Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Noen som aner når en kan forvente en ‘ny’ generasjon ps5, altså visuelt lik men mindre endringer i produksjon og komponenter? Ventet en stund med PS4 men fikk en maskin som hadde barnesykdommer som var luket ut i senere iterasjoner. Maskinen jeg fikk i erstatning var utenpå nesten helt lik, men var en nyere produksjon med bla. andre knapper for start og eject, og kunne tenke meg å vente til de har luket ut de småproblemene en kanskje må regne med i en førsteproduksjon. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
25 minutes ago, herzeleid said:

Noen som aner når en kan forvente en ‘ny’ generasjon ps5, altså visuelt lik men mindre endringer i produksjon og komponenter? 

Det er også i Sony sin interesse at det shippes best mulig konsoller, så de utfører nok justeringer fortløpende målt opp mot hvor kostnadskrevende endringene er i forhold til hvor mye fordeler det er, så det samles nok opp til store nok batcher.

Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Noen som aner når en kan forvente en ‘ny’ generasjon ps5, altså visuelt lik men mindre endringer i produksjon og komponenter? Ventet en stund med PS4 men fikk en maskin som hadde barnesykdommer som var luket ut i senere iterasjoner. Maskinen jeg fikk i erstatning var utenpå nesten helt lik, men var en nyere produksjon med bla. andre knapper for start og eject, og kunne tenke meg å vente til de har luket ut de småproblemene en kanskje må regne med i en førsteproduksjon. 

Hvis vi tar oppgraderingene på PS4 som utgangspunkt vil det gå ett til to år før første revisjon av PS5. Ps4 ble oppgradert ca årlig med større eller mindre endringer, og et par av disse oppgraderingene ble utført sånn litt i det stille. Dette gjaldt Slim og Pro også.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (1 time siden):

Noen som aner når en kan forvente en ‘ny’ generasjon ps5, altså visuelt lik men mindre endringer i produksjon og komponenter? Ventet en stund med PS4 men fikk en maskin som hadde barnesykdommer som var luket ut i senere iterasjoner. Maskinen jeg fikk i erstatning var utenpå nesten helt lik, men var en nyere produksjon med bla. andre knapper for start og eject, og kunne tenke meg å vente til de har luket ut de småproblemene en kanskje må regne med i en førsteproduksjon. 

Barnesykdommer kan det være på alle hardware-revisjoner. Spør du meg er det lite poeng å holde på å vente på endringer om barnesykdommer er eneste årsak. Du får alt dekket på garanti/reklamasjon uansett. Det eneste som gir noe mening er kanskje å vente noen få måneder for å få en status på om det er svært graverende problemer, og det kan vi vel si nå snart at det ikke er.

Om du vil vente på en hardware-revisjon som er bedre så må du nok vente en del lenger. En kvalifisert gjetning fra min side så vil jeg tippe at vi i slutten av neste år får en utgave som ellers er lik men med høyere lagringskapasitet når prisene på SSD er gått ned. Og så tipper jeg vi får se en Pro- og slim-utgave siste halvdel av 2024.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 timer siden):

Det er vel her problemet er med Arctis 9X.

hadde håpet å finne et headset som funket på «alt». Jeg har Switch, PS5, PC og mobil, men er visst sabla vanskelig å finne noe som funker på alle de.

Ja jeg skulle også gjerne hatt "the one headset to rule them all" men har ikke funnet det enda. PS5 støtter så vidt jeg vet standard Bluetooth headset, så da kan jeg ha ett til PS5, PC og mobil. Nintendo trodde at det fortsatt var 90-tallet da de designet Switch så den har jo ikke Bluetooth headset i det hele tatt så den er liksom litt lost, og jeg har ikke XBoX så jeg slipper den hodepinen det er å forholde seg til dens særegenheter.

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

Skal straks få opp vår PS5, men siden jeg er litt mobilitetshandikappet for øyeblikket og "mental" kapasitet også er litt begrenset pga. smertestillende tenkte jeg å spørre en siste gang her. Blir å sette den opp med muntlig instruksjon med en annen som utfører.

- Jeg har en PS4 og PS4 Pro. Må jeg gjøre noe på disse først? De står i helt andre rom enn hvor PS5 skal settes opp. PS4 Pro er "hoved/main".
- Kan jeg bare koble opp PS5 og logge meg på med PSN konto så er alt good to go?
- Jeg har ikke logget meg på PSN konto siden  omtrentlig GT Sport launch. Er det noe jeg må sjekke/gjøre med PSN kontoen før jeg setter opp PS5?
 

Lenke til kommentar
18 hours ago, henrikwl said:

Ja jeg skulle også gjerne hatt "the one headset to rule them all" men har ikke funnet det enda. PS5 støtter så vidt jeg vet standard Bluetooth headset, så da kan jeg ha ett til PS5, PC og mobil. Nintendo trodde at det fortsatt var 90-tallet da de designet Switch så den har jo ikke Bluetooth headset i det hele tatt så den er liksom litt lost, og jeg har ikke XBoX så jeg slipper den hodepinen det er å forholde seg til dens særegenheter.

Audeze Penrose 👍 har alt man trenger og rå lyd. Jeg er veldig fornøyd med mitt og bruker det til ps5, PC via Bluetooth og mobil.

Lenke til kommentar
Underkiller skrev (6 timer siden):

Er det noen "must do" instillinger dere har gjort på ps5? Jeg synes det var veldig lett å overføre fra ps4 til ps5 fra nettverket mitt slik at all data jeg hadde på ps4 er nå på ps5 (bruker, savedata etc).

 

Theo343 skrev (1 time siden):

Skal straks få opp vår PS5, men siden jeg er litt mobilitetshandikappet for øyeblikket og "mental" kapasitet også er litt begrenset pga. smertestillende tenkte jeg å spørre en siste gang her. Blir å sette den opp med muntlig instruksjon med en annen som utfører.

- Jeg har en PS4 og PS4 Pro. Må jeg gjøre noe på disse først? De står i helt andre rom enn hvor PS5 skal settes opp. PS4 Pro er "hoved/main".
- Kan jeg bare koble opp PS5 og logge meg på med PSN konto så er alt good to go?
- Jeg har ikke logget meg på PSN konto siden  omtrentlig GT Sport launch. Er det noe jeg må sjekke/gjøre med PSN kontoen før jeg setter opp PS5?
 

Eneste jeg gjorde var å velge å overføre data fra ps4 til PS5. Koblet dem med kabel  tror jeg.

Jeg satte min i performance mode for å prioritere fps foran grafikk.

Og skru av 3D lyd når du spiller ps4 spill med headset og opplever rar lyd. Hittil har jeg hatt varierende lydkvalitet på noen ps4 spill, men andre har fungert fint. Pass også på at headset med eget surroundopplegg bør ha dette avskrudd ellers kan det bli rot i øret ditt.

Endret av Retroman
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Underkiller skrev (7 timer siden):

Er det noen "must do" instillinger dere har gjort på ps5? Jeg synes det var veldig lett å overføre fra ps4 til ps5 fra nettverket mitt slik at all data jeg hadde på ps4 er nå på ps5 (bruker, savedata etc).

Slått av kvilemodus, og slått av den automatiske video, bilde opptakeren på trofee sankingen, ingame. Blir fort nokre giga med data, ein kanskje ikkje er klar over ligger på disk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Pallehysa skrev (23 minutter siden):

Slått av kvilemodus, og slått av den automatiske video, bilde opptakeren på trofee sankingen, ingame. Blir fort nokre giga med data, ein kanskje ikkje er klar over ligger på disk.

Ja dette trophies dritet var vel muligens det første som ble deaktivert.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
herzeleid skrev (På 18.2.2021 den 8.31):

Noen som aner når en kan forvente en ‘ny’ generasjon ps5, altså visuelt lik men mindre endringer i produksjon og komponenter? Ventet en stund med PS4 men fikk en maskin som hadde barnesykdommer som var luket ut i senere iterasjoner. Maskinen jeg fikk i erstatning var utenpå nesten helt lik, men var en nyere produksjon med bla. andre knapper for start og eject, og kunne tenke meg å vente til de har luket ut de småproblemene en kanskje må regne med i en førsteproduksjon. 

Nå har Sony bekreftet at de selger PS5 med tap. Det er heller ikke utenkelig at fremtidige maskiner får billigere komponenter nettopp for å snu dette regnestykket. Sannsynligvis blir fremtidige modeller oppgradert og barnesykdommer fjernet, men det finnes utallige eksempler på produkter som blir nedgradert også.
 

Endret av Marcuzani
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...