Gå til innhold

Playstation 5 - Generell diskusjon


LarZen

Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?  

717 stemmer

  1. 1. Blir Playstation 5 en større suksess enn sin forgjenger?

    • Ja.
      420
    • Nei.
      95
    • Like stor.
      64
    • Altfor tidlig å si noe om.
      114
    • Vet ikke.
      25


Anbefalte innlegg

18 minutes ago, Randeboy said:

Butthurt Xbox fanboys. 🤣

Hvis du mener Xbox kommer til å selge like godt som PS denne generasjonen foreslår jeg at du tipper lotto, ja! 

For å være litt ærlig så driter jeg nå litt i hva som selger mer. Jeg kjøper nå bare det jeg føler er mitt beste valg så tenker jeg ikke noe mer over det. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Heales skrev (3 timer siden):

 

Du skrev:

"De 4 sekundene er om du starter konsollen fra helt avslått tilstand, og så logger inn, for så å starte spillet fra menyen.""

Temmelig håpløst når du ikke evner å forholde deg til hva du selv har skrevet.

 

 

Det er nøyaktig det jeg skrev, og nøyaktig det jeg forholder meg til.

Men du ser ut til å ha gått helt glipp av konteksten til den kommentaren, og dermed er påstanden din helt feil.

Lenke til kommentar
Randeboy skrev (2 timer siden):

Butthurt Xbox fanboys. 🤣

Hvis du mener Xbox kommer til å selge like godt som PS denne generasjonen foreslår jeg at du tipper lotto, ja! 

Hvorfor skulle noen være butthurt om de velger en konsoll de er fornøyd med uavhengig av hvordan selskapet gjør det? 
Det er faktisk fullstendig irrelevant for oss om Xbox/PS selger mer eller mindre enn den andre. De som bryr seg om dette har åpenbart et mye bredere innsikt i inntekter og utgifter som konkluderer om de har gjort det bra eller dårlig. Det å dermed påstå at noen overhode har tapt noe som helst allerede er jo ikke noe annet enn latterlig. 


Du klarte ikke å svare for deg heller selv om det burde være ganske enkle svar på det for en person som allerede vet hva fremtiden bringer. Isteden kommer du med en respons som minner mer om en 10 åring på twitter som tror at alle bryr seg like mye om "konsollkrig" som deg, men mangler fullstendig intelligens til å komme med noe annet enn det du gjorde nå. 

Jeg mener at det er ingen som vet hvem som kommer til å selge mer eller hvem som kommer til å tjene mer på denne perioden. Det vet ikke Microsoft, det vet ikke Sony og det vet heller definitivt ikke du selv om du bastant påstår så.

Så om en/noen skulle mene at Xbox vil selge mer så er den meningen like verdt som din mening. For det er ingen som faktisk har svar på det før om hvert fall 4-7 år. Suksess måles mer enn bare konsoller solgt, for konsollene taper disse selskapene på. Hadde det vært slik at det var det eneste som betydd noe så hadde de gitt ut konsoller for 1kr for det er jo slik de "vinner".

Vanligvis ignorere jeg bare slikt. For det er jo helt håpløs å snakke til noen som kommer med slike svar. Men det er vel kanskje på tide å vokse opp. Kanskje på tide å legge fra seg noe som tydeligvis har vært så åpenbart i lang periode nå også. Hadde det vært så åpenbart så hadde absolutt "ingen" sett poenget med å gå rundt å si at den ene eller andre har vunnet/tapt, men nå undervurderer jeg kanskje "noen" her. Siden jeg har hørt om PS har "vunnet" i over 7 år nå. 

Jeg vet hvert fall hvem som har tapt og det er hverken Microsoft eller Sony. 
 

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Ezio skrev (4 timer siden):

Neh, har blitt sluppet så mange typer av disse spillene at det er ingenting nytt på dette stadiet. Nå er dette riktig nok remake, men synes disse spillene er ganske kjedelig. Kule når de først kom, men nå er det bare det samme om og om igjen uten at de de tilbyr noe nytt fordi de har begrenset gameplayet såpass. Det som er det beste med disse spillene er som oftest musikken. 

Går alt for treigt for min del. Så om jeg skulle hoppet til sengs med spillet så hadde det vært for å sove.

Oi! Der var faktisk noen, det var litt overraskende, men vi har vel alle våre preferanser. :) Hvilke spill er det du ser frem til da?

Ikke bare en remake, men en remake av spillet som startet denne sjangeren som nå er så populær at blandt andre du har gått lei dem. Skjønner poenget ditt da. Heldigvis for meg er jeg langt unna lei, og Demon's Souls er mitt favorittspill fra From Software, og nest beste Soulsborne type spill, så det er en system seller for meg.

Vet ikke helt hva jeg skal mene om det du sier om begrenset/repetativt gameplay. Soulsborne er jo nesten for en egen sjanger å regne, og alle sjangere har jo sin type gameplay som går om og om igjen i alle titler, men samtidig har de forsjellige spill som gjør mindre endringer for å sette sin egen vri på den typen spill. Dette gjelder også for soulsborne-type spill, synes absolutt ikke de har hverken mer eller mindre variesjon enn andre spill i andre sjangere.

Musikken er jeg 147% enig med deg om. Kommer nok til å spille av lydsporet om og om og om igjen.

Hva tenker du på som treigt? Gameplayet? Kan sånn sett forstå det, ville aldri brukt ordet treigt selv, men mer sakte og metodisk er det, spesielt i forhod til mange nye spill. Tempoet passet i alle fall fint for oldiser som meg, har i det siste innsett at hyperspeed action og twitch shooters ikke er noe for meg lengre, i alle fall ikke innenfor et akseptabelt stress og blodtrykksnivå. 😛

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (14 minutter siden):

Oi! Der var faktisk noen, det var litt overraskende, men vi har vel alle våre preferanser. :) Hvilke spill er det du ser frem til da?

Ezio her påstår at souls borne spillene er nisjeprodukter som ikke kommer til å selge, samme med alt annet fra Sony.

Det er kun Fortnite og slikt som gjelder.

Rider of Reason skrev (15 minutter siden):

Ikke bare en remake, men en remake av spillet som startet denne sjangeren som nå er så populær at blandt andre du har gått lei dem. 

Tja. From hadde jo flere slike spill for demons souls, med de samme fiendene faktisk.

Slik som Kings field og eternal ring (som utrolig nok var et launch spill på PS2)

Men spillet som får æren av å ha startet sjangeren for fult er vel dark souls?

Rider of Reason skrev (18 minutter siden):

Vet ikke helt hva jeg skal mene om det du sier om begrenset/repetativt gameplay. 

Han tenker nok at man må spille sword and board i spillene, noe som ser ut til å være en vanlig tankegang blant dem som kun har spilt dem litt.

Det er jo enorme variasjoner i gameplay.

Lenke til kommentar
Rider of Reason skrev (1 minutt siden):

Hvilke spill er det du ser frem til da?

Ikke bare en remake, men en remake av spillet som startet denne sjangeren som nå er så populær at blandt andre du har gått lei dem. Skjønner poenget ditt da. Heldigvis for meg er jeg langt unna lei, og Demon's Souls er mitt favorittspill fra From Software, og nest beste Soulsborne type spill, så det er en system seller for meg.

Vet ikke helt hva jeg skal mene om det du sier om begrenset/repetativt gameplay. Soulsborne er jo nesten for en egen sjanger å regne, og alle sjangere har jo sin type gameplay som går om og om igjen i alle titler, men samtidig har de forsjellige spill som gjør mindre endringer for å sette sin egen vri på den typen spill. Dette gjelder også for soulsborne-type spill, synes absolutt ikke de har hverken mer eller mindre variesjon enn andre spill i andre sjangere.

Musikken er jeg 147% enig med deg om. Kommer nok til å spille av lydsporet om og om og om igjen.

Hva tenker du på som treigt? Gameplayet? Kan sånn sett forstå det, ville aldri brukt ordet treigt selv, men mer sakte og metodisk er det, spesielt i forhod til mange nye spill. Tempoet passet i alle fall fint for oldiser som meg, har i det siste innsett at hyperspeed action og twitch shooters ikke er noe for meg lengre, i alle fall ikke innenfor et akseptabelt stress og blodtrykksnivå. 😛

Siden det er en remake så tviler jeg på at det er noe mer innhold i dette enn hva de andre har hatt.  Gitt at de "nye" har hentet ting/inspo fra det gamle DS. 

Hva er det som er så unikt når du slåss mot boss eller bare minons? Det er dodge, roll, hack, block, heal and repeat i forskjellige rekkefølger selvsagt. Da veldig ofte med minimal forandring i animasjon. Så det blir i grunn bare å gjøre det samme om og om igjen å perfeksjonere det jo høyere nivå du spiller på. Noe som er en av grunnene for at disse spillene må mer eller mindre spilles på vanskeligste nivå eller så blir det fort veldig kjedelig og lett. Våpen er også begrenset, det tilbyr ikke all verdens med variasjon, stort sett melee only. Lettere kvalifisert som en warrior. Så da skal en gjøre den samme animasjonen 5000+ ganger, for en spill er bygget rundt disse kampene det så blir det kjedelig, forutsigbart, repetitivt og veldig lite rom for å mikse opp. Veldig underveldende å drepe bosser med den samme animasjonen som du har drept alt annet med. Noen ganger får man mulighet til å trykke en/et par knapper på siste blow som setter i gang en slags scene som er ute av din kontroll. 

Det er ikke noe dybde og sjeldent rom for noe annet varierende. Det blir isåfall speed runs eller no death playthrough og det har i grunn ikke noe med spillet i seg selv. Lengden på spillet blir hovedsaklig på hvor fort du kan perfeksjonere og ikke fordi det er så mye å annet å gjøre eller noe annet som tar tid. Det er bare det samme opplegget om og om igjen hvor du fort kan finne på å dø 50-100+ ganger bare på en boss.

Nå har jeg aldri sagt at det ikke er et spill for andre. For det vil det alltid være. For meg blir det for tregt, for repeterende og da spesielt når denne sjangeren har blitt melket såpass som det har de siste årene så jeg har på en måte fått den dosen nok. På dette stadiet så melker de et produkt som de åpenbart vet er populært og det er ingenting galt i å gi folk spill de liker. Men som tilbyr veldig lite nytt og varierende fra hver gang det kommer et slikt spill. 

Man kan si at alle spill er repeterende. For noen vil et spill f.eks World of Warcraft være det, selv om jeg mener det har betydelig mer innhold og variasjon. Typiske skytespill har også gjerne forskjellige fremgangsmåter, våpen, abilities, bevegelse, baner, moduser og hvordan man kan takle hver situasjon på. Et spill som Counter-Strike er jo veldig mye av det samme med mindre man skulle finne på å spille noe utenfor den klassiske modusen. Det som derimot skiller seg i det er jo at det er mot ekte mennesker. Så det blir mye mer "ekte". Det å spille FIFA mot computer eller mot et ekte menneske er etter min mening helt natt og dag. Selv om man i teorien gjør akkurat det samme i begge kampene. 

Så nei slikt gameplay som jeg så av det spillet(takk gud for internett). Så minnet det meg om hva jeg allerede har fått på Dark Souls. Og ja jeg vet at Dark Souls er Demon Souls". Men det er jo bare en bekreftelse på alt jeg allerede har sagt. At det blir mye av det samme om og om igjen. 

Det var ingenting jeg så av Demon Souls som jeg tenkte "wow, så kult. Det må jeg prøve ut". Det er jo tross alt en remake og ikke et nytt og revolusjonerende nytt spill innenfor industrien og da klarer jeg meg uten det. Spesielt når jeg har gått lei av sjangeren. 

Min mening så du trenger ikke å forsvare hvorfor du liker det fyi. Jeg vet at det er andre folk som liker det og det har jeg ingen problemer med det. Det er folk som er ferdig med Halo, men det er jo f.eks ikke jeg. Det er bare sånn det er. Noen liker rød paprika, mens andre liker gul, grønn, oransje osv. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Iki skrev (1 time siden):

Ezio her påstår at souls borne spillene er nisjeprodukter som ikke kommer til å selge, samme med alt annet fra Sony.

 

Aldri sagt Souls spill ikke kommer til å selge, så nok en løgn fra deg. Du vet at det alltid er en minoritet som kjøper spill? Veldig sjeldent jeg har sett spill faktisk selge over halvparten over brukerbasen på konsollen i nyere tid.
Og ja de største titlene er som oftest de som selger. noe salgstallene viser. Det er jo derfor de nettopp er størst.  Call Of Duty solgte mer enn lanseringspillene på PS4 når den kom ut. Folk flest spiller på konsoll nettopp for å spille disse spillene. Spill som Call of Duty, GTA, Minecraft, Fortnite, FIFA, er konsollselgere mer enn noen andre spill. 

Eksempelvis så solgte Bloodborn 2-3 mill kopier og det var noe jeg sjekket nylig. Temmelig svakt for et spill som har vært ute i 5 år på en konsoll som har 110 mill konsoller solgt or so. Det viser jo bare at in fact at jeg har rett.

 

Iki skrev (1 time siden):

Det er jo enorme variasjoner i gameplay.

Feil.

Endret av Ezio
Lenke til kommentar
Randeboy skrev (4 timer siden):

Butthurt Xbox fanboys. 🤣

Hvis du mener Xbox kommer til å selge like godt som PS denne generasjonen foreslår jeg at du tipper lotto, ja! 

Nå i starten får de et godt forsprang. Men den markedsposisjonen de har er også oppstått fordi konkurransen ikke har vært god nok. Sånn på papiret ser det veldig ut til at Xbox har tatt langt mer riktige grep før denne runden, og da kan ting snu over tid. Men først må vel spillene komme. Der leder ps5 så langt, og ikke bare på en bedre launchrekke, men de har vist frem mer innhold fremover. Når Xbox begynner å vise frem noe av det de har i ermet, blir det interessant. Kjøp som zenimax er ikke interessant bare fordi det selger spill, men også fordi det selger konsoller

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele Xbox Vs. PlayStation er godt på vei til å bli utdatert.

Antall solgte konsoller er ikke målet til MS. De vil ha flest mulig aktive brukere av sine tjenester. Dette målet gjenspeiles også i andre deler av Microsoft. 

Om noen år har vi Xbox konsoller, på PC, innebygd i TV-er, på mobiler og andre flater. Da er det ikke lenger så viktig hvor mange konsoller som selges.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Ezio skrev (19 minutter siden):

Feil.

La oss se...

Dark souls, Bloodborne og sekiro har alle helt forskjellig gameplay.

Dark souls 1 og 3 er like, men 2 er annerledes.

Demons souls er ikke likt dem, men har elementer fra alle.

 

Du kan spille med buer, armbrøst, consumables, sverd, øks, etc.

Alle har forskjellige gameplay.

For ikke å snakke om magikere, som også deles inn i forskjellige kategorier.

 

I tillegg til dette har man også spesielle våpen som gir deg andre animasjoner og angrep, for eksempel et sverd som lager sjokkbølger over kartet.

 

Så kan du kombinere våpen, rustninger, magiske ringer, osv i forskjellige kombinasjoner som forandrer gameplay.

 

Så nei. Ikke feil.

Lenke til kommentar
Bottekott skrev (7 minutter siden):

Hele Xbox Vs. PlayStation er godt på vei til å bli utdatert.

Antall solgte konsoller er ikke målet til MS. De vil ha flest mulig aktive brukere av sine tjenester. Dette målet gjenspeiles også i andre deler av Microsoft. 

Om noen år har vi Xbox konsoller, på PC, innebygd i TV-er, på mobiler og andre flater. Da er det ikke lenger så viktig hvor mange konsoller som selges.

På tv'en er vi vel snart bare en app unna. Men enda til gode å ha prøvd streamingspilling av større titler, ei heller snakket med noen som har prøvd det.

 

Noen som vet hvordan dette fungerer i praksis? I Norge har vi jo mer enn godt nok nett mange steder til at teorien skal virke, men er det bra nok i bruk?  

Lenke til kommentar

Dark Souls serien ble

Iki skrev (1 time siden):

her påstår at souls borne spillene er nisjeprodukter som ikke kommer til å selge

Dark Souls serien har siden 2009 til i dag solgt 27 millioner kopier. Dette inkluderer Demons Souls, Dark Souls, Dark Souls II, Dark Souls II:Scohlar of the first sin, Dark Souls III, Dark Souls: Remastered. Disse spillene har også blitt lansert på flere platformer også. Det betyr at i snitt hvert år så har det blitt solgt 2.4 millioner kopier av serien. Temmelig svakt for et spill som har blitt lansert på flere platformer.

For referanse: Et av de dårligste COD spillene, Call of Duty:Ghost solgte 19 millioner kopier på et par mnd. Til tross for at COD er et årlig spill så nådde spillet 28 millioner kopier solgt oktober 2019. 
 

Lenke til kommentar
Ezio skrev (5 minutter siden):

Dark Souls serien har siden 2009 til i dag solgt 27 millioner kopier. Dette inkluderer Demons Souls, Dark Souls, Dark Souls II, Dark Souls II:Scohlar of the first sin, Dark Souls III, Dark Souls: Remastered. Disse spillene har også blitt lansert på flere platformer også. Det betyr at i snitt hvert år så har det blitt solgt 2.4 millioner kopier av serien. Temmelig svakt for et spill som har blitt lansert på flere platformer.

Å?

Det er jo omtrent på høyde med Halo det.

Er Halo et sånt lite nisje spill?

Så du skal ikke ta med alle spillene i serien?

Endret av Iki
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Queens84 said:

2 min etter det var mulig å bestille PS5 i April, så håper virkelig jeg får en PS5 til release.. 

Ok, men det står klokkeslett det var på ordren? Jeg vet ikke hvilket klokkeslett det var mulig. Du får nok det da sikkert.

Endret av cuberen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...