Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
38 minutes ago, XtaZ said:

 


Om noen kjøpte denne TVen nylig for PS5 så burde dere kanskje vurdere å bare returnere hele dritten om mulig. Nå har vel de fleste butikkene gått bort fra 'åpent kjøp' på grunn av Corona, så retur blir vel kanskje vanskelig det også :p 

Cancels? Betyr dette at det var en funksjon som de hadde lovet? Uansett, det viser vel bare hvor viktig det er og ikke kjøpe ting basert på hva som er lovet i fremtiden. 

Endret av Sjalottløk
Lenke til kommentar
2 hours ago, Evil-Duck said:

Jeg har såvidt begynt å spille oppigjen mitt GOTY 2020 på nytt nå på Playstation 5, Ghost of Tsushima. Fy flate for en digg opplevelse det er med smooth 60 FPS i spillet der, anbefaler de som kan å plukke opp igjen denne diamanten av et spill på PS5 :)

Er som natt og dag på PS4 vs PS5. Er glad jeg ventet med å fullføre det til PS5 var i huset. Viser bare hvor viktig det er at spill klarer 60fps.
Ingenting spill burde bli lansert uten mulighet for 60fps denne generasjonen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men det kan likevel bli et valg hvor du kan velge mellom 30 FPS og penest mulig grafikk og ett for 60 FPS på bekostning av grafikk, slik som det har blitt gjort på Spiderman og demon's souls. Det mener jeg og er rette veien å gå , selv om jeg nok kommer til å velge 30 FPS og beste grafikken i mange spill, vertfall om de er slow paced.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (3 timer siden):

Er som natt og dag på PS4 vs PS5. Er glad jeg ventet med å fullføre det til PS5 var i huset. Viser bare hvor viktig det er at spill klarer 60fps.
Ingenting spill burde bli lansert uten mulighet for 60fps denne generasjonen.

Bildeflyt fremfor oppløsning hver eneste dag i uken!

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Knetten82x skrev (På 4.1.2021 den 22.29):

Dette visste eg ikke så tusen takk. Har betalt for varen og skal hente den i måro. Hell i uhell dette kan man si😃 

 

Sjekket prisen nå igjen. Elljøp selger enda til 14 k for 55 tommer. Hadde veldig lyst på 65 tommer. Men hadde rett og slett ikke lyst å betale 6000 kr ekstra. Siden tven som knuste kostet meg 9000 kr. Den koster 14999 på elkjøp nå. Men den har ikke og vil ikke få hdmi 2.1 vrr og alt andre snopet du snakket om😃👍

Nok en grunn til at CX var rette valget.
Sony sin X900H tv som også er meget godt, fikk nylig vite at de ikke kommer til å oppdatere den med VRR (variable refresh rate). 
Det har en stund vært spekulert i kortene om dette ble en programvareoppdatering, men det kan se ut til at de ikke vil tilby det.
På denne siden fra 5. januar er nå ikke lengre en * ved VRR for fremtidig firmware oppdatering.
Sony tv-er som støtter VRR

Han snakker også om det i den videoen som ligger postet noen poster over.

Lenke til kommentar
Tor Rasmussen skrev (17 minutter siden):

Tja........ Det var gøy i sin tid....


giphy.gif

 

men vi er litt videre nå.

New PS5 game screenshots revealed — and they're absolutely stunning | Tom's  Guide

Har man valget mellom 60fps performance mode i lavere/dynamisk oppløsning har jeg ekstremt vanskelig for å slå med til ro med høyere oppløsning i 30fps. Med mindre performance mode er all over the place med dipps mellom 30-60, det går bare ikke. Det må være stødige 60fps.

Ellers er låst 30fps for min del, ikke ett spørsmål en gang.  

Med det sagt tør jeg å påstå jeg er over gjennomsnittet tolerant overfør sub 60fps eller folk flest her inne

EDIT: Skikkelig surt move av Sony vedrørende X900H må jeg si.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
3 hours ago, Sjalottløk said:

Då man jo samtidig gi slipp på "halvparten" av assets/grafikk/RT/oppløsning. Jeg tror ikke det er det rette valget for alle spil. Husk at du Spiller et spill for PS4.:)

De klarte jo å få Spiderman: Miles Morales til å kjøre 60fps med RT, selv om det ble noen kompromisser.
Responsene nå når konsoll folket har fått smaken på 60fps er jo ganske positiv. 

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (På 7.1.2021 den 18.39):

Mange som blir butt hurt av denne videoen.

Jeg gikk bare litt raskt gjennom videoen, men det virker som han ignorer at PS5 kjører gjennomsnittlig en del over 1080p mtp dynamic resolution scaling i de spillene. På PS5 har også spillene en 120FPS vsync/frame cap som går utover max FPS og dermed gjennomsnitt FPS. I 120FPS spiller gjerne også CPU'en en større rolle og hvem vet, det er forsatt tidlig og kanskje er ikke I/O hardwaren i PS5 i bruk i disse kryss-plattform spillene slik at dekomprimeringen osv må tas av CPU'en og generelt bare dårlige porter. Det er ihvertfall med spill som Spider-man:MM og Demon's Souls som kan skilte med veldig imponerende lastetider. Specs messig ligger PS5 GPU'en nogenlunde på nivå med 5700XT (RDNA1) som yter en god del mer enn 1070 og ikke så langt unna 1080Ti eller 2070S mtp rasterering ytelse. 

Med tiden vil også konsollene utnyttes bedre med at spillene optimaliseres mot en lukket og spesifikk hardware plattform. På PC vil det selvfølgelig komme ut bedre og bedre hardware med tiden, men da må man også oppgradere eller kjøpe en ny PC.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
MacBain skrev (4 minutter siden):

De klarte jo å få Spiderman: Miles Morales til å kjøre 60fps med RT, selv om det ble noen kompromisser.
Responsene nå når konsoll folket har fått smaken på 60fps er jo ganske positiv. 

Ganske sikker på at Miles Morales kjørte uten RT i performance mode. Det er vertfall ingen reflection ray tracing. 

Lenke til kommentar
Sjalottløk skrev (3 timer siden):

Då man jo samtidig gi slipp på "halvparten" av assets/grafikk/RT/oppløsning. Jeg tror ikke det er det rette valget for alle spil. Husk at du Spiller et spill for PS4.:)

Man trenger ikke å halvere alle disse tingene. :) Med en god balansering så trenger ikke å gå så hardt utover bildekvaliteten eller grafikken, det kommer jo ann på hvor kresen man er og hvor stor TV man har eller hvor nærme man sitter. Men uansett, så lenge CPU'en vil klare 60FPS (noe jeg vil tro vil gjelde for de flertallet av spillene mtp hvor kraftig CPU konsollene har denne gangen) så vil en 60FPS performance mode være mulig. Men det er ikke dermed sagt at utviklerne vil ta seg tid til å gi oss det valget. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...