Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan komme med noen PS5 spill anbefalinger?, spiller alt av 3. parts spill på Series X så PS5'en er til eksklusiver.

Sparte halvparten av Ghost of Tsushima til PS5, men nå er Platinum i boks også i Astro's Playroom samt Spiderman og trenger anbefalinger til hva som bør prøves nå?, eneste krav er å slippe 30fps, må ha performance modus 🙂.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om Demon's Souls er noe for deg, så har dette en performance mode, og det ser samtidlig meget pent ut :)  Men så er det om gameplayet er noe man setter pris på da.

Ligger jo mye knask man får "gratis" om man er PS+ medlem.

Finner man ingenting av interesse her, vil jeg påstå man har en meget spesiell spillsmak 😛 Ikke det nyeste, og det er las-gen spill, men det gjør dem ikke noe dårligere fordi. Spesielt ikkje siden mange PS4 spill er forbedret på PS5.

EDIT:

Relevant :) Linken er ett FITTERI uten sidestykke i chrome på iPhone...

https://www.gamesradar.com/top-ps4-titles-to-play-on-ps5-for-enhanced-framerates-and-resolution/?utm_content=buffer10a6a&utm_medium=social&utm_source=facebook&utm_campaign=buffer-opmfb&fbclid=IwAR3dK1QENBuW0LGLV-ENw_TIz3z3fmZZl-zbUEXibJV7imZbGWoz1a40W-8

  • Bloodborne
  • Days Gone
  • Detroit: Become Human
  • God of War
  • Infamous Second Son
  • Ratchet and Clank 
  • The Last Guardian
  • The Last of Us Remastered
  • Until Dawn
  • Uncharted 4: A Thief’s End
  • Batman: Arkham Knight
  • Battlefield 1
  • Call of Duty: Black Ops III – Zombies Chronicles Edition
  • Crash Bandicoot N. Sane Trilogy
  • Fallout 4
  • Final Fantasy XV Royal Edition
  • Monster Hunter: World
  • Mortal Kombat X
  • Persona 5
  • Resident Evil 7 biohazard
Endret av Mala
Lenke til kommentar
50 minutes ago, Nimrad said:

Hadde du PS4? Hvis ikke er det jo en del der å hente inn.

Har hatt PS4 så har spilt igjennom en del. Er vel kanskje Demon's Souls som vil være det neste, men er ikke helt sikker på om det er min type spill. 

Har gjort en del "feilkjøp" i det siste som Watch Dog's Legion som ikke er spillbart i 30fps, Etter 20-30 timer med AC Valhalla begynner jeg å bli lei, er bare det samme om og om igjen. 

Må si jeg er litt skuffet over "next-gen" utvalget 🙁.

Lenke til kommentar
3 minutes ago, MacBain said:

Har hatt PS4 så har spilt igjennom en del. Er vel kanskje Demon's Souls som vil være det neste, men er ikke helt sikker på om det er min type spill. 

Har gjort en del "feilkjøp" i det siste som Watch Dog's Legion som ikke er spillbart i 30fps, Etter 20-30 timer med AC Valhalla begynner jeg å bli lei, er bare det samme om og om igjen. 

Må si jeg er litt skuffet over "next-gen" utvalget 🙁.

Litt enig her, men et jeg kommer til å spille snart er Ori Will of the Wisp. Det fremstår som et perfekt konsollspill, spesielt med oppgraderingene det har fått for next-gen og må jo se fantastisk ut på OLED.

Lenke til kommentar
Theo343 skrev (57 minutter siden):

Litt enig her, men et jeg kommer til å spille snart er Ori Will of the Wisp. Det fremstår som et perfekt konsollspill, spesielt med oppgraderingene det har fått for next-gen og må jo se fantastisk ut på OLED.

Spiller dette nå på Xbox series x. Ser helt nydelig ut. Og selv om jeg ikke har 4K-TV med HDMI 2.1 så kjører det 6K supersampling til 4K60. Ser helt magisk ut selv det 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemstilling:
PS5 teller ned spilletiden på barnekontoene selv om de ikke er logget på.

På barna er det satt en spille-timer som gir dem gitt spilletid per dag.
Vi merket i dag at selv om de ikke er logget på, så teller timeren ned så lenge PS5 er skrudd på.
Jeg spilte en god dose PS5 på min voksenkonto i dag, og så samtidig at barnekontoene talte ned, selv om de ikke var logget på.

Noen som vet hva som er feil?

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Skulle helst at butikken shippet ihht kø nr. jeg venter på min tur siden jeg bestilte senere enn de 12.000 personene før meg. 
 
Men når folk jukser til seg masse PS5, og andre ser sitt snitt til å sitte og overvåke alle Ps5 slipp for å kjøpe så mange som mulig så de kan selge dem videre til 9-10-11.000kr, som jeg personlig synes er forkastelig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Megaoctane skrev (8 timer siden):

Ingen kritikk av de som har kjøpt.
 
Men dette er dessverre akkurat det skalperne satser på.  Det gir dem grunn til å etterfylle lageret (soverommet) når PS5 slippes - så kan de tjene mer penger i 2021 også.

Jeg venter til mai 2023 enn å gi en skalper en eneste krone.
 

Håper flertallet her inne lar være å bli fristet til å støtte opp om denne ukulturen ja.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har spilt PS5 hver dag siden jeg fikk maskinen fra Elkjøp. Strålende fornøyd med den. Er på runde 2 av Spiderman nå (for et nydelig spill å se på). Maskinen er veldig stillegående og ser veldig bra ut der den står ved siden av TVen. Synes faktisk ikke den er så altfor stor som jeg fryktet på forhånd.

Det er noen ting angående kontrolleren jeg ikke helt er sikker på om jeg liker. Den føles veldig god og riktig. Vekten er bra og hendene sitter godt i den. Men det er triggerne jeg ikke har blitt helt komfortabel med. Spiller en del Fortnite og der må jeg trykke ekstra hardt for å skyte. Det gjør at jeg blir litt tregere enn motstanderen og er ganske sikker på at jeg taper litt på det. Mulig det er en vanesak, men jeg synes triggerne er altfor harde her. Samme gjelder i FIFA21. Når spillerne blir slitne så blir triggerne tunge som bly. Konseptet høres bra ut, men etter en del timer nå har det blitt et irritasjonsmoment. Er det flere som sitter med samme oppfatning?

Lenke til kommentar

Ville aldri aktivert adaptive triggere til kompetitiv bruk. Bare ulemper med dette. Går det an å slå det av i selve spillet? Ellers er man vel  låst til å slå det av over hele linja? Du kan også justere hvor heftig effekt du opplever. 

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...