Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

jaran skrev (18 minutter siden):

Trur jeg fant svaret på nettet, ps5 trenger en oppdatering i forhold til samsung tv og HDR. Men den oppdateringen kommer ikke før i mars🤪

Tror ikke det stemmer for din del. Ser litt på Google og at det gjelder nyere 120hz Samsung TV-er, men hvis du ser her så kan det bekreftes at HDR virker for noen med samme TV som deg.

Kan du forklare mer hva slags boks du snakker om og hva slags kabel det er mellom den og TV-en? Grunnen til at jeg spør er at problemer med HDR som oftest skyldes dårlig kabel eller at PS5 kobles gjennom receiver som ikke støtter HDR.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nimrad skrev (2 minutter siden):

Tror ikke det stemmer for din del. Ser litt på Google og at det gjelder nyere 120hz Samsung TV-er, men hvis du ser her så kan det bekreftes at HDR virker for noen med samme TV som deg.

Kan du forklare mer hva slags boks du snakker om og hva slags kabel det er mellom den og TV-en? Grunnen til at jeg spør er at problemer med HDR som oftest skyldes dårlig kabel eller at PS5 kobles gjennom receiver som ikke støtter HDR.

Okey nå står HDR på automatisk på ps5, men på tvn er HDR + modus fortsatt ikke tilgjengelig. Kan være kabelen mellom tvn og reciever som ikke er bra nok

Lenke til kommentar
jaran skrev (13 minutter siden):

Okey nå står HDR på automatisk på ps5, men på tvn er HDR + modus fortsatt ikke tilgjengelig. Kan være kabelen mellom tvn og reciever som ikke er bra nok

 Nå fikk jeg HDR modus til å slå seg på ved å slå av spillmodus men bilde ble ikke noe bedre egentlig, bare mørkere

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Mala skrev (17 timer siden):

Optisk drev er veien å gå. Fatter ikke at man vil låse seg til Store altså.

EDIT: Eller jo, om man ikke spiller store mengden spill i året og uansett ikke bruker mye penger på spill forsåvidt. 

Jeg er en av de 🖐

Min PS5 har optisk drev, men dersom jeg kunne velge hadde jeg gått for den digitale til tusen kroner mindre. Har foreløpig ikke brukt diskdrevet og kan ikke huske sist jeg gjorde det på PS4 heller, det må være en del år siden.

Som du sier er det fordi jeg ikke spiller så veldig mange spill og gjerne kan vente litt når nye spill kommer. Da blir det ikke så nøye å spare.

Har faktisk ikke kjøpt et eneste spill enda heller, det er så mye å ta av som er inkludert i PS Plus. Rett og slett imponerende! 

Så jeg liker at Sony har laget en konsoll med og en uten. En fordel er likevel at jeg kan spille av UHD Blu-ray og eventuelt spill på disk om det trengs!

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Sikkert vært svart på før, men 297 sider å se igjennom her nå.. Og jeg har googla. Men skjønner fortsatt ikke...

Fikk min PS5 i dag, har en haug med ikke nedlastede PS4 titler i Biblioteket når jeg starter maskina og logger meg inn. Noen av de vet jeg har fått oppgradering for PS5. Men hvordan vet jeg at jeg får PS5 versjonen når jeg klikker Last ned? Finner kun PS4 versjoner når jeg leter på PS Store

I tillegg, i PS store - på PS4 spill jeg ikke har fra før - hvordan vet jeg om det er noe PS5 oppdaterning til de før jeg kjøper - og hvordan sikrer jeg meg å kjøpe PS5 versjonen av det spillet i så fall?

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (4 minutter siden):

Fikk min PS5 i dag, har en haug med ikke nedlastede PS4 titler i Biblioteket når jeg starter maskina og logger meg inn. Noen av de vet jeg har fått oppgradering for PS5. Men hvordan vet jeg at jeg får PS5 versjonen når jeg klikker Last ned? Finner kun PS4 versjoner når jeg leter på PS Store

Dette skjer automatisk, selv om det står PS4 på etiketten ved spilltittelen.

Sitat

I tillegg, i PS store - på PS4 spill jeg ikke har fra før - hvordan vet jeg om det er noe PS5 oppdaterning til de før jeg kjøper - og hvordan sikrer jeg meg å kjøpe PS5 versjonen av det spillet i så fall?

På noen spill tror jeg det står i beskrivelsen. Ellers må du nok søke opp om spillet har fått en oppdatering og eventuelt hva det er selv.

Lenke til kommentar
Snikpellik skrev (1 time siden):

Dette skjer automatisk, selv om det står PS4 på etiketten ved spilltittelen.

På noen spill tror jeg det står i beskrivelsen. Ellers må du nok søke opp om spillet har fått en oppdatering og eventuelt hva det er selv.

Ok, takk

 Ble litt forvirret det uansett står PS4 på etiketten. 

Lenke til kommentar
Dr.Peedee skrev (15 timer siden):

Ok, takk

 Ble litt forvirret det uansett står PS4 på etiketten. 

Slik jeg har forstått det:

1. Rene PS5-spill. Egen tittel for next gen. Har du i tillegg last gen installert må du passe på å velge riktig spill. Trykk på tre prikker når du trykker ned fra tittelen i menyen for å se alternativer. Det vil også stå «PS4» i thumbnail på PS4-spill.

2. Spillet er optimalisert. Dette kan være en patch eller typ DLC som lastes ned. Call of Duty Modern Warfare og Warzone har for eksempel valgfri HiTes texturepakker du kan installere, mens Call of Duty Cold War har en ren PS5-utgave. Her dreit jeg meg ut og spilte PS4-utgaven noen dager før jeg skjønte tabben.. God of War har egne innstillinger i menyen for PS5-performance uten at du trenger å gjøre særlig.

Endret av Retroman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...