Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
19 minutes ago, Mala said:

Den kommende generasjonen er det ikke fps man skal krangle om, men sekunder :p

Så lenge det er der Sony ligger foran så krangler man om det :p Sist generasjon var det kun det at PS4 var kraftigere enn Xbox One på forumet her. Nå er ikke det så viktig nå er det lastetider.

Lenke til kommentar
Heales skrev (27 minutter siden):

Ser man på videoen er det tiden fra menyen til spillet starter. Det er ikke det du skrev opprinnelig. Du skrev det var fra man startet maskinen til man er inne i spillet. Det tar ca. 16 sekunder.

Nei.

"Det jeg synes er mest spennende av det jeg har sett idag er det at de starter et spill på 4 sekunder, fra man logger inn på en avslått maskin."

Jeg skriver om tiden det tar å starte spillet.

 

Da det er snakk om tiden det vil ta å bytte mellom to spill på konsollen gjelder heller ikke tiden det tar å starte selve konsollen.

Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (11 minutter siden):

Må si den videoen der gjorde meg litt våt i trusa. 😍 Vær ærlig, er det i det hele tatt noen her inne som IKKE hopper til sengs med dette spillet umiddelbart? (Gitt at du har fått tak i en PS5 så klart)

Neh, har blitt sluppet så mange typer av disse spillene at det er ingenting nytt på dette stadiet. Nå er dette riktig nok remake, men synes disse spillene er ganske kjedelig. Kule når de først kom, men nå er det bare det samme om og om igjen uten at de de tilbyr noe nytt fordi de har begrenset gameplayet såpass. Det som er det beste med disse spillene er som oftest musikken. 

Går alt for treigt for min del. Så om jeg skulle hoppet til sengs med spillet så hadde det vært for å sove.

Lenke til kommentar

Ser jo at denne er lett å misforstå da. Uansett hva du mente.

"De 4 sekundene er om du starter konsollen fra helt avslått tilstand, og så logger inn, for så å starte spillet fra menyen."

16 sekunder fra boot eller 4 sec inn i spill fra ps meny er begge deler imponerende. Får håpe standarden er satt. Tenker jo alt under 20-25sec er ganske så behagelig.

Lenke til kommentar
Mala skrev (1 time siden):

Den kommende generasjonen er det ikke fps man skal krangle om, men sekunder :p

Jeg hadde bestemt meg for at XSX var den beste maskinen for meg. Helt til jeg så state of play demons souls. Da kjente jeg nesten abstinens når jeg så igjen flamelurker og valley of defilement. 

Nå må jeg vel ha begge. Bra jeg begynte å spare i slutten av 2018. Håper bare jeg har sjanse til å få tak i en i år. Series X kommer mandag/tirsdag hos meg så skal klare meg bra, men dæsken demons souls må være grunn nok til å få tak i den.

Lenke til kommentar
Raul07 skrev (1 time siden):

Så lenge det er der Sony ligger foran så krangler man om det :p Sist generasjon var det kun det at PS4 var kraftigere enn Xbox One på forumet her. Nå er ikke det så viktig nå er det lastetider.

Tull. One X var kraftigere enn PS4 Pro også, og det er da vel helt greit. Series X(Tragisk navn) er en del sterkere enn PS5 også. Likevel har de vel tapt konsollkrigen for lenge siden. 😅

Det er vel Switch og PS5 som konkurrer om salgstall så har du Xbox under der. 

Lenke til kommentar
4 minutes ago, Mala said:

Series X blir mer som ett brekkjern for å få folk inn i Microsoft og Gamepass sitt økosystem, og der vil de jo lykkes i det vide og breie!

Ja, de 849,. pr. Sony eksklusiv er sure når Microsoft sine eksklusivere er inkludert i Gamepass, i tillegg til at de kan spilles på PC etc.

Endret av MacBain
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (9 minutter siden):

Tull. One X var kraftigere enn PS4 Pro også, og det er da vel helt greit. Series X(Tragisk navn) er en del sterkere enn PS5 også. Likevel har de vel tapt konsollkrigen for lenge siden. 😅

Det er vel Switch og PS5 som konkurrer om salgstall så har du Xbox under der. 

Ganske opplagt at han snakker om launch? Som er sammenlignbart med launch nå. Krigen blir aldri avgjort så lenge begge sider har soldater som deg 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (13 minutter siden):

Series X(Tragisk navn) er en del sterkere enn PS5 også. Likevel har de vel tapt konsollkrigen for lenge siden. 😅

Tapt? Så du har gnidd i spåkula og sett hvordan konsollene gjør de neste 5-7 årene? Kan du legge frem hvordan du har kommet frem til dette allerede?
Og hva er egentlig tapt? Færre konsoller?Eller hvem som har tjent mest? Eller flest fornøyde kunder ratio?  Isåfall så vet jo ingen om disse tallene enda, så jeg er jo veldig spent på å se hvordan de kan ha tapt noe som helst enda.

 Om Microsoft selger flere konsoller enn de gjorde forrige gen og Sony selger færre så tror jeg Microsoft er fornøyd. Det vil jo være en seier for de uten å ta hensyn til tall(penger). Åpenbart om de tar en betydelig økning fra hva de opprinnelig hadde, noe jeg tror de klarer de neste 5-7 årene. Men nå sikter de seg også inn på å selge Gamepass. De har 15 mill brukere nå, om dette øker betraktelig de neste årene så det jo ganske relevant for vurderingen av produktet og suksessen fordi det er jo et tilbud de tilbyr. Som er relativt bra, spesielt satt opp mot et PS5 spill. 


 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
14 minutes ago, Randeboy said:

Tull. One X var kraftigere enn PS4 Pro også, og det er da vel helt greit. Series X(Tragisk navn) er en del sterkere enn PS5 også. Likevel har de vel tapt konsollkrigen for lenge siden. 😅

Det er vel Switch og PS5 som konkurrer om salgstall så har du Xbox under der. 

Klar beskjed, har du neste ukens lottotall også? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Nei.

"Det jeg synes er mest spennende av det jeg har sett idag er det at de starter et spill på 4 sekunder, fra man logger inn på en avslått maskin."

Jeg skriver om tiden det tar å starte spillet.

 

Du skrev:

"De 4 sekundene er om du starter konsollen fra helt avslått tilstand, og så logger inn, for så å starte spillet fra menyen.""

Temmelig håpløst når du ikke evner å forholde deg til hva du selv har skrevet.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...