Gå til innhold

– Det er vår framtid de ødelegger


Anbefalte innlegg

Dette nedrige angrepet er noe av det verste jeg ser. Det er ikke barna som har skapt forbrukssamfunnet. Det er ikke barna som har sosialisert seg selv inn i forbrukssamfunnet.

 

Det er ren idioti å legge ansvaret på overforbruket på barna, siden det faktisk er voksengenerasjonen og generasjonene før som har skapt samfunnet de lever i.

Jeg legger ikke skylda for fortiden på barna, men om de vil ha endringer så må de være med å ta tak de også. Man kan ikke forvente at alle andre skal endre seg, men ikke man selv.

Så det er et gyldig argument, spør barna om de er villige til å gi opp sydentur, mobiltelefon, nye klær, god mat osv fremover. Vedder på du får et ganske enstemt svar.

 

Var da voldsomt så hårsår du var på vegne av barna.

 

Blir dere ikke flaue av å bruke tid på å sparke nedover på denne måten?

Det jeg ser er redde voksne menn som frykter at de må bytte bil mot kollektivt 1-2 dager i uken.

 

Helt greit å være uenig, men hold dere til saken.

Helt greit å være uenig så lenge man ikke er uenig med denne demonstrasjonen mener du vel.

 

Da spør jeg hvordan skal man bytte til kollektivt om kollektivtilbud ikke eksisterer? Det er rimelig enkelt om man bor midt i oslo, men her skal du få en "eye opener", mesteparten av norges befolkning bor utenfor oslo.

Endret av Tåkefyrste
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva slags kunnskap har de? Hvor mange hadde møtt opp om protesten var på lørdag istedet for en skoledag?

 

Du kan jo arrangere en protest på en lørdag og se hvor mange som kommer?

 

Å skifte til miljøvennlig energi krever at samfunnet ofrer noe. Hva er disse unge villige til å ofre, bortsett fra en skoledag?

 

Kan du ikke bare spørre dem? Og hvis de svarer at de er villig til å ofre X, er du tøff nok til å matche det? Eller er det bare stråmannargumentasjon du driver med?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg synes det er morsomt med alle politikere, samfunnstopper og kjendiser som omtaler seg om protestene.

At "vi må lytte til barna".

 

Om de støtter protestene så inderlig, så synes jeg politikerne bør begynne å gjennomføre det de prater så varmt om også.

Øk flyseteavgiften slik at tur-retur London koster ca 20.000kr pr person.

200.000kr tur-retur Thailand pr person

100.000 for å reise til Spania eller Hellas pr person

 

Veldig bra innspill! Jeg hører hva du sier.... en av de beste hersketeknikkene for å ta brodden av diskusjonen. Dette blir alle ledere trent til, også politikere ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva slags kunnskap har de? Hvor mange hadde møtt opp om protesten var på lørdag istedet for en skoledag?

 

Det er ingen som appellerer kunnskap til barn, andre enn de som leter etter en angrepsvinkel. Hele saken handler om å vise hvem som tar konsekvensene dersom globale klimaendringer vil slå ut negativt i fremtiden.

 

Ingenting er mer kostelig enn kjederøykende pensjonister som sitter på Facebook og klager på at barn er bekymret for fremtiden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Spørs om de er like villig til å droppe sydenturen eller droppe å alltid ha nyeste mobil, PC, nye klær osv.

Du har kanskje ikkje ungar? Det er faktisk null problem når ungane lærer om konsekvensane.

 

Det er stort sett vaksne som tek ungane med på sydentur, spanderer på dei sin brukte mobil og kjøper klede til dei. Dagens vaksne får stadig oftare høyre at "nei, vi skal ta toget i år", "kvifor kjøper du ny mobil når den gamle fungerer fint" og "nei, eg vil ikkje ha ny jakke, eg likar den gamle".

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Dette nedrige angrepet er noe av det verste jeg ser. Det er ikke barna som har skapt forbrukssamfunnet. Det er ikke barna som har sosialisert seg selv inn i forbrukssamfunnet.

 

Det er ren idioti å legge ansvaret på overforbruket på barna, siden det faktisk er voksengenerasjonen og generasjonene før som har skapt samfunnet de lever i.

Jeg legger ikke skylda for fortiden på barna, men om de vil ha endringer så må de være med å ta tak de også. Man kan ikke forvente at alle andre skal endre seg, men ikke man selv.

Så det er et gyldig argument, spør barna om de er villige til å gi opp sydentur, mobiltelefon, nye klær, god mat osv fremover. Vedder på du får et ganske enstemt svar.

 

Var da voldsomt så hårsår du var på vegne av barna.

 

Blir dere ikke flaue av å bruke tid på å sparke nedover på denne måten?

Det jeg ser er redde voksne menn som frykter at de må bytte bil mot kollektivt 1-2 dager i uken.

 

Helt greit å være uenig, men hold dere til saken.

Helt greit å være uenig så lenge man ikke er uenig med denne demonstrasjonen mener du vel.

 

Da spør jeg hvordan skal man bytte til kollektivt om kollektivtilbud ikke eksisterer? Det er rimelig enkelt om man bor midt i oslo, men her skal du få en "eye opener", mesteparten av norges befolkning bor utenfor oslo.

Nå konstruerer du ting som er så urelevante at jeg ikke tror du mener det du skriver.

 

Flesteparten av Norges befolkning bor i nærheten av kollektivtrafikk.

Du bruker bare Oslo som eksempel for å cherry picke vinkling.

Alle vet at det ikke er meningen at alle skal bruke kollektivtrafikk, når du blander inn folk som bor utenfor kellektivdekningen gjør du deg bare vanskelig med vilje.

Men de som kan bør gjøre det.

 

Tenk om alle i byene tok buss/tog 1 gang i uken.

Du ville redusert trafikken med 20%, ved å ofre en ekstra halvtime én dag i arbeidsuken.

 

Da kunne de senket bompengene for da forsvinner trafikkveksten.

 

Og folk må gjerne være uenig i dette. Men kom med noen skikkelige argumenter og ikke bare svada som ikke har noe med noe å gjøre.

 

Argumentet ditt for å ikke benytte kollektivt er at ikke alle bor i Oslo, hallo?

 

Og forbrukersamfunnet er det vi voksne som skaper, det er voksne mennesker som har som jobb å få barn til å kjøpe mer dritt. Så ikke legg skylda på unger og ungdom for noe vi har skapt.

 

Dessuten er ungdommen mer og mer opptatt av å minske sitt eget forbruk så du må gjerne vise til kilder for påstandene dine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trist hvordan barn og ungdom har blitt hjernevasket av våre sosialistiske skoler til å tro på en vanvittig dommedagsprofeti.

Samfunnet generelt er i ferd med å bli indoktrinert angående klima.

 

Hvorfor lytte til forskere med soleklar bias, hvis alle prognoser hittil har vært feil? Hvor mange ganger har jeg ikke hørt at havet skal stige, uten at det har skjedd? Og før det-en idiotisk teori om "hull i ozonlaget". Nå har apokalypsetullingene hoppet over på CO2. En naturlig gass som er nødvendig for alt planteliv.

 

Får håpe samfunnet holder stand mot disse kreftene som ønsker å redusere økonomisk vekst og hindre fremskritt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Trist hvordan barn og ungdom har blitt hjernevasket av våre sosialistiske skoler til å tro på en vanvittig dommedagsprofeti.

Samfunnet generelt er i ferd med å bli indoktrinert angående klima.

Ja, skrekk og gru! Elevane vert fortalde om moderne naturvitskap og forskning! Nei, dette er for gale! Vi må attende til tida då Bibelen og Katekisma var einaste pensum i den norske skulen. Det er den einaste rette dommedagsprofetien! Eller vil du heller ha Märta Louise-skulen?

 

Hvorfor lytte til forskere med soleklar bias, hvis alle prognoser hittil har vært feil?

Det gjer dei heldigvis ikkje. Dei lyttar til forskarar som har vore utruleg treffsikre med sine prognoser til no.

 

Hvor mange ganger har jeg ikke hørt at havet skal stige, uten at det har skjedd?

Det skjer. Sjølv om det ikkje skjer utanfor døra di, fordi grønlandsisen smeltar og vi difor får redusert havnivå langs norskekysten, skjer det over mesteparten av resten av verda. Det er ikkje noko nytt fenomen heller, sjølv om havet stig raskare no enn før.

 

Dersom du lurer på kvifor havet ikkje har nådd det nivået forskarane melder om i 2100, er det fordi vi no er i 2019. Det er framleis 81 år til 2100.

 

Og før det-en idiotisk teori om "hull i ozonlaget".

Vi målte eit hol i ozonlaget. Det var fyrst ei hypotese, som so vart styrka av UV-målingar på bakken og til slutt stadfesta av satellittar.

 

Nå har apokalypsetullingene hoppet over på CO2. En naturlig gass som er nødvendig for alt planteliv.

Det er i alle fall det mest tullete argumentet eg høyrer. Plantane døyr òg av for høg CO2-konsentrasjon. Kroppen treng ein heil masse sporstoff for å fungere, men prøv å ta for mykje av dei. Plantane klarer seg veldig bra med under halvparten av dagens CO2-konsentrasjon i atmosfæra.

 

Får håpe samfunnet holder stand mot disse kreftene som ønsker å redusere økonomisk vekst og hindre fremskritt.

Eg trur ikkje du får noko meir framsteg av katekisme-skulen din enn av dagens, som legg vekt på vitskapeleg kunnskap.
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er lett å se det meste innen miljø-utspill som kynisme, og det er nok riktig også for land med mindre fokus på dette enn toppsjiktet av vestlige land. Er enig i det.

 

Det som er litt oppløftende i dette er at det er et større globalt fokus enn noen sinne nå på miljø, og det settes inn ganske mye omph på feltet, så alt er heldigvis ikke symbolpolitikk da en god del folk forstår alvoret og gjør en innsats.

 

En kan jo selvfølgelig si at det neppe er nok, men det er uansett en start.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

...

Som jeg har lest flere steder, hvis disse barna virkelig bryr seg om miljøet så kan de slutte å se TV, bruke mobiltelefon, dusje, bruke internett, spise kjøtt, kjøre bil, reise på ferie. Og heller bo som de gjorde for 200år siden, og iallefall ikke få en eneste unge, da mennesker er værre for klimaet enn noe som helst annet.

 ...

Så det er *deg* som bestemmer hva som skal til for at de unge skal få lov til å uttrykke en mening om samfunnet de er født inn i?

 

Håper du fortsatt er anonym når du ligger på pleiehjem og en av dagens unge kommer for å skifte bleia di. ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Så det er *deg* som bestemmer hva som skal til for at de unge skal få lov til å uttrykke en mening om samfunnet de er født inn i?

Nei hvor har jeg sagt at jeg bestemmer noe som helst?

Jeg ytrer bare min mening over hvor tåpelig og unødvendig denne demonstrasjonen er, likedan som den forrige.

 

Håper du fortsatt er anonym når du ligger på pleiehjem og en av dagens unge kommer for å skifte bleia di. ;)

Har ikke noe med diskusjonen å gjøre annet enn å avsløre din mentale alder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei hvor har jeg sagt at jeg bestemmer noe som helst?

Jeg ytrer bare min mening over hvor tåpelig og unødvendig denne demonstrasjonen er, likedan som den forrige.

...

Jeg håper virkelig ikke du bestemmer noe som helst..

 

Ungdommen er med rette bekymret over den verdenen de skal vokse opp i mens du tydeligvis gir faen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...