Gå til innhold

Teslas nye pickup: Opp til 805 kilometer rekkevidde, 0-100 km/t på 3 sekunder og er skuddsikker


Redaksjonen.

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, Nimrad said:

Men det er da haugevis med biler som er bredere enn denne. Den er vel et par cm bredere enn Model X, skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres her da?

Bredden er såpass stor at det er en absolutt faktor, ikke en relativ. Ser det eksisterer bl.a. et review for Ford Edge der de bemerket at den var vanskelig å manøvrere i trafikk på grunn av bredden. Det vil da også gjelde for Model X. Uten speil blir dog en Cybertruck en god del smalere enn tilsvarende modell med speil. 

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
tommyb skrev (2 minutter siden):

Bredden er såpass stor at det er en absolutt faktor, ikke en relativ.

Poenget var jo mer at det gjøres et så stort poeng ut av bredden på akkurat denne, men tallene som vi har å forholde oss til er jo ikke mer enn en stor SUV.

  • Liker 1
Skrevet (endret)
Nimrad skrev (2 timer siden):

Men det er da haugevis med biler som er bredere enn denne. Den er vel et par cm bredere enn Model X, skjønner ikke hvorfor det skal kommenteres her da?

Det er sånn jeg ser det høyden og lengden, ikke bredden, som er problemet her.

Jeg kommenterte store pickup'er generelt.

Er vel derfor Model X har de måkevingdørene da, for å kunne åpne bakdørene på trange plasser.

Endret av Hanhijnn
Skrevet (endret)
Hanhijnn skrev (12 minutter siden):

Er vel derfor Model X har de måkevingdørene da, for å kunne åpne bakdørene på trange plasser.

Tja, det er flere grunner til at de er praktiske, men jeg tipper design/gimmick var hovedgrunnen. De fører jo til problemer i høyden igjen i garasjer.

Endret av Nimrad
Skrevet (endret)

Når vi først er inne på parkeringshus så er jeg glad for at vi nå har kommet dit hvor kameraer i bil med god kvalitet er en greie man kan klare seg med alene for å rygge inn på plasser i trange parkeringshus.

Selv med god AC og inneklima i bilen så instadugger alle sidevinduer veldig ofte på vinterstid inne i fuktige parkeringshus så man ikke ser en dritt i sidespeilene uansett. Har heldigvis hatt 360 kamera med bilen sett ovenfra + rygge og sideview i mange år og det har vært nydelig.

Endret av Theo343
Skrevet
Nimrad skrev (På 13.12.2019 den 14.30):

Tja, det er flere grunner til at de er praktiske, men jeg tipper design/gimmick var hovedgrunnen. De fører jo til problemer i høyden igjen i garasjer.

Problemer i høyden? De har jo sensor som gjør at de stopper før de treffer taket. Hvilke problemer tenker du på?

Skrevet
Hanhijnn skrev (49 minutter siden):

Problemer i høyden? De har jo sensor som gjør at de stopper før de treffer taket. Hvilke problemer tenker du på?

At jeg ikke ville kommet inn i garasjen min med bilen.

  • Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

At jeg ikke ville kommet inn i garasjen min med bilen.

Ha ha, det er ikke et Model X problem, det er ditt garasjeproblem. :p Du har for liten garasje.

Skrevet
Hanhijnn skrev (Akkurat nå):

Ha ha, det er ikke et Model X problem, det er ditt garasjeproblem. :p Du har for liten garasje.

Nei, det er klart, Tesla er jo ikke avhengig av å selge biler i det hele tatt.

  • Liker 1
Skrevet
42 minutes ago, tow said:

Nei, det er klart, Tesla er jo ikke avhengig av å selge biler i det hele tatt.

De har vel i all tid slitt med å levere nok så tror ikke det skorter på etterspørsel.

  • Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (1 time siden):

Ha ha, det er ikke et Model X problem, det er ditt garasjeproblem. :p Du har for liten garasje.

Model X går inn, men med normal høyde i garasjen åpnes ikke bakdørene særlig høyt.

Skrevet (endret)
3 hours ago, Nimrad said:

Model X går inn, men med normal høyde i garasjen åpnes ikke bakdørene særlig høyt.

Man gjør det som trengs i bakdørene utenfor garagen, også bruker man bare summon så bilen parkerer seg selv i garagen.

Å komme seg inn å ut av bilen i trange garager er jo ett problem omtrent uansett hvilken type dør man har.

Endret av Complexity
  • Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (1 time siden):

Model X går inn, men med normal høyde i garasjen åpnes ikke bakdørene særlig høyt.

Hva regner du som "normal" takhøyde i garasjen da?

Tesla-Bjørn har 220 - 230cm takhøyde, og han sier at det går helt greit. Jeg har 245cm så jeg er ikke så bekymret.

Skrevet

He

Ramler inn i tråden uten å, forhåpentligvis, forklundre noen pågående diskusjon. Hva tenker folk om denne?

Falt for fristelsen i dag og la igjen en bestilling. Vel viten om at jeg ikke er først i køen vel og merke. Personlig tror jeg dette vil korte ned leveringstid fordi de aller færreste har C/C1 og vil heller ikke ta seg bryet med å skaffe seg det for en el-bil. Hva tenker dere?

Skrevet
Bordplate skrev (40 minutter siden):

Hva tenker folk om denne?

At der på høy tid denne mannen får sitt eget TV-program !
President Trump har jo hatt sitt realitykonsept, nå bør Elon få det også, jeg foreslår :

kids.jpg

  • Liker 2
Skrevet
8 hours ago, Bordplate said:

Hva tenker folk om denne?

Det blir neppe noen volum modell, sannsynligvis tilsvarende salgstall som andre pickup'er har i Norge/Eu. 

Kort fortalt vil gjerne kostnadene ved å etablere Cybertruck i Norge/Eu med mekanikere, logistikk ved salg, karosseri verksteder etc koste langt mer enn fortjenesten på salget.

Skrevet (endret)

Cybertruck er jo åpenbart utelukkende myntet på amerikanske rednecks. Jeg skjønner ikke hvorfor de har verdenslansering på den eller bestillingsmulighet fra europeiske land. Den strider jo mot både kultur og regler på vår side av Atlanteren.

Jeg håper de kan la denne forbigå i stillet borte i Texas også lansere en annen bil ment for hele verden, en 2-seters varebil/persontaxi med følgende opsjoner: ekstra seterader, ekstra høyde, ekstra lengde, skillevegg, hengerfeste, camping-inventar, solcelletak vs glasstak vs metalltak, kjøle/varme-aggregat til f.eks matfrakt. Varebilvarianten bør ha ekstra godt isolerte vegger, plass til to paller i bredden (80+80 cm) og to i lengden (120+120 cm) , jekketralle og integrert lift. Personvarianten bør ha mulighet for integrert HC-lift. Alle variantene bør kunne kjøres på B-sertifikat. Bakhjuls eller firehjulsdrift. To batteristørrelser, der man kan velge om man vil ha den lille, store eller begge montert i bilen. Altså oppgraderbart etter kjøp. Dette hadde vært en svært allsidig bil med gode fraktemuligheter for ikke bare det europeiske markedet, men hele verden. Cybertruck er en smal nisje i forhold til dette konseptet.

Endret av Simen1
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Simen1 skrev (1 time siden):

Cybertruck er jo åpenbart utelukkende myntet på amerikanske rednecks. Jeg skjønner ikke hvorfor de har verdenslansering på den eller bestillingsmulighet fra europeiske land. Den strider jo mot både kultur og regler på vår side av Atlanteren.

Jeg håper de kan la denne forbigå i stillet borte i Texas også lansere en annen bil ment for hele verden, en 2-seters varebil/persontaxi med følgende opsjoner: ekstra seterader, ekstra høyde, ekstra lengde, skillevegg, hengerfeste, camping-inventar, solcelletak vs glasstak vs metalltak, kjøle/varme-aggregat til f.eks matfrakt. Varebilvarianten bør ha ekstra godt isolerte vegger, plass til to paller i bredden (80+80 cm) og to i lengden (120+120 cm) , jekketralle og integrert lift. Personvarianten bør ha mulighet for integrert HC-lift. Alle variantene bør kunne kjøres på B-sertifikat. Bakhjuls eller firehjulsdrift. To batteristørrelser, der man kan velge om man vil ha den lille, store eller begge montert i bilen. Altså oppgraderbart etter kjøp. Dette hadde vært en svært allsidig bil med gode fraktemuligheter for ikke bare det europeiske markedet, men hele verden. Cybertruck er en smal nisje i forhold til dette konseptet.

Enig, hadde vært artig om de så på VW ID. Buzz og lagde en konkurrent til den, med tilbehør som kan plassere den i enda flere klasser. 

Cybertruck er bare tøys, og håpløst dårlig utnyttelse av batteriene våre. 

Endret av oophus3do
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...