Jump to content

nessuno

Medlemmer
  • Content Count

    3341
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

nessuno last won the day on December 21 2019

nessuno had the most liked content!

Community Reputation

4253 :)

Recent Profile Visitors

7626 profile views
  1. Når skal noen i Sjøforsvaret få sparken med inndragelse av tildelte titler/medaljer? Eller er det nå for dagen slik at inkompetanse og tjenesteforsømmelse lempes over på en hel drøss sivilister mens man holder tett igjen om sine "egne"?
  2. Hva med salg av undervannsdroner til Saudi Arabia som er i en aktiv krig i Jemen, er det greit derimot?
  3. Ikke sant. "Boomer" i seg selv refererer til Baby Boomer generasjoner og er ment som hån av eldre med minst like gammel tankegang. Hvem dette brukes av er like fritt som "snowflake" o.l. Her var det derimot ikke snakk om 1 vs 1 debatt men helt konkrete "nøkkelord" i sånn helt standard kjøttkaker-med-brunsaus type medieinnslag totalt fratatt noe som helst kritisk analyse som er ment som (og er) helt konkret politisk vinklet. Ikke sant, og aldri noe konkret. Tatt for eksempel ordet "stabilitet" som for eksempel russiske medier elsker - så betyr dette i praksis at alle bortsett fra Putin og partiet Forente Russland er idioter. Fravær av en eller begge to ved roret betyr da automatisk det motsatte av stabilitet. Fra politisk newspeak oversatt til klartekst: stem oss... or else. Opposisjon derimot i norske/vestlige medier betyr ikke nødvendigvis opposisjon i den sunne politiske måten men kan gjerne bety "vestlig vinklet". Like mye kan "regime" bety "fiende", så for eksempel i den (forhatte, kvinneundetrykkende) Iran er "regime" makt som burde ikke ha noe makt. Derimot, brukes ikke "regime" om for eksempel tidligere heroin-baron Karzai - midlertidig president av Afghanistan som ble smuglet inn i landet av amerikanske spesial styrker omtrent dagen etter krigen mot landet begynte i 2001. Heller er er "regime" for eksempel sharia-familiebedriften Saudia Arabia. Ord har tapt betydning om ikke man forstår ikke betydningen av ordet eller den forvrengte konteksten de brukes i.
  4. Jeg ser ingenting negativt i ord som er helt korrekte ifht hva de betyr. Eksempelvis: "skremselspropaganda i nær samtlige vestlige massemedier ble brukt for å retferdiggjøre invasjon av Irak, ved å fortelle om masseødeleggelsesvåpen som aldri fantes".
  5. Ensidig kritikk er ikke kritikk - men politisk vinkling. Ang at massemediene er talerør for skremselspropaganda... fullstendig legitim, enkelt å bevise, og helt gjeldende ifht dagens realier mening. At du ikke liker den - hvem spurte deg? Og hvem i all verden valgte deg som dommeren av troverdighet? Din mening og din karakteriseding er like mye/lite verdt som hvem som helst andres. Klatre ned fra overlegenhetspidestallen din.
  6. Hele tråden er en sånn samling av nikkedukker og undulater som kakler om og om igjen samme greiene de har hørt på TV/lest på VG.
  7. Takker og bukker. Poenget ee uansett det samme: det skjer en [etter min mening] urimelig økning i de helhetlige utgiftene ifht gjennomsnittlig kjørt kilometer, uten at man får noe igjen som bilist. Spesielt gjelder det sakens tema - bompenger - som teoretisk sett skal ha noe å gjøre med.... *drumroll* ... veier. Mens de facto sponser de sykkelveier, kollektivtransport og mye annet. En god del av dette er neppe statlig sett fra et nasjonalt perspektiv men heller kommunale bestemmelser om hvor pengene skal gå. Salt på såret blir da argumenteringen lagt til grunn; som er da "allmen nyttige tiltak" men som finansieres ikke av allmenheten men helt spesifikt av de der uforskammede rikingene som våger å kjøre bil i stedet for å sykle i regn/minusgrader med ungen i en sykkel-tilhenger, eller ikke finner seg i selv dagligdags pendling som tar x antall ganger lengre tid enn hva det tar å kjøre med bil. Basert på slik kontinuerlig og progressiv melking av bilistene, basert på bomselakapenes fantastiske evne å ta en enorm del av bompengekaken selv som ren fortjeneste for den "viktige" tjenesten de gjør og basert på nylig eksempel med hvordan AMS gikk fra "enklere avlesing av strøm" til spotprising og nettleie effektrinn (og kanskje kommer reaktiv strøm å taes inn som ekstra påslag, industri må gjøre det i alle fall) så konkluderer jeg at at "rettferdig modell" med sporing av alle biler kommer til å først og fremst bety enda mer innkreving av bompenger i første rekken, samt sporing av bilister med alle mulige konseksvenser i andre rekken. Jeg ser absolutt ingen grunner til å tro noe annet og jeg har historiske eksempler som støtter meg i denne tankegangen.
  8. WiFi 6e oppgraderingen er meget laber, og før "alle" blir enige om f.eks. 7 skal bli det siste nye så kan man fint vente. Når det er sagt - så er ethernet uerstattelig. Eksempelvis så tilbyr flere produsenter mesh med 6/6E. Finskriften da er at 6/6E brukes til backhaul -dvs AC og eldre er tilgjengelig ikke noe mer. Der hjelper ethernet helt magisk ved å være backhaulen, så ruterene faktisk kan gjøre det de skal.
  9. - flere en 1 batteri per bil i omløp til enhver tid - bytte + kontroll + henting/levering + lading av batteri dyrere enn bare lading - slitasje/vedlikehold adskillig høyere enn vanlig ladestasjon - involverer i gjennomsnittet mer servicepersonale enn rene ladestasjoner Selvfølgelig blir dette dyrt!
  10. Ah, yes, the avgift. We reduce teh avgift all the time. Fra spøk til alvor - så må helheten taes med. For det førte er bilavgift en klassisk særnorsk nisseavgift der vi (var) bar-none. Ytterligere, om du ser på den virkelige utgiften som per dags dato er bompenger - så har den absolutt eksplodert. Og dette er bare halve saken - ikke bare har antallet bomstasjoner økt men også diverse "rushtidsvgifter".
  11. På lang sikt vil slikt fungere dårlig hvor som helst. Jeg argumenterte ganske klart hvorfor dette er for dyrt. Om noen steder dette "går" vel eiemdomsprisene sør i Manhattan "går" også, men det er langt fra normen.
  12. Atter en ny metode å melke befolkningen på. Ikke en eneste gang - aldri - snakkes det om å kutte utgifter (og ergo: skatter). Akkurat som AMS skulle "bare gjøre måleravlesing enklere" så skal jeg love dette skal også brukes til fartsmåling, overvåkning, og viktigst av alt: melking av bilister. Hypotetisk eksempel: i stedet for å belaste alle og enhver med "rushtidsavgift" for å kjøre fra punkt A til punkt B (og passere en eller flere bomstasjoner) så kommer man til å betale rushtidaavgift så snart bilen begynner å rulle selv om man ikke kjører så langt fra A og kommer aldri til B.
  13. Alt dette hadde vært helt legitime påstander hvis Nio hadde faktisk 1)hadde mange nok biler på veiene og at 2) andre bilmerker kunne få kostnaden ned ved å også kunne benytte de (mindre "dødtid") og 3) hvis denne metoden var konkurransedyktig contra lading. Det du ikke tar høyde for at lading som tar tid = økte inntekter for bla.a. pølseboden/burgersjappen ved stasjonen, siden langt fra alle sitter bare i bilene sine mens de lader lenge (dvs 15-45 min). Her må man rettferdiggjøre først i "beste" fall en kø av biler til byttestasjonen... der folk ikke kan forlate bilene... eller hvis det ikke er kø så tror jeg de fleste vil føle seg snutt uansett: 6+ min på bytte, må sitt i bilen og kan ikke gå ut, "sparer" ufattelige 20-30 min helhetlig sett for en pris som blir minst 2-5 av hva vanlig superlading koster. Og KUN for en bestemt type bil!
  14. - redusert kjøpekraft pga enorme regninger - mer utslipp av den "grønne" typen da vedfyring får en renessanse - redusert konkurranseevne pga betraktelig høyere utgifter for industrien - redusert livskvalitet da man skal spare på alt fra dusjing til billading og alt som er - økte utgifter pga kompensasjonsordninger Om man ikke skjønner hva slags krise man har skapt her og setter i gang meget omfattende tiltak som faktisk sikrer både mer elkraft samt lavere pris så kommer det bli hakket mer alvorlige ting enn bare demonstrasjoner og FB-grupper
×
×
  • Create New...