Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Har da endelig fått tak i en konsoll som er på veg i posten. Et par spørsmål. PS plus, er det verdt det i forhold til PS5? Får jeg noe ut av det som jeg ikke kan være foruten? Også var det dette med spill da. Jeg hadde så liten tro på å få tak i en konsoll at jeg er elendig forberedt. Kommer til å kjøpe et spill når konsollen ankommer. Noen tips? Jeg er meget allsidig, spiller alt fra FIFA til COD 🤠

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
NorthugJr skrev (1 minutt siden):

Har da endelig fått tak i en konsoll som er på veg i posten. Et par spørsmål. PS plus, er det verdt det i forhold til PS5? Får jeg noe ut av det som jeg ikke kan være foruten? Også var det dette med spill da. Jeg hadde så liten tro på å få tak i en konsoll at jeg er elendig forberedt. Kommer til å kjøpe et spill når konsollen ankommer. Noen tips? Jeg er meget allsidig, spiller alt fra FIFA til COD 🤠

Har du PS4 fra før og spilt alt av interesse der allerede? I så fall er det ikke noe veldig spesielt med PS+ på PS5 hvis du ikke har tenkt å spille online. Hvis du er ny i playstation-universet kan jeg virkelig anbefale deg å hvertfall ta en prøve-måned på PS+. Du får en del klassikere fra PS4 med på kjøpet der(så lenge du beholder abonnementet hvertfall) som definitivt er verdt pengene via PS Plus Collection. The Last of Us, Uncharted 4 og God of War er 3 spill du definitivt bør fylle tiden med frem til PS5 får en større spillkatalog.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
NorthugJr skrev (18 minutter siden):

Har hatt både PS 1, 2, 3 og 4 så er definitivt ikke ny nei. Men har to unger så ikke blitt mye tid til spilling på PS4 i det hele tatt, så jeg har egentlig veldig mange gode titler til gode 🤩

Har du PS+ abb så kan du laste ned Control gratis nå i februar....helt topp på ps5 i motsetning på ps4 der den ikke var bra i det hele tatt.PS+ Collection spilla er også bra....spesielt Days Gone og God Of War ser smashing ut og i 60fps.For meg som ikke hadde Pro men kun første utgaven så er forskjellen fra ps4 til ps5 på ps4 spill stoooooor :)

Har kun kjøpt et neste generasjons spill og det er Cold War til Series X.

Endret av Spill&Dill
Lenke til kommentar
Nimrad skrev (13 timer siden):HDMI-standardene har en maks båndbredde, ikke en maks refresh rate. Hvor høy båndbredde signalet trenger avhenger av flere ting, blant annet oppløsning og refresh rate. Siden skjermen din kun er 1920*1080 så går det fint å ha 120hz over HDMI 1.4 samtidig, så her trenger du ikke bytte skjerm med det første sånn jeg ser det.

Da har jeg prøvd å slå på 120hz, har byttet i ps5 instillingene til priotitert bildefrekvens men i cold war i instillingene der får jeg ikke mulighet til å bytte til 120hz. Er det noe jeg gjør feil eller vil skjermen ikke støtte det? 

Lenke til kommentar
p4cko skrev (8 minutter siden):

Da har jeg prøvd å slå på 120hz, har byttet i ps5 instillingene til priotitert bildefrekvens men i cold war i instillingene der får jeg ikke mulighet til å bytte til 120hz. Er det noe jeg gjør feil eller vil skjermen ikke støtte det? 

Der må jeg melde pass. Det høres ut som et software-issue med PS5 at den rett og slett ikke støtter 1080p@120hz?

Ref PS5 FAQ på reddit.com/r/playstation:

Sitat

 

Q: What HDMI version (2.0, 2.1, etc.) is required for 120Hz output?

A: HDMI 2.1 (with Ultra High Speed cables) are required for 2160p @ 120Hz output, HDMI 2.0 (with Premium High Speed cables or better) are required for 1080p @ 120Hz output. While 1920 x 1080 @ 120Hz technically falls within the HDMI 1.4b specification, it is a bit more complicated and will not work on the PS5.

 

Det er mulig du kan prøve med en HDMI -> displayport overgang, men tør ikke si om det er noe som vil virke eller ikke.

Endret av Nimrad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Spill&Dill skrev (1 time siden):

Har du PS+ abb så kan du laste ned Control gratis nå i februar....helt topp på ps5 i motsetning på ps4 der den ikke var bra i det hele tatt.PS+ Collection spilla er også bra....spesielt Days Gone og God Of War ser smashing ut og i 60fps.For meg som ikke hadde Pro men kun første utgaven så er forskjellen fra ps4 til ps5 på ps4 spill stoooooor :)

Har kun kjøpt et neste generasjons spill og det er Cold War til Series X.

Takk for svar. Går for PS plus tror jeg, fant det til en rimelig penge for 12 mnd abonnement. Så får vi se hva slags spill jeg skal prøve, kunne tenkt meg både AC Valhalla, Hitman og Spiderman. 

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (10 timer siden):

Der må jeg melde pass. Det høres ut som et software-issue med PS5 at den rett og slett ikke støtter 1080p@120hz?

Ref PS5 FAQ på reddit.com/r/playstation:

Det er mulig du kan prøve med en HDMI -> displayport overgang, men tør ikke si om det er noe som vil virke eller ikke.

Takk for svar. Hmm, har nesten lyst å prøve hdmi - DP overgang for moro skyld. 
vet ikke om jeg skal vente litt og se om PS5 for støtte? Eller bare kjøpe en med engang...

Lenke til kommentar
p4cko skrev (Akkurat nå):

Takk for svar. Hmm, har nesten lyst å prøve hdmi - DP overgang for moro skyld. 
vet ikke om jeg skal vente litt og se om PS5 for støtte? Eller bare kjøpe en med engang...

Ville ikke holdt pusten for at PS5 får støtte. En HDMI -> DP overgang koster vel ikke all verden, så jeg ville bare testa det

Lenke til kommentar
p4cko skrev (6 minutter siden):

Takk for svar. Hmm, har nesten lyst å prøve hdmi - DP overgang for moro skyld. 
vet ikke om jeg skal vente litt og se om PS5 for støtte? Eller bare kjøpe en med engang...

Det kommer an på retningen om HDMI->DP vil virke. Er kilden HDMI og skjermen som har DP så må du ha en konvertering av signalet (disse er ofte dyre hvis man skal ha skikkelig signal). Hvis kilden har DP og skjermen har HDMI så fungerer det med en passiv kabel/enkel overgang. Slet en del med dette på en PC som kun hadde HDMI og en skjerm som kun hadde DisplayPort. Endte opp med å kjøpe et skjermkort med DisplayPort da dette fort ble like dyrt som en konverter 😛

Slik som denne hvis signalet er HDMI og skal inn i en DP-skjerm:
https://www.newegg.com/startech-com-hdmi2dp/p/N82E16815158264

Endret av CaZpeR
Lenke til kommentar
5 minutes ago, p4cko said:

Takk for svar. Hmm, har nesten lyst å prøve hdmi - DP overgang for moro skyld. 
vet ikke om jeg skal vente litt og se om PS5 for støtte? Eller bare kjøpe en med engang...

Hvilken skjerm har du? Det er en del skjermer som har merkelige begrensninger på de forskjellige inngangene. Hadde en gammel Dell Ultrasharp hvor man kun fikk 2560x1440@60Hz på DP-inngangen, og 1920x1080 på HDMI.   

Lenke til kommentar
CaZpeR skrev (1 time siden):

Det kommer an på retningen om HDMI->DP vil virke. Er kilden HDMI og skjermen som har DP så må du ha en konvertering av signalet (disse er ofte dyre hvis man skal ha skikkelig signal). Hvis kilden har DP og skjermen har HDMI så fungerer det med en passiv kabel/enkel overgang. Slet en del med dette på en PC som kun hadde HDMI og en skjerm som kun hadde DisplayPort. Endte opp med å kjøpe et skjermkort med DisplayPort da dette fort ble like dyrt som en konverter 😛

Slik som denne hvis signalet er HDMI og skal inn i en DP-skjerm:
https://www.newegg.com/startech-com-hdmi2dp/p/N82E16815158264

Takk for tipset, men prisen ble Såpass ja. Da tenker jeg det lønner seg og bare oppgardere til nyere modell. Når man først må punge ut så mye for en konverter... 

 

 

newman221 skrev (1 time siden):

Hvilken skjerm har du? Det er en del skjermer som har merkelige begrensninger på de forskjellige inngangene. Hadde en gammel Dell Ultrasharp hvor man kun fikk 2560x1440@60Hz på DP-inngangen, og 1920x1080 på HDMI.   

 Asus VG248QE

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...