Jump to content

Viggo Stenbekk

Medlemmer
  • Content Count

    557
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1249 :)

Recent Profile Visitors

1806 profile views
  1. Vi er kommet til et punkt jeg tror Norge burde blitt styrt fra Sverige i en 10 års tid.
  2. Slike aktive sendere er perfekte mål for et missil med et aktivt søkerhode. Slik bøllete oppførsel fra primater fortjener en hilsen i retur. 650EFE52-AFD3-48AE-A31A-926B64039F58.webp
  3. Det er viktig at tvilling tunellen bygges, slik at man kan doble antall uhell og ulykker.
  4. På tide med navneendring igjen kanskje? BranniNord passer fint.
  5. Hun har nok litt mer på CV'n enn dataproblemer. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/G3bvR9/pendlerboligsaken-smks-toppjurister-ville-ha-med-stortinget-paa-hemmelig-skatteplan
  6. Hvorfor får ikke Vegvesenet tilstrekkelig finansiering over statsbudsjettet? Slik våre nordiske naboer fint klarer på sine statsbudsjett. Som er lavere enn vårt. Uten oljepenger. Vi må snart orke å rette på det som er galt med oss.
  7. Det mest krevende for Vedum er antagelig erkjennelsen av å være født akterutseilt redneck.
  8. Dagens Toyoda familie dynasti leder er en snodig kar. På den ene siden er Toyota blant de fremste i utvikling av faststoffbatterier. På den andre siden er han usedvanlig sen med å produsere elbiler. I fjor skrev han brev til Biden og anmodet om at dynamikken i elbil skiftet i USA ikke burde gå så fort. Han har også åpenlyst gått ut og skrevet direkte faglig tøv om elbiler. I Europa ble uansett konsekvensen at innføringen av Euro 6d 1 Jan. 2020 førte til at Toyota stanset salget av dieselbiler allerede i 2019. De hadde ikke råd til å betale utslippsbøtene i EU.
  9. Endelig ser det ut til at regjeringen har innsett at målsetningene og tidsplanene i EU Kommisjonens klimaplan, hydrogenstrategi, Fit for 55 og REPowerEU ikke er endret, til tross for dagens energikaos. Kunden som vi lever av har i lovbestemt form fortalt oss at de frem mot 2030 skal ha 100 mrd. kubikkmeter mindre gass. Norge eksporterte 113 mrd. i fjor. Det er sjeldent at en råvareleverandør dikterer hva kunden skal ha. Det begynner å bli alvor nå.
  10. DNV rir igjen. Dette er konklusjonen i en ROS laget for tidligere Skangas. Det var ingen fartsgrenser i havnebassenget.
  11. Høna eller egget. Uten norsk gass hadde Europa heller ikke vært avhengig av den. Ingeniører og politikere hadde vært lengre fremme med andre løsninger.
  12. Huff. Aller siste sikkerhetsbarriere, som heter flaks, sviktet denne gangen. Flaks har vært redningen ved flere andre anledninger.
  13. Kap. 4 i PBL burde vært nok. Alt som en regulerende myndighet skal ha oversikt over står der. Om enn ikke med teskje.
×
×
  • Create New...