Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Retroman skrev (1 time siden):

smetter inn en intern SSD så fort Sony får ut fingeren og bekrefter hva man kan dytte inn i slotten under der..

Har du allerede behov for mer plass? Om 1-2 år er jo fort disse SSD-ene betraktelig billigere enn de første som blir bekreftet OK. Tror nok jeg planlegger å kjøpe når 2TB har en spiselig pris.

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (3 timer siden):

Har du allerede behov for mer plass? Om 1-2 år er jo fort disse SSD-ene betraktelig billigere enn de første som blir bekreftet OK. Tror nok jeg planlegger å kjøpe når 2TB har en spiselig pris.

Kjøper 1TB eller 500 GB til intern lagring når prisene blir gode. Da har jeg totalt 1,8 TB til PS5-spill, savegames og media og 1TB til PS4 spill.

RaptorStrike skrev (3 timer siden):

Spiller dere veldig mange spill samtidig siden dere behøver å ha så mye lagringsplass?

Jeg kopierte over Warzone og et par andre titler som junior spiller fra PS4’en. Disse titlene går på grei rotasjon så må nok være installert på konsollen hele tiden. Da jeg kjøpte AC Valhalla blei det fullt. Jeg spiller jo bare dette og Warzone om dagen, men junior er flinkere til å veksle (les: rastløs; kjeder seg lett med bare et spill).

Går ellers litt i Worms Rumble - vil si at det var litt skøy i små doser

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (21 minutter siden):

Jeg kopierte over Warzone og et par andre titler som junior spiller fra PS4’en. Disse titlene går på grei rotasjon så må nok være installert på konsollen hele tiden. Da jeg kjøpte AC Valhalla blei det fullt. Jeg spiller jo bare dette og Warzone om dagen, men junior er flinkere til å veksle (les: rastløs; kjeder seg lett med bare et spill).

Går ellers litt i Worms Rumble - vil si at det var litt skøy i små doser

En logisk forklaring. Bare meg som spiller PS5 i mitt hus, og jeg veksler bare mellom FIFA og Valhalla, så jeg slet litt med å se problemet. Roterer aldri mellom mer enn tre spill i samme periode.

Tar forresten diskspill mindre plass på HDD enn digitale? Syns installeringen av begge disse titlene gikk lynraskt.

Lenke til kommentar
4 hours ago, RaptorStrike said:

Spiller dere veldig mange spill samtidig siden dere behøver å ha så mye lagringsplass?

Det handler nødvendigvis ikke om det. Eksterne harddisker er billig. Salg på 5TB 2,5" til under tusenlappen er ikke sjeldent. Da er det rimelig å kunne ha alle sine spill lagret lokalt. Hvis man har et voksent spill-bibliotek på flere hundre spill, så er det kjekt å kunne bare browse i spill, og velge ett. Litt sånn man gjør med Netflix. 

Men, dette gjelder bare for PS4-spill. PS5-spill må lagres på SSD. Noe som er litt dumt, siden det er ikke alle spill som trenger SSD for å kjøre.

Lenke til kommentar
Retroman skrev (23 timer siden):

Da var ekstern harddisk innkjøpt og installert. Da har jeg plass til spill en liten stund fremover inntil jeg smetter inn en intern SSD så fort Sony får ut fingeren og bekrefter hva man kan dytte inn i slotten under der..

Hadde en ekstern harddisk liggende som ikke var i bruk,bruker den til PS4 spill og intern til PS5 og kanskje et PS4 spill som jeg spiller mye (laster fortere inn)
Har nok plass i flere år og ihvertfall til prisene på SSD kort synker.

Lenke til kommentar
Mala skrev (20 timer siden):

Nice! Har en 500/500 linje selv! Hvilken ruter bruker du? Vegger/tak i mellom konsoll og ruter ? :)

Har telenor mesh igjennom hele huset og god dekning.

Sjalottløk skrev (20 timer siden):

Det er respektabel nett-hastighet, men ikke bra for å være WiFi 6. Du kan sjekke med kabel om dette er Netthastigheten du får, eller WiFi-hastigheten.

Men mistenker at PSN er flaskhalsen.

Jeg tror også psn setter begrensninger. Har ikke prøvd med kabel.

Lenke til kommentar
leifeinar skrev (1 time siden):

Ser last og us 2 bede ut på ps5 enn ps4?

Er vel ikke kommet noen form for optimaliseringer til spillet for PS5 enda. Meg bekjent altså. Er vel fortsatt låst til 30fps  også. Men klart, har du en standard PS4 og ikke PRO, så er det jo forbedringer :) Men lastetidene er jo forbedret uansett da.

 

The Last of Us: Part II | PS5 - PS4 - PS4 Pro | Graphics & FPS Comparison - YouTube

Endret av Mala
Lenke til kommentar

TLoU2 er sjeldent bra selv på base PS4. Virker mest som de bare bruker samme features i motoren, mens de upper oppløsningen. Sånn Pro bruker lengre loadetid kan det kanskje tyde på litt bedre teksturer, men det kan skyldes mye annet også. Spillet ser uansett knall ut oppskalert til 4K i TV fra 1080p. Kan være det kommer PS5 patcher etterhvert.

Lenke til kommentar

Fuck. Eg skulle gi katten min mat. Og når eg står på kjøkkenet og gir pus mat så hører eg ett vanvittig smell. Som får katten til å springe i 100. Eg snur meg og der ligger min nye Sony xg9505 på tv benken! Den skal henge på veggen. Men det er så mye fukt tydligvis i veggen slik at den datt ned på alt annet. ( Har hatt tvene mine hengt på vegg i 3 år nå.)Heldigvis beskyttet høytalere mine ps5 maskina mi. Men fy fader så surt dette var. Spart i mnd til denne tven. 😓 Men nå må eg ha ny tv. Eg vil ha en med 2.1 hdmi og 120 hz. Og vrr. Hvilken tv burde eg kjøpe når eg får råd? Hører LG skal ha noen gode ps5 tver? Pris helst ikke over 15000 kr. Og hvor tid er neste tv "salg" håper noen kan gi meg ett tips. Uff:(

Lenke til kommentar
Nimrad skrev (5 timer siden):

Veldig mange sitter for langt fra TV-ene sine til at full 4K-oppløsning har særlig mye for seg. Glad for at andre ting har fått fokus denne generasjonen enn å pushe maks piksler i 30fps.

Det høres ut som du har god peiling på dette. Kunne du lest mitt innlegg ovenfor og gitt meg ett tips? Mvh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...