Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, til og med mercedes leverer hubcaps til modellene sine ;)

 

Ahh, så nå skal ikke Tesla Model 3 sammenlignes med AMG-modeller og sånt lenger?

Jeg er helt enig i at A-klasse er nærmere nivået til Tesla enn C-klassen er.. C-klasse får man forresten ikke med hjulkapsler.

 

 

Ja, men det er ikke "stålfelger" under slik som ICE leveres..

C-klasse og 3-serie får man ikke med stålfelger i Norge, jeg tror situasjonen er den samme med A4.

Hvorfor skal du absolutt komme med slikt vrøvl støtt og stadig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

C-klasse og 3-serie får man ikke med stålfelger i Norge, jeg tror situasjonen er den samme med A4.

Hvorfor skal du absolutt komme med slikt vrøvl støtt og stadig?

 

Tror du missforsto poenget. Jeg ville bare poengtere at det er noe helt annet enn det en ofte ser på ICE med kapsel. Det er faktisk en felg under og kapslene er ment til å øke rekkevidde. 

 

De er forøvrig fæle IMO. 

 

Så hva du finner vrøvl med dette skjønner jeg ikke... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bestilte tidligere i dag, og nå ringte Tesla meg for å gratulere med kjøpet og få noen detaljer. Samtidig tilbød de meg å låne en bil i helgen slik at jeg kunne bli kjent med bilen. Vet ikke om dette er vanlig, men synes det var en hyggelig ting å tilby. Godt førsteinntrykk av Tesla sin kundeservice her i hvertfall :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Bestilte tidligere i dag, og nå ringte Tesla meg for å gratulere med kjøpet og få noen detaljer. Samtidig tilbød de meg å låne en bil i helgen slik at jeg kunne bli kjent med bilen. Vet ikke om dette er vanlig, men synes det var en hyggelig ting å tilby. Godt førsteinntrykk av Tesla sin kundeservice her i hvertfall :)

Vi kan kanskje ta det som et tegn på at Tesla Norge er i ferd med å lande litt etter det sinnsyke kjøret i mars? :)
Lenke til kommentar

Vi kan kanskje ta det som et tegn på at Tesla Norge er i ferd med å lande litt etter det sinnsyke kjøret i mars? :)

 

Mye mulig.Er kanskje stille før stormen og en ny båt med biler kommer inn med påfyll. Eller så hadde jeg bare flaks at de hadde en på SC der jeg bor hvor de ringte fra, og at tilfeldighetene gjorde at jeg fikk det tilbudet.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Bestilte bil igår - Fikk også telefon fra Tesla med gratulasjon rundt bestillingen og diverse informasjon. Satser på at trøkket har landet nå. Førsteinntrykket mitt er hvertfall bra!

Det nærmer seg midten av mai, og det virker forholdsvis stille med leveringer. Det blir vel en eksplosjon i juni igjen, med påfølgende utfordringer på grunn av "rush". Forhåpentligvis får de fordelt bedre utover kvartalet i 3. kvartal.

Lenke til kommentar

Moderatormelding

Splitter ut diskusjonen om hvilken El-Bil som støyer mest i egen tråd. Vennlig ikke diskuter det videre i denne tråden. Vil oppdatere dette innlegget med link til ny tråd når dette er gjort.

 

Modereringen skal ikke diskuteres i tråden. Eventuelle tilbakemeldinger på moderering skal gjøres ved pm eller i tilbakemeldingskategorien.

 

 

 

Moderatormelding

Da er diskusjonen splittet ut til følgende tråd: Hvilken Elbil har best/dårligst støydemping 

 

Fortsett gjerne diskusjonen der. 

 

Endret av Evil-Duck
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg hatt en helg med lånebil fra Tesla, og jeg gleder meg bare enda mer til min bil kommer. Synes ikke støy var noe problem på den bilen jeg lånte, og det var en performance med 20". Eneste jeg ikke likte var blinklysene og at jeg aldri følte jeg visste om de ville skru seg av automatisk eller om de forble på. Liten detalj jeg nok fort blir vant med i egen bil.

 

Er det forresten noen som vet om SuC på Lier skal bli oppdatert slik at Model 3 kan lade der også? Regner med det ikke er mulig pr.idag ettersom den ikke kom opp over tilgjengelige ladere på navigasjonen.

Lenke til kommentar

Det er nok bare Tesla selv som vet om Lier blir oppdatert med CCS-kontakter, kanskje ikke engang dem. :p

 

Ryktene på elbilforum sier at det er altfor mange som lader gratis der til at det er noe poeng å åpne opp for TM3, de vil knapt slippe til. Videre så spekuleres det at det kommer en utvidelse, men ikke før SuCv3 kommer til Norge..

 

For øvrig et problem det bør gå å leve med, at Lier ikke er oppgradert mener jeg. Det er heldigvis greit med Superladere i alle retninger. :)

Lenke til kommentar

Det er nok bare Tesla selv som vet om Lier blir oppdatert med CCS-kontakter, kanskje ikke engang dem. :p

 

Ryktene på elbilforum sier at det er altfor mange som lader gratis der til at det er noe poeng å åpne opp for TM3, de vil knapt slippe til. Videre så spekuleres det at det kommer en utvidelse, men ikke før SuCv3 kommer til Norge..

 

For øvrig et problem det bør gå å leve med, at Lier ikke er oppgradert mener jeg. Det er heldigvis greit med Superladere i alle retninger. :)

 

Joda, men når det er nærmeste, og en ikke har lading hjemme så hadde det vært en grei backup om man skulle trengt påfyll raskest mulig ;)

Endret av archongamer
Lenke til kommentar

Bestilte tidligere i dag, og nå ringte Tesla meg for å gratulere med kjøpet og få noen detaljer. Samtidig tilbød de meg å låne en bil i helgen slik at jeg kunne bli kjent med bilen. Vet ikke om dette er vanlig, men synes det var en hyggelig ting å tilby. Godt førsteinntrykk av Tesla sin kundeservice her i hvertfall :)

Bestilte du SR+ eller Long Range? Fikk du noe mer info om leveringen?

Lenke til kommentar

Bestilte du SR+ eller Long Range? Fikk du noe mer info om leveringen?

 

LR AWD. Har ikke fått noe mer info enn at damen jeg snakket med hos Telsa da jeg hentet lånebilen mente at det var gode muligheter for å få bilen ganske raskt, da det var endel avbestillinger grunnet hengerfeste, og at med litt flaks ble min uten dette da fremskyndet. Hvor mye jeg tør legge i det er heller lite, og på kontoen min står det at jeg venter på faktura og avtale om utleveringsdato.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...