Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Gruer du deg? Det har du ingen grunn til, for Pen er vanvittig artig! :D 

Driver fortsatt å venter på at det skal komme senkesett som er TUV-godkjent også. Tips til noen fine felger i type Turbine-stil? :)

EDIT: Det har kommet coilovers til den, men det er 20k 
http://laaav.no/understell/senkesett/justerbare-senkesett/tesla/kw-v3-coiloverkit

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har fått epost om at Tesla har motatt betaling for bilen. Har enn ikke fått noen skriftlig dato for utlevering kun 14-27 mars muntlig.

 

Angående forsikring fikk jeg litt over 9000 på gjensidige. Vær tøff i trynet, send tilbudet fra et selskap til det neste og be om bedre pris. Det er eneste måten å få ned prisen på når det gjelder forsikring

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Jeg har fått epost om at Tesla har motatt betaling for bilen. Har enn ikke fått noen skriftlig dato for utlevering kun 14-27 mars muntlig.

 

Angående forsikring fikk jeg litt over 9000 på gjensidige. Vær tøff i trynet, send tilbudet fra et selskap til det neste og be om bedre pris. Det er eneste måten å få ned prisen på når det gjelder forsikring

Fikk du det uten forspørsel?

 

Jeg har betalt for et par uker siden og ikke mottatt en bekreftelse på dette.

 

 

10400,- Kasko best med 16000km her - TM3P (75% 5år+)

Lenke til kommentar

Broderen fikk melding om at model 3 performance'en hans var klar for levering om et par uker. Blir spennende å få sett nærmere på denne bilen, har så smått lekt litt med tanken på å prøve å selge unna leafen og bestille meg en Model 3 selv, men tror heller jeg venter og ser litt ann hvordan Model Y blir, for san helt egentlig har jeg ikke behov for noe mer rekkevidde enn hva leafen kan levere, men etter en prøvetur i en performance var det en viss annen egenskap som ga meg fryktelig lyst på denne  :roll:

Lenke til kommentar

Bestilte en del utstyr fra Amazon i dag, kjekt om flere deler om de kommer over kjekke ting som en kan bestille til bilen er her :)

 

Jeg kom over: 

-Trådløs lade "pad" til midtkonsoll

-Folie til midtkonsoll(hvit matt)

-Gummi matter til koppholder, midtkonsoll osv(svart/hvit)

-Led lys til interiør(Mer lys enn standard)

-Decal/klistermerker til "dørhåndtakene". Er vist utrolig mange som sliter med å finne disse knappene som ikke er merket på noe vis..

-Skjermbeskyttelse 

 

Siden jeg fortsatt går å venter og venter på denne bilen har listen over ting jeg har handlet økt noe. Stadig på tips etter andre kjekke ting å kjøpe også. Bilen begynner jo å bli virkelig folkekjær, selv om P utgaven + hvit er i ett begrenset opplag enn så lenge vill jeg gjerne ha noen småting så den ikke ser ut som alle andre sin. 

 

-"tray" til senter konsoll. 

-Ventil "plugger" med rød tesla logo til felger(ikke spør meg hvorfor jeg bestilte dette...)

-Beskyttelsesfilm til dør brønnene

-Pakning til glasstaket for støy redusering

-Gummimatter(Tesla sine/weather tech)

-Cover til DC delen av CCS pluggen(droppet selvprint da jeg fant en som printet i to farger på finn og synes den så ganske ok ut ift de andre en kan kjøpe/lage selv). 

 

Ellers har jeg planlagt/avtalt

-Soting av alle ruter foruten front, tipper jeg går for 35% på sidene og 5% eller noe slikt bak. 

-Polering og keramisk coating hos detailer så snart jeg får bilen, erfaring tilsier at den trenger 1-2 steg polering for å bli fin etter at tesla har tuklet med den.. 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

...

-Beskyttelsesfilm til dør brønnene

-Pakning til glasstaket for støy redusering

...

-Cover til DC delen av CCS pluggen(droppet selvprint da jeg fant en som printet i to farger på finn og synes den så ganske ok ut ift de andre en kan kjøpe/lage selv). 

...

Hva slags film bestiller du til dørbrønnene? Vurderer du det samme til bagasjerom?

 

 

Usikker på om det er noe poeng i å støydempe taket, på meg virker seg som hjulstøy uansett dominerer når du kommer opp i motorveihastighet. Skal prøve å fokusere på det neste gang jeg har anledning..

 

 

Har fortsatt ikke bestemt meg angående cover til DC-pluggene, bilen har snødd ned under lading to ganger så langt uten særlige problemer. Bare pirke vekk snøen med fingrene. ;)

 

Hvis jeg gjør noe med DC-pluggen så vurderer jeg å lage en avstøpning med modelleire, lage en positiv med smeltet stearin og 'støpe' med silikon/tec7 på stearinet. Endelig tilpasning tas med kniv. :p

Lenke til kommentar

Hva slags film bestiller du til dørbrønnene? Vurderer du det samme til bagasjerom?

 

 

Usikker på om det er noe poeng i å støydempe taket, på meg virker seg som hjulstøy uansett dominerer når du kommer opp i motorveihastighet. Skal prøve å fokusere på det neste gang jeg har anledning..

 

 

Har fortsatt ikke bestemt meg angående cover til DC-pluggene, bilen har snødd ned under lading to ganger så langt uten særlige problemer. Bare pirke vekk snøen med fingrene. ;)

 

Hvis jeg gjør noe med DC-pluggen så vurderer jeg å lage en avstøpning med modelleire, lage en positiv med smeltet stearin og 'støpe' med silikon/tec7 på stearinet. Endelig tilpasning tas med kniv. :p

 

Det er bare ferdig tilpasset gjennomsiktig 3M wrap eller hva det heter, som kun dekker aluminiumsbiten. Ingenting av lakken. Tenker dette poleres fint opp om det skulle bli stygt, men S en jeg har nå har en del stygge skraper i denne aluminiumsbiten, så greit å få dekket over. 

 

Men egentlig handler jeg bare alt slags tull jeg kommer over om dagen  :rofl:Sånn er det vell å gå å vente på ett produkt som aldri kommer.. 

 

Sitter å ser på matt hvit foliering til ratt også nå, usikker på hva jeg syns så tror jeg bare bestiller for å teste. Så dette bildet og ble litt usikker om jeg liker det bedre/mindre enn standard:

1u3608nm18721.jpg

 

Dog liker jeg alcantara trekket i taket, hadde jeg bodd i USA og i nærheten av de som gjør det hadde jeg ikke vært i tvil. Men å bestille å installere selv er jeg mer skeptisk til  :hmm:

 

Ang støydempningen kjøpte jeg kun for at det er latterlig billig, gjør det ingen forskjell og ser fælt ut river jeg den bare ut igjen :) 

Endret av Salvesen.
Lenke til kommentar

Siden jeg fortsatt går å venter og venter på denne bilen

...

Det er litt morsom registeringsstatistikk på elbilforum som kan forklare hvorfor det drøyer med bilen din. Tesla la veldig stor vekt på å levere P i starten, før LR AWD tok over nesten fullstendig. Først i det siste har de begynt å levere P igjen.

 

Du kan ha vært akkurat litt for sent ute med å bestille til å få bil i den første batchen med P og må derfor nå vente på neste runde med P..

Lenke til kommentar

Her i Nord-Norge har det gått veldig tregt med utleveringer av Model 3. Til nå er det bare registrert en håndfull biler her oppe, og min som var estimert levert i dag 21/3 vet jeg ennå ikke hvor er hen engang. Kjedelig. Det er flere som venter her, er en egen tråd om det på Elbilforum :p

Lenke til kommentar

Føler meg nesten litt privilegert som fikk bil tidlig nok til at jeg ikke rakk å se andre TM3 på veien før *etter* at jeg hadde hentet min egen. :D

 

 

Fortsatt fornøyd med bilen. Det er litt sånn at hvis det er unger som må kjøres til fritidsaktiviteter så 'slåss' vi om å gjøre det. Bare for å få en unnskyldning til å kjøre en tur. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er litt morsom registeringsstatistikk på elbilforum som kan forklare hvorfor det drøyer med bilen din. Tesla la veldig stor vekt på å levere P i starten, før LR AWD tok over nesten fullstendig. Først i det siste har de begynt å levere P igjen.

 

Du kan ha vært akkurat litt for sent ute med å bestille til å få bil i den første batchen med P og må derfor nå vente på neste runde med P..

Haha, typisk min flaks:p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...