Gå til innhold

Hevder Renault vil lansere ny Zoe med større batteri og hurtiglading


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hurtiglading har vell denne trengt i lang tid! Tror dog ikke den trenger særlig større batteri, de fleste bruker nok denne lille bilen til korte turer. Men godt med valget dog! 

 

Utrolig spennede å følge med på utviklingen disse dager, elbiler begynner å bli veldig god å antall valg øker stadig. Kjempe bra! 

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Spennende! 400 km WLTP og hurtiglading vil jo gjøre bilen fullt brukbar på langturer. Om prisen kommer til under 300k (den forrige koster 280 right?) vil denne kunne vært min neste bil etter Leafen. Jeg er den dusten som høylytt har klaget over biler med for mye dill, og som kun trenger noe med en grei rekkevidde til rimelig pris, og denne tikker alle de boksene hos meg! :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

Hvor lang tid tar det å lade opp denne bilen på hurtiglading?

 

Det står ingenting om batteristørrelse eller ladehastighet.

Hvis de har gamle ladehastigheten, så var Zoe den eneste bilen som kunne lade med 43KW AC en stund, litt usikker på om de nyeste har denne muligheten enda.

 

Hørte at denne nye versjonen av Zoe skulle komme i fjor vår når jeg var på ett kurs av folk som hadde samarbeided med Renault. De nevnte at de også skulle fikse at den ikke kan lade på IT nett uten spesiell lader (Krever nullpunkt, som IT nett ikke har). De kom jo først med lader for schuko som veide 32 kilo, som heldigvis har blitt bedre.

 

Kommer de med samme batteristørrelse, eller bedre, hurtiglading, og fikset IT nett lading, og fortsatt tar under 300.000,- for bilen så kan en være aktuell som pendler bil for mange.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Hvor lang tid tar det å lade opp denne bilen på hurtiglading?

 

Det står ingenting om batteristørrelse eller ladehastighet.

Hvis de har gamle ladehastigheten, så var Zoe den eneste bilen som kunne lade med 43KW AC en stund, litt usikker på om de nyeste har denne muligheten enda.

 

Hørte at denne nye versjonen av Zoe skulle komme i fjor vår når jeg var på ett kurs av folk som hadde samarbeided med Renault. De nevnte at de også skulle fikse at den ikke kan lade på IT nett uten spesiell lader (Krever nullpunkt, som IT nett ikke har). De kom jo først med lader for schuko som veide 32 kilo, som heldigvis har blitt bedre.

 

Kommer de med samme batteristørrelse, eller bedre, hurtiglading, og fikset IT nett lading, og fortsatt tar under 300.000,- for bilen så kan en være aktuell som pendler bil for mange.

Dagens Zoe får en helt ned i 214.000,- og det er inkludert hjemmeladestasjon ferdig montert.

 

Egentlig et røverkjøp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er redd designet ikke blir som bildet viser.

Og det er jævlig synd, tror flere hadde kjøpt disse småbilene hadde de enda sett litt kule ut å ikke slik nåværende zoe gjør, man blir jo midlertidig blind av å se på en slik bil og det er jo bra så man slipper å se slike kjipe biler.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Denne electrek artikkelen antyder pris på €30k.

https://electrek.co/2019/02/11/renault-zoe-refresh-range-charging/

 

Jeg kan ikke godt nok fransk til å se hva slags forbehold de tar for å nå den prisen.

 

Det tekniske derimot er svært lovende. 400km WLTP rekkevidde, 100kW DC-lading og 22kW AC-lading er såpass bra at Renault nå kan sette to streker under svaret og erklære at de har laget en komplett elektrisk småbil*. Rekkevidde nok til å kjøre dager og uker med småkjøring mellom hver lading samtidig som rekkevidde og hurtiglading nå er bra nok også til langkjøring. :)

 

 

 

*eller sub-compact.. peut importe

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hurtiglading har vell denne trengt i lang tid! Tror dog ikke den trenger særlig større batteri, de fleste bruker nok denne lille bilen til korte turer. Men godt med valget dog! 

 

Utrolig spennede å følge med på utviklingen disse dager, elbiler begynner å bli veldig god å antall valg øker stadig. Kjempe bra! 

 

Større batteri gir også mulighet til å lade med flere kW. Det står jo noe om 100kW lading. Større batteri vil også være veldig nyttig for vinterrekkevidden. Kunne også vært en fordel om de monterte ei varmepumpe som fungerer i minusgrader. I dag går det veldig fort over til PTC når temperaturen synker.

Endret av Bengt Who
Lenke til kommentar

Du kan regne på det. Den støtter 100kWh. Dvs. 100kW pr time. Den vil sannsynligvis lade i full pupp fra 0-80%. Dersom det er et batteri på 60kWh så vil den lades til 80% (48kWh) på ca. en halvtime.

 

Du får nok ikke til å lade 100kW helt fra 0 og til 80%. Med nesten 2C lading vil jeg tro det må starte å trappe ned allerede fra rundt 65%. Ser jo at audi e-tron får full hastighet kun mellom 55 og 75. Under 55 makser en ut strømmen og har lavere spenning og over 75 blir spenningen for høy om en skal fortsette med samme Ampere. E-tron lader på maks 1,5C. Så kommer det an på hvor mye kapasitet de gjemmer over 100% indikert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...