Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig ser jeg ikke noe problemer med gaps på min bil og ikke funnet urenheter. Jeg går dog ikke over bilen med lupe. Tipper detaileren min finner noe småknask som han fikser, han er super nøye og flink.

 

Så lenge jeg ikke ser noe i det daglige så bryr det ikke meg. Såg dog at glasstaket(fremre) var noe mer til førersiden enn passasjer, muligens en mm. Noen tåler det gjerne ikke, for min del går det helt fint.

 

Ellers var den litt støvete og skitten inni, men ingen skader. Selvfølgelig ikke kjekt, men ble fikset opp i kjapt.

 

Bilen var en drøm å kjøre, synes den til nå er langt bedre enn S'en jeg hadde. Litt tight svingradius så havner oppå rundkjøringene titt og ofte. Men det er vell en vanesak!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ganske spesielt hvordan han klarer å irritere seg over litt motorlyd også.

 

Noe mer du ønsker å meddele? Du er åpenbart ikke fan av Tesla, det er helt i orden, men jeg mistenker at du ikke akkurat kommer til å tilføre denne diskusjonen noe mer. Så kom med det nå, så er vi ferdige med deg :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er ganske skremmende hvordan noen kan være så positiv til å motta et produkt med så mange feil som han fant...

Ganske spesielt hvordan han klarer å irritere seg over litt motorlyd også.

 

For en type.

Nå har jo Bjørn med flere god erfaring med Tesla, vi vet hvordan det kan ende(leveringstrøbbel) så det kommer ikke som store overraskelser. Klart det er kjipt når det skjer, men en forventer det litt.

 

Til tross for dette kjøper vi stadig nye biler, for vi vet at det er verdt det for oss. Det er helt unødvendig å legge seg opp i andre sine kjøp og vaner..

Lenke til kommentar

Fingermerker! Hva gjør man med bilen for å unngå merker riper og flekker rundt dørene?

Man unngår mye av disse småripene, swirls, ved å holde bilen sånn høvelig ren og unngå unødvendig kontakt med lakken. Rundt dørhåndtak hjelper det å være forsiktig, bilen jeg nettopp solgte hadde bare marginalt flere riper rundt håndtaket enn det var ellers på bilen.

 

Det er nok lurt å lære seg å vaske bil skikkelig og skaffe seg litt basic utstyr, i det aller minste bør man ha høyttrykkspyler, vaskebøtte (gjerne ei stor ei med grit guard), en skikkelig vaskehanske samt bilsjampo og kanskje avfetting. Blir man interessert i detailing så baller det gjerne på seg med utstyr med tiden :p. Men viktigere enn utstyr er å lære seg god teknikk, og så må man forstå hvorfor riper oppstår og hvordan man unngår å lage flere under vask eller bruk. Selv er jeg for det meste selvlært via Youtube, det finnes utallige bilvask- og detailing-videoer av høy kvalitet her, alternativt lese rundt på f. eks. detailersclub.

 

EDIT: Selv tenker jeg å helfoliere bilen, det vil beskytte lakken helt, men jeg ønsker i hovedsak bare en annen farge.

Endret av BALT3
Lenke til kommentar

Noe mer du ønsker å meddele? Du er åpenbart ikke fan av Tesla, det er helt i orden, men jeg mistenker at du ikke akkurat kommer til å tilføre denne diskusjonen noe mer. Så kom med det nå, så er vi ferdige med deg :)

Jeg er ikke fan av Tesla, jeg er ikke fan av noe spesifikt merke i det hele tatt. Jeg er bilentusiast og det ville ikke falt meg inn å kjøpe en nybil der jeg får annet enn tilnærmet perfekt finish.

For tiden kjører jeg Mercedes-AMG, den dagen jeg bytter ut den bilen kan det være det blir noe helt annet.. Toyota er et mulig alternativ sammen både Audi og BMW.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Blitt mye kjøring og litt mods i dag, herregud for en fantastisk bil! Trackmode er jo skapt for å miste lappen og brenne dekk, men det er latterlig morsomt. Bilen går som ett lyn og er god å kjøre. Føler ikke jeg har mistet særlig komfort, kanskje litt ekstra støy men det er ikke noe som plager meg. Kjører på sommerdek dog, mulig det blir verre til vinteren..

 

InkedLRM_EXPORT_132947661373869_20190331

 

Ett lite bilde av kullkraft bilen  :rofl:

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg er ikke fan av Tesla, jeg er ikke fan av noe spesifikt merke i det hele tatt. Jeg er bilentusiast og det ville ikke falt meg inn å kjøpe en nybil der jeg får annet enn tilnærmet perfekt finish.

For tiden kjører jeg Mercedes-AMG, den dagen jeg bytter ut den bilen kan det være det blir noe helt annet.. Toyota er et mulig alternativ sammen både Audi og BMW.

Og da fant du ut at det var en god ide å delta i en tråd kalt "Tesla Model 3 - kaféen"?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Og da fant du ut at det var en god ide å delta i en tråd kalt "Tesla Model 3 - kaféen"?

Det stod ikke noe sted at den er forbeholdt fanboys og andre medlemmer av Menigheten. I min villfarelse oppfattet jeg det som en tråd som omhandler Tesla Model 3, beklager at jeg misforstod.

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det stod ikke noe sted at den er forbeholdt fanboys og andre medlemmer av Menigheten. I min villfarelse oppfattet jeg det som en tråd som omhandler Tesla Model 3, beklager at jeg misforstod.

 

Det som er greia er at det allerede er 992424934439-tråder her inne du kan pisse på Tesla så mye du bare vil i, du joiner da resten av gjengen også. Her inne derimot så er det greit om vi som faktisk er interessert i denne bilen får lov til å være i fred fra akkurat dette. Ser du den?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja veldig fornøyd med fargevalg, ikke minst komboen hvit/hvit. De på Tesla Stavanger hadde nesten ikke sett komboen får, så de var veldig gira på å henge rundt bilen :p Fått matt hvit i midtkonsollen nå også, så begynner å bli bra :)

Hvit/hvit/P..kanskje du har forklaringa på hvorfor det tok lang tid der? ;)

 

Flott bilde, kult hvordan bilen ser blå ut når den reflekterer himmelen. :)

Lenke til kommentar

Unplugged performance i USA har gjort analyser og funnet ut effekten av å sette på f.eks senkesett og de har designet en frontleppe og spoiler som også skal øke effektiviteten. Usikker på hvor mye dette vil bli i det "real world", dere som er gode på sånt - kanskje dere kan komme med deres anslag? :)

 

https://unpluggedperformance.com/aero-validation/

Kult med sånne steder som faktisk kommer med simulert data på "tuning" delene sine. Nå er jeg ikke like opptatt av å tune bilene mine som tidligere, men dette hadde blitt tatt godt imot når jeg var det. Blir nok mer og mer av slikt nå på sikt. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...