skylines, Train Sim World, osv. Det er ingenting som tilsier at man ikke kan ha det gøy med slike spill på konsoll, men jeg som har både en konsoll og en PC, ville ikke kjøpt et slikt spill på konsoll. Jeg vil påstå at litt av spillopplevelsen ikke blir like god på konsoll.

Cities Skylines egner seg på PC, men er det noen mangel for det på f.eks. Xbox Series X å koble til mus og tastatur for spillet da? Har det selv på PS4 og på PC. Men har ikke prøvd på PS4 med mus og tastatur noen gang. Når folk diskuterer mangelfulle skjermoppløsnigner så kan man jo lure på om mus og tastaturstøtten er tilstede på Playstation? Jeg spør egentlig bare om det. Men konsollutgaver av spill må jo ha slikt utstyr "enabled" da for at det skal bli noe med det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

19 minutes ago, G said:

Cities Skylines egner seg på PC, men er det noen mangel for det på f.eks. Xbox Series X å koble til mus og tastatur for spillet da? Har det selv på PS4 og på PC. Men har ikke prøvd på PS4 med mus og tastatur noen gang. Når folk diskuterer mangelfulle skjermoppløsnigner så kan man jo lure på om mus og tastaturstøtten er tilstede på Playstation? Jeg spør egentlig bare om det. Men konsollutgaver av spill må jo ha slikt utstyr "enabled" da for at det skal bli noe med det.

Tenker hovedsakelig på konsoll med håndkontroll. Du vil gå glipp av mods hvis du ikke spiller på Steam. Spør du meg, så er mye av spillbarheten takket være mods i dette spillet. 
Ønsker samtidig å si at min sleivete kommentar til deg sist var ufølsom. Sorry.

Lenke til kommentar
1 hour ago, vidor said:

De prøvde seg på en spansk en og fikk så så klare tilbakemeldinger fra sinte kunder at om de ikke gjør noe for å blidgjøre dem så vil selskapet slite. Sony er neppe happy med dette slik de har bygget seg opp mye goodwill som de absolutt burde ta vare på slik konkurransesituasjonen er.

https://www.msn.com/en-us/news/technology/gran-turismo-7-s-developers-apologize-for-the-grind-promise-fixes-and-a-million-free-credits/ar-AAVuPjZ

Det de fortsatt ikke har fikset er at gift trekningen fortsatt er "rigged".

Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjalottløk said:

 

Tenker hovedsakelig på konsoll med håndkontroll. Du vil gå glipp av mods hvis du ikke spiller på Steam. Spør du meg, så er mye av spillbarheten takket være mods i dette spillet. 
Ønsker samtidig å si at min sleivete kommentar til deg sist var ufølsom. Sorry.

Jeg husker ikke lengre hva det gikk i. Lenge siden? :laugh:

Lenke til kommentar
Retroman skrev (3 timer siden):

Har åpna og registrert ca 12 billetter på rad nå. Alle av dem endte opp med billigste alternativ, altså den minste stacken med mynter. «Roulette» my ass..

Har vunnet stabel med gullbarrer en gang, og en gang én gullbar. Fikk 500k og 100k da. 

Lenke til kommentar

Hvis spillet er godt designet med force-feedback får du veldig god feedback av hvordan bilen oppfører seg på veien og du kan aktivt gjøre styrebesluninger basert på det. Veldig godt ratt til slikt bruk for de som vil ha en realistisk opplevelse, men det er også priset deretter.

Lenke til kommentar
G skrev (6 minutter siden):

Så Sony er gjerrigere, eller mindre risikovillige en Microsoft?

Nei. Det er flere folk som vil ha PS5, så gapet mellom tilbud og etterspørsel er større for Sony. Når Microsoft klarer å møte etterspørselen så handler det mest om at etterspørselen er mindre, ikke nødvendigvis at Microsoft gjør noe magisk.

  • Innsiktsfullt 3
Lenke til kommentar
1 hour ago, henrikwl said:

Nei. Det er flere folk som vil ha PS5, så gapet mellom tilbud og etterspørsel er større for Sony. Når Microsoft klarer å møte etterspørselen så handler det mest om at etterspørselen er mindre, ikke nødvendigvis at Microsoft gjør noe magisk.

Dette er også en del den totale situasjonen. Selv om Sony nok har mistet litt goodwill nå, så er nok etterspørselen av PS5 en god del høyere enn for XSX | S. Med den pengesekken MS har og den viljen de har vist for å utvikle XBOX-brandet så ville det overrasket meg om de ikke betaler endel for å møte etterspørselen.

Lenke til kommentar
vidor skrev (1 time siden):

Dette er også en del den totale situasjonen. Selv om Sony nok har mistet litt goodwill nå, så er nok etterspørselen av PS5 en god del høyere enn for XSX | S. Med den pengesekken MS har og den viljen de har vist for å utvikle XBOX-brandet så ville det overrasket meg om de ikke betaler endel for å møte etterspørselen.

Det er rent økonomisk noe helt annet å bruke penger på å kjøpe opp store selskap til markedspris enn det er å med vilje betale overpris på variable kostnader. Og det gir heller ikke mening at MS liksom skal ha noe fortrinn hos leverandører her. De har merkbart lavere volum enn Sony, så det er ingenting som tyder på at de får større leveranser. Snarere tvert i mot.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...