Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

anjaek skrev (16 timer siden):

Hva er fordelene med TV framfor en game monitor egentlig? Bare nysgjerrig, er ikke så erfaren. Har selv en ps5 med en gaming monitor med 4k og hdmi 2.1, så tror jeg har det som er mest optimalt, eller? 

For min del er fordelen med TV at den er 4 ganger større enn monitoren jeg har, og at den står i stua i stedet for på arbeidspulten på kontoret. 🤷🏼‍♂️

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
anjaek skrev (16 timer siden):

Hva er fordelene med TV framfor en game monitor egentlig? Bare nysgjerrig, er ikke så erfaren. Har selv en ps5 med en gaming monitor med 4k og hdmi 2.1, så tror jeg har det som er mest optimalt, eller? 

Konsoll er laget for håndkontroller fordi man skal kunne sitte i en sofa og ikke kontorstol. Mus/tastatur er best, så hvorfor spille med håndkontroller i en kontorstol? Det et vel egentlig poenget.

Lenke til kommentar
3 hours ago, newman221 said:

5 av de seks øverste plassene er dominert av IPS-paneler med lav kontrast og sørgelig sortnivå... Hvilke kriterier har de satt på den testen? 

IPS-skjermer egner seg stort sett best til å kastes over balkongrekkverk.  

Det var bare en random test for å vise at man i større grad ser etter monitorer som fungerer med konsoll.

Lenke til kommentar
1 hour ago, Theo343 said:

Det var bare en random test for å vise at man i større grad ser etter monitorer som fungerer med konsoll.

Joda, men jeg lurte bare på hva slags test det var... "Also, even though it has a local dimming feature, it performs terribly and causes blooming around bright objects. If that doesn't bother you, it's an excellent choice for gaming from the PS5". Det ser ut som de utelukkende fokuserer på om skjermen har HDMI2.1, men gir fullstendig beng i om det tilbys HDR, skikkelig panel, god kontrast og lysstyrke. Kommentaren min var rettet mot nettsiden, ikke deg

 

 

Lenke til kommentar
4 hours ago, Nimrad said:

Konsoll er laget for håndkontroller fordi man skal kunne sitte i en sofa og ikke kontorstol. Mus/tastatur er best, så hvorfor spille med håndkontroller i en kontorstol? Det et vel egentlig poenget.

Det er aldri slik at mus og tastatur er best i en hver situasjon i et hvert spill. Det sier seg selv at håndkontroller noen ganger gir bedre spillopplevelse. Men, jeg er litt feil fyr å si noe om detaljer rundt det. Jeg er bare rimelig sikker på at sånn må det være alt etter hvordan spillet er satt opp. Det krever også rimelig gode tastatur og greie mus. F.eks. laptop-tastaturet på en av maskinene mine registrerer ikke alltid tastetrykkene en gang (selv om et slikt tastatur nok aldri blir skikkelig spillbart uansett).

1 hour ago, newman221 said:

Joda, men jeg lurte bare på hva slags test det var... "Also, even though it has a local dimming feature, it performs terribly and causes blooming around bright objects. If that doesn't bother you, it's an excellent choice for gaming from the PS5". Det ser ut som de utelukkende fokuserer på om skjermen har HDMI2.1, men gir fullstendig beng i om det tilbys HDR, skikkelig panel, god kontrast og lysstyrke. Kommentaren min var rettet mot nettsiden, ikke deg

Du kan kanskje gi noen eksempler på egnede spillmonitorer når du først drar fram problemet.

Endret av G
Lenke til kommentar
1 hour ago, newman221 said:

Joda, men jeg lurte bare på hva slags test det var... "Also, even though it has a local dimming feature, it performs terribly and causes blooming around bright objects. If that doesn't bother you, it's an excellent choice for gaming from the PS5". Det ser ut som de utelukkende fokuserer på om skjermen har HDMI2.1, men gir fullstendig beng i om det tilbys HDR, skikkelig panel, god kontrast og lysstyrke. Kommentaren min var rettet mot nettsiden, ikke deg

Tok det ikke som kritikk av meg men bare for å presisere at jeg ikke så igjennom hva slags monitorer de belyste i akkurat den testen :) Har lest en del andre tester siste dagene da jeg selv skal skaffe trippleskjerm oppsett hvor det er viktig at midtre skjermen er en god skjerm som også støtter nedskalering fra 4K til 1440p.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
4 hours ago, Nimrad said:

Konsoll er laget for håndkontroller fordi man skal kunne sitte i en sofa og ikke kontorstol. Mus/tastatur er best, så hvorfor spille med håndkontroller i en kontorstol? Det et vel egentlig poenget.

Er enig i at konsoll er for sofaspilling.

Ser at det er mange spill som jeg anser som typiske PC-spill tar veien til konsoll. Cities Skylines, Train Sim World, osv. Det er ingenting som tilsier at man ikke kan ha det gøy med slike spill på konsoll, men jeg som har både en konsoll og en PC, ville ikke kjøpt et slikt spill på konsoll. Jeg vil påstå at litt av spillopplevelsen ikke blir like god på konsoll.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (4 timer siden):

Konsoll er laget for håndkontroller fordi man skal kunne sitte i en sofa og ikke kontorstol. Mus/tastatur er best, så hvorfor spille med håndkontroller i en kontorstol? Det et vel egentlig poenget.

Det er mange som bruker håndkontroll på PC også. En annen fordel med pult er at det er bedre å bruke ratt og pedaler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
5 hours ago, Nimrad said:

Konsoll er laget for håndkontroller fordi man skal kunne sitte i en sofa og ikke kontorstol. Mus/tastatur er best, så hvorfor spille med håndkontroller i en kontorstol? Det et vel egentlig poenget.

Jeg har ingen problemer med å lene meg tilbake i kontorstolen, legge bena på en puff og spille konsoll på monitoren med en håndkontroller. Når det ellers fungerer godt i spillet.

Endret av Theo343
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Har egentlig alltid lurt litt på dette med enten-eller folk. I likhet med andre har jeg både pc og konsoll. Jeg kan godt spille pc-spill i sofaen og PS5-spill på pulten, men for min del er det simpelthen noen spill som funker bedre på det ene fremfor det andre. Litt som med at jeg gjerne tar toget fremfor bil hvis omstendighetene sier at det er det bedre valget for meg. Alternativet er kanskje dårligere i den situasjonen, men jeg eliminerer ikke potensialet i alternativet for det..

Endret av Retroman
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
newman221 skrev (8 timer siden):

5 av de seks øverste plassene er dominert av IPS-paneler med lav kontrast og sørgelig sortnivå... Hvilke kriterier har de satt på den testen? 

IPS-skjermer egner seg stort sett best til å kastes over balkongrekkverk.  

IPS er langt bedre enn VA på ghosting. Har begge deler, og de har begge sine styrker. 

Lenke til kommentar

Dear Gran Turismo Community,

Thank you for your continued support and feedback on Gran Turismo 7, your voices have not gone unheard. I would like to apologize for the frustration and confusion caused last week with our patch updates which resulted in, not only a server outage but also adjustments to the in-game economy which were made without a clear explanation to our community.

We know that this is not the Gran Turismo experience you expect and we will be making a goodwill gesture in the form of a non-paid credit pack of 1 million Cr. available to those players who may have been affected*. You will see this hit your accounts shortly. Make sure you log into the game before April 25 to claim the credits.

The patch update previously deployed was intended to rectify an issue with inconsistent reward payouts within a part of the World Circuit Events.  But, to re-establish the intended equilibrium and provide more accurate rewards based on time investment and completion, it was necessary to recalculate the rewards system as a whole.

To improve the player experience, we will be rolling out a considerable patch in the beginning of April.  The number of events will be increased, and we will reestablish the reward system with greater balance throughout the game to benefit all players.

Updates which will come into effect beginning of April:

Increase rewards in the events in the latter half of the World Circuits by approximately 100% on average.

Addition of high rewards for clearing the Circuit Experience in all Gold/All Bronze results.

Increase of rewards in Online Races.

Include a total of eight new one-hour Endurance Race events to Missions. These will also have higher reward settings.

Increase the upper limit of non-paid credits in player wallets from 20M Cr. to 100M Cr.

Increase the quantity of Used and Legend cars on offer at any given time.

Beyond this there will be a few additional patches deployed between now and the end of April which will add new cars and course layouts and make some other fixes.

Finally, we also want to take the opportunity to lay out some of the near-term updates we are working on. We can’t confirm an exact date or specifics yet, but will give advance notice viawww.gran-turismo.com.

Increase the payout value of limited time rewards as we develop as a live service.

Further World Circuit event additions.

Addition of Endurance Races to Missions including 24-hour races.

Addition of Online Time Trials and awarding of rewards according to the player’s difference with the top ranked time.

Make it so cars can be sold.

We want to thank you for your continued patience and valuable feedback as we grow and evolve GT7 to make it as enjoyable and rewarding for as many players as possible.  We always want to keep communication lines open with our community so that we can work together to build the best racing experience possible.

*Limit 1 per person. Must own a digital or physical copy of GT7 for PS4 or PS5 prior to the publication of this post  (Friday, 25 March at 1:00am PST)  and log into Gran Turismo 7 between Friday, March 25 at 5:00pm JST/8:00am GMT/ 1:00am PDT and Monday, April 25 at 5:00pm JST/8:00am GMT/ 1:00am PDT to receive the free credit pack.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 minutt siden):

Bra. Jeg har nådd 20 mill credits nå. Tør ikke å logge på spillet før patchen går live i tilfelle jeg «mister» en mill. Bra at de hører på fansen, men hele dette shitshowet skulle vært unødvendig.

De har tapt mye ansikt nå ja, men jeg er villig til å gi de en ny sjanse om de viser at de har lært av denne fadesen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (2 timer siden):

Har du grinda hardt, eller bare spilt vanlig?

Fyra opp en autoklikker. Gikk i et par netter og et par tre arbeidsdager som beskrevet for et par sider siden så hadde jeg 20 mill.

Men har ingen grunn til å hverken kjøpe noen biler eller å spille mer før det er mer content. Vil gjerne ha løp med kvalifisering, dekkskift osv, så inntil det kommer har jeg mange timer med Elden Ring foran meg. Er 45 timer inn nå, skal til å ta Capital-bossen. Fortsatt rimelig blank på hvor jeg er i spillets gang, men jeg vimser da rundt.


btw: ingen som snakker om Spartacus her? Ryktes at det slipper i neste uke:

As per Bloomberg's original report, the first of these three tiers is said to effectively be PlayStation Plus as it is today - that is, required to play online titles on PlayStation and providing a number of monthly games for subscribers to add to their libraries at no extra cost.

As for the mid-tier option, previous reports have claimed subscribers will gain access to a downloadable game catalogue featuring around 300 titles, in a similar vein to Microsoft's Xbox Game Pass, while the top tier is said to offer access to PS1, PS2, PS3, and PSP games, alongside extended demos, and cloud streaming.

Following Bloomberg's initial report, VentureBeat's Jeff Grubb claimed these three tiers would be known as Essential, Extra, and Premium, priced at $10 USD, $13, and $16 respectively.

Schreier's latest report, suggesting Sony may finally be ready to unveil its new PlayStation subscription offering as early as next week, didn't offer much additional information beyond that previously shared, but did cite sources claiming the company plans to launch its new service with a "splashy lineup of hit games". Hopefully more will be revealed soon.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
4 hours ago, Evil-Duck said:

De har tapt mye ansikt nå ja, men jeg er villig til å gi de en ny sjanse om de viser at de har lært av denne fadesen :)

De prøvde seg på en spansk en og fikk så så klare tilbakemeldinger fra sinte kunder at om de ikke gjør noe for å blidgjøre dem så vil selskapet slite. Sony er neppe happy med dette slik de har bygget seg opp mye goodwill som de absolutt burde ta vare på slik konkurransesituasjonen er.

https://www.msn.com/en-us/news/technology/gran-turismo-7-s-developers-apologize-for-the-grind-promise-fixes-and-a-million-free-credits/ar-AAVuPjZ

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...