Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Model 3 er deilig i rød, fyfaen.

 

Så en Model 3 med mine egne øyne i dag for første gang. På vei inn til Harstad tenkte jeg at det var en bitteliten sjanse for at det kunne skje, for her i nord er det bare registrert en håndfull biler. Møtte en sort Mod3 like etter. Nice.

 

Og noen minutter senere fikk jeg en telefon fra Tesla. Min bil kommer til Trondheim neste uke og til Tromsø om kanskje et par uker fra nå. Så da må jeg smøre meg med tålmodighet, alternativt kjøre til Trondheim selv og hente bilen men det orker jeg ikke...

 

Fikk solgt E-Golfen i går da, det var godt å få unnagjort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har de virkelig ikke qi-lader til mobiltelefon i Tesla modell 3? Så det er noen som leverer det som uoriginalt tilbehør..

 

Ja :)

 

EDIT: Som en må betale 2480 kroner for i en mercedes c-klasse feks. 

 

De færreste biler kommer med dette som standard, men en del har det integrert mot horrible priser. 

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Broderen har fått time på utlevering av sin Tesla Model 3 Performance Kokken 20:30 kommende fredag. Litt av noen tider de opperer med må jeg si,  men det må vel til om de skal få ut alle bilene de har solgt. Så det blir nok sent til sengs på fredag. 3 timer kjøring for hente bilen :p 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvordan så lakken ut? Hørt svart er spesielt utsatt for litt urenheter :s

 

Naboen skal kjøre meg til Lillestrøm i morra. Han er så ivrig etter Tesla (han har S75D) at han har tatt fri fra jobben for å være med på utlevering av min Model 3. Blir jo ikke bedre enn det, flott fyr. Liker den nye naboen :D

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hvordan så lakken ut? Hørt svart er spesielt utsatt for litt urenheter :s

 

Naboen skal kjøre meg til Lillestrøm i morra. Han er så ivrig etter Tesla (han har S75D) at han har tatt fri fra jobben for å være med på utlevering av min Model 3. Blir jo ikke bedre enn det, flott fyr. Liker den nye naboen :D

 

Hehe godt han gjør opp for den dårlige joken om leveringsdato og hacking av mytesla :p

Lenke til kommentar

Ser ut som om det er en liten lakkeringsfeil på panseret på min sorte model 3. Det er ujevnhet på et stykke på ca 5x5 cm. Får ta bilde og sende inn til Tesla. Ellers sykt fornøyd med kjørekomfort og lydanlegg.

 

Var et par som blinka voldsomt på meg bakfra i går. Viste seg at jeg kjørte på motorveien med blinklys på. Virker som den sliter med å blinke av ved feltskifte på motorveien. I vanlige veikryss er det ikke noe problem.

 

Var en som blinka på meg forfra i mørket i kveld.Usikker på om det var for høye nærlys. Ingen andre som har reagert. Kan det ha vært blinklys igjen?

 

Dumt spm men hovedspeilet i bilen, det justerer man for hånd?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Hovedspeilet justeres for hånd ja. Litt nedtur men utsynsvinkelen er uansett så smal bakover at det knapt bryr meg(bruker ryggekameraet i stedet). :)

 

Jeg brukte en kjøretur for å venne meg til blinklysa. Oppsummert: Lett trykk, to blink og ferdig, hardt trykk, blinker til bilen synes du har svingt nok eller til du kansellerer ved å trykke motsatt vei. I praksis betyr det enten lett trykk og kjappe filbytter, eller hardt trykk, litt mer bedagelig filbytte og slå av blink manuelt.

 

Jeg har sett noen klager på kjørelysene, mange mener de er stilt for høyt fra fabrikk. Du kan stille dem i en eller annen meny(selv om de står i menyen at sånt skal gjøres på verksted :p ).

 

 

Jeg bør egentlig sjekke mine egne men jeg har ingen steder på tomta som er egnet så jeg kan kanskje hoppe rett på plan B. Stille lysene et knepp om gangen til folk slutter å blinke. ;)

Lenke til kommentar

Bilen miin var halvt lada når jeg fikk den og i morgen tidlig blir første gang den er fullada. Klikka litt rundt i menyene i dag, men kunne ikke se noe sted hvor det var tur og tripteller og antall km kjørt. Ser det dog på telefonappen.

 

Er det jeg som kåler?

 

Er det forresten mulighet til å sette opp egne shortcuts? Litt mye styr med å jekke opp og ned søk på spotify og samtidig se kartet.

 

Skulle gjerne hatt shortcuts for dark/lightmode og fullt kart rett i den lille popupmenyen om det var mulig.

 

Kona klaga over at hun hørte seg selv i ekko når jeg ringte henbe fra bilen. Mener jeg leste på et forum at flere sliter med det samme.

 

Navigasjonsinnstillingene har jeg ikke fått kommet til bunns i ennå. Må få satt på «roterende kart» slik at bilen peker oppover. Er det mulig å stille noe standardview på zoom avstand på kartet?

 

Googlemaps på iphone fikser jo alt dette selv så det ser normalt ut.

 

Fikk varsel om lavt dekktrykk. 2.6 bar på et hjul 2.8 på de andre. Styra fælt med å fylle og tappe ut og endte på 2.9 på hjulet. Er litt forsinkelse på hvordan bilen leser dette.

 

Apropos dekk. Jeg fikk ikke med mine dekk i går. Vet faktisk ikke om jeg har på sommer eller vinterdekk men antar det er vinterdekk. Disse skulle jeg få utlevert hos en forhandler et annet sted.

 

Grunnen til at jeg bestilite begge dekksett gjennom tesla er dette med dekktrykksensor, så hvordan virker egentlig det? Må man «sjekke inn» de nye dekkene i bilen? Er det noen universal standard på dekktrykksensor eller har hver produsent sitt system og egne sensorer til bilmerket?

Lenke til kommentar

Jeg fikk sms fra vianor om at de har dekkene mine, meldingen kom 10 dager etter at jeg hentet bilen. Det med sensorer får jeg finne ut når jeg legger om men jeg regner med at Vianor har en enkel måte å fikse det på.

 

Du har litt informasjon om siste/pågående tur under det hurtigvalget som heter 'energi'. Litt tynt synes jeg siden det ikke viser historikk.

 

Det med shortcuts har jeg ikke funnet ennå men du har tilgang til stemmestyring med et kort trykk på høyre ratt-tast. Er bare sånn måtelig fornøyd med den, den sliter med å finne ikke-amerikanske navn i telefonlista mi, heller ikke navn som *burde* funke på amerikansk klarer den. Mulig uttalen min ikke er Tesla-sertifisert..

Lenke til kommentar

Jeg har søkt litt rundt, men har ikke blitt noe klokere, så da prøver jeg meg her.

 

Jeg ønsker å kjøpe M3 SR+ når den blir tilgjengelig i Norge. I likhet med de fleste andre er jeg gira på å motta bilen så snart så mulig, og lurer på om det er noe sted man kan sette på varsling eller liknende for å få beskjed om når bestillingen har åpnet?  Jeg kan selvsagt sette varsling på denne tråden, hehe, men da får jeg jo varsler litt oftere enn som så ;)

 

Hva vil dere anbefale?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...