Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Det er kanskje greit å starte med hvilke behov du har, Vibek?

 

Trenger du en stor familiebil til hund og X antall barn? Eller er du ungkar og bare skal suse rundt i en bil for deg selv, kanskje med en dame på armen i ny og ne?

 

Trenger du mye bagasjeplass?

 

Hva kan du betale for en bil?

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er inne på tanken om å kjøpe meg en Tesla. Men er litt rådløs på hvilken jeg skal kjøpe og hva jeg burde velge.

Kan noen tipse meg til hva jeg burde prioritere i kjøpet?

Er det store forskjeller på de forskjellige modellene?

På forhånd takk<3

 

Som nevnt over, tenk først på dine behov. X tar mange passasjerer, S har stor laste kapasitet, 3 har mindre laste kapasitet. Y blir mer eller mindre som en billig S i mine øyne. Men her må du vente, lenge.

 

Personlig ser jeg ingen grunn til å velge noe annet enn 3 så lenge plassen er god nok. Den er latterlig billig ift de andre to.

Lenke til kommentar

Kult! Varemessa i Lillestrøm?

Hehe, nei, jeg bor midt mellom Harstad og Narvik så det blir utlevering i Tromsø. Det har gått tregt her i nord, men det kom visst 20+ biler til Tromsø med båt forrige uke og det kan se ut som min var en av disse. Yeah boiiii

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har rabattkoden til scandicshine ifra Tesla Owners club norway? Skal polere ned en tesla så tenker det er innafor å dele? :-

 

Tipper nok de sjekker opp mot klubben med epost adressen din at du faktisk har medlemskap før de sender noen bestilling med rabattkoden. Det var vertfall slik med VW Audi Club Norwegen når jeg var medlem der en gang i tiden.

Lenke til kommentar

Hehe, nei, jeg bor midt mellom Harstad og Narvik så det blir utlevering i Tromsø. Det har gått tregt her i nord, men det kom visst 20+ biler til Tromsø med båt forrige uke og det kan se ut som min var en av disse. Yeah boiiii

Du bor der ja.. :)

 

Ser det er en langt tråd på elbilforum med folk som venter på å få utlevert sine biler i Tromsø, virker som dere har fått lide for at Tesla skal levere ut rekordantall fra varemessa. Litt kjipt men den som venter på noe godt..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tipper nok de sjekker opp mot klubben med epost adressen din at du faktisk har medlemskap før de sender noen bestilling med rabattkoden. Det var vertfall slik med VW Audi Club Norwegen når jeg var medlem der en gang i tiden.

 

Litt rart, men logisk. Wuerth, bilxtra, mekonomen, bcb osv gir deg rabatt så lenge du spørr. Samme med komplett og bilpleiekongen.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Jobber med å splitte ut lakk diskusjonen i egen tråd, prøv å hold ann diskusjonen fremtil ny tråd er opprettet og fortsett diskusjonen der. Vil oppdatere dette innlegget med link til ny tråd når dette er gjort
 
Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.


 
Edit : 
 

Moderatormelding

Diskusjonen er nå splittet ut til følgende tråd: Er lakk kvalitetetn på Tesla dårligere enn andre merker?

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

Fikk henta min Model 3 i Tromsø i dag etter litt småtrøbbel. Da bare 1.5 timer kjøring gjensto ringte jeg banken for å høre hvordan jeg skulle gå frem i forhold til lånet, og hun på telefonen sa at det bare var å logge inn og signere digitalt med BankID så var alt i orden. Shit, jeg har ikke BankID på mobil og brikken hadde jeg ikke med. Fikk heldigvis tak i en kollega som kunne fortelle at jo, den brikken hadde jeg glemt på jobb tidligere, så hun kunne trykke og lese nummer for meg. :thumbs: Da slapp vi seks-sju timer bomtur.
 
Selve utleveringen gikk smut. Litt smått å utsette på bilen, men veldig mye bra. Superkjapp liste, med et velkjent punkt først:

  • Litt swirls i lakken. Vises utrolig godt på en sort bil. Hadde jeg ønsket meg en sort bil hadde jeg nok blitt skuffet og sannsynligvis forlanget å få bilen polert i løpet av kort tid. Men, jeg tenker å helfoliere bilen uansett så det er ikke så farlig for akkurat min del, men nå er det jo bare de færreste som helfolierer bilen. Her trengs det nok bedre opplæring i bilvask...
  • Døra for å kjøre bilen ut av lokalet i Tromsø var svært trang. Model 3 går akkurat gjennom dersom man bretter speilene inn, var litt nervøst.
  • En pakning i dørken venstre bakdør sitter ikke helt flush, tror jeg. Må sjekkes nærmere.
  • Bilen ble levert med feil dekk på. Jeg hadde bestilt piggdekk og fikk piggfri. Igjen, dette spiller tilfeldigvis ingen rolle for meg, da pigg/piggfri var et 50/50 valg for min del, og på sikt ønsker jeg med tre sett dekk uansett. Fikk tilbud om å kjøre til dekkforhandleren og få lagt om til riktige dekk, så hvis jeg absolutt skulle hatt pigg ville det betydd en times tid ekstra venting.

 

  • Fy-fette-faen førr en bil. Tror jeg aldri jeg personlig har opplevd en sånn kjørekomfort før.
  • Holy shit det går unna. Vet ikke om jeg tør prøve Performance-utgaven.
  • Gode seter. Dobbelt pluss.
  • Stoppet på superchargeren på Setermoen og kom i prat med noen andre Tesla-eiere. Fikk lære det hemmelige håndtrykket og ble sverget inn i kulten.
  • Blir mye tilvenning når det gjelder menyer og slikt, men speedometeret var jeg vant med etter ca 1 sekund.

Ellers må jeg bare igjen si at dette virket jævlig bra. Nå må jeg ut og spyle av bilen, den ble skitten på turen hjem gitt! :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har du tatt deg tid til å montere disse ennå? Så en overskrift til en youtube-video hvor noen hevdet 2dB-demping av støy..

Ja, men jeg droppet det. Mitt glass er ikke perfekt sentrert så jeg må strekke mye i gummien for å få den nedi fremme. Da blir den for lang til slutt. Mulig jeg prøver igjen å kutter den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...