Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
16 minutes ago, Jotun said:

Regner med han som bytter det gjør dette?

Du tenker på kalibrering?

Mulig han starter den men det må jo kjøres noen kilometer før det er ferdig kalibrert og autopilot funker igjen så mulig du må bidra litt selv. Men det finner du ut av når jobben er gjort.

Skrevet
Complexity skrev (6 minutter siden):

Du tenker på kalibrering?

Mulig han starter den men det må jo kjøres noen kilometer før det er ferdig kalibrert og autopilot funker igjen så mulig du må bidra litt selv. Men det finner du ut av når jobben er gjort.

Vi fikk Tesla til å bytte på gutfanten sin 2019 TM3. Var ingen aktiv kalibrering som måtte gjøres av sjåføren i ettertid. Kameraet har fungert prikkfritt siden.

• Liker 1
Skrevet
Hanhijnn skrev (4 minutter siden):

Model Y 7-seter (ikke Model Y L) re-introduseres på det norske markedet igjen.

Håper ikke det betyr at vi ikke skal få Y L. Hvis de kommer med Y L med større batteri og et par hundre ekstra kg på kroken så bestiller jeg på flekken.

• Liker 1
Skrevet
Nimrad skrev (15 minutter siden):

Håper ikke det betyr at vi ikke skal få Y L. Hvis de kommer med Y L med større batteri og et par hundre ekstra kg på kroken så bestiller jeg på flekken.

Y L er en mer fleksibel bil, så den bør appellere til en større kundegruppe enn denne 7-seteren, så Tesla bør få den ut på det europeiske markedet så snart som mulig. Men ikke godt å vite hvordan markedsavdelingen til Tesla tenker...

• Liker 1
Skrevet
nebrewfoz skrev (18 timer siden):

Hva er det de sier? FSD kjører som en mann med 1,5 i promille?

Åja, fordi de alltid sier at det var noen andre som kjørte når det skjer en ulykke?

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet
kremt skrev (44 minutter siden):

Den er kun 6-seter 

Er vel den som er foreløpig sagt at skal komme, men har forstått at det vil komme 7-seter også av den. Men det er vel mer penger i, og mer interesse for 6-seter i Kina. Og derfor det som prioriteres i starten.

Skrevet
Salvesen. skrev (1 time siden):

Nå nærmer det seg virkelig! Håper bare ikke Norge går baklengs inn i fremtiden og drøyer det når andre land i EU starter å rulle det ut..

FB_IMG_1772217709032.jpg

Har de endelig søkt om nivå 3 godkjenning nå?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
Jotun skrev (1 time siden):

Du er så awesome trestein. Awesome.

De har søkt i nedeland om godkjenning på FSD superviced. Men det er et nivå 2 system som ikke lar deg sove eller skrolle på telefonen. Vil anta at politiet kjenner hvilken biler som har nivå 3 der ilfabrikanten overtar ansvaret. Det er vel bare 2 merker som har dette i dag

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Trestein skrev (8 timer siden):

De har søkt i nedeland om godkjenning på FSD superviced. Men det er et nivå 2 system som ikke lar deg sove eller skrolle på telefonen. Vil anta at politiet kjenner hvilken biler som har nivå 3 der ilfabrikanten overtar ansvaret. Det er vel bare 2 merker som har dette i dag

Vell nivå 3 er svært begrenset så det er tvilsomt at en kan sove eller se på mobilen selv om en har dette. Men det er nok bare nivå 2 systemet som kommer, jeg kjenner iallefall ikke til noe annet. Det er bedre å ha det en ingenting, tenker jeg! 

• Liker 2
Skrevet

Om det heter Level 2 eller 5 spiller ingen rolle for meg!
Jeg er bare så glad for å leve i en tid der bilen begynner å kjøre seg selv!

Nå har jeg gjort alt selv i årtier! ...til og med at turtallet på motoren var innenfor limits måtte jeg sørge for med en stang som stakk opp av gulvet😆

Så at det nå er "supervised" FSD spiller ingen rolle for meg; for her gleder jeg meg bare til å lene meg tilbake og se på!
Vil ikke gå glipp av ett sekund😉👌

• Hjerte 1
Skrevet
13 hours ago, Trestein said:

BMW dropper det igjen ser det ut til.

https://www.autonews.com/bmw/ane-europe-bmw-automation-level-3-retreat-0223/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...