Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Jeg har søkt litt rundt, men har ikke blitt noe klokere, så da prøver jeg meg her.

 

Jeg ønsker å kjøpe M3 SR+ når den blir tilgjengelig i Norge. I likhet med de fleste andre er jeg gira på å motta bilen så snart så mulig, og lurer på om det er noe sted man kan sette på varsling eller liknende for å få beskjed om når bestillingen har åpnet? Jeg kan selvsagt sette varsling på denne tråden, hehe, men da får jeg jo varsler litt oftere enn som så ;)

 

Hva vil dere anbefale?

Bli med i tesla gruppen på Facebook?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kahuna traff godt der ja!   :D 

Overleveringen gikk veldig fint. Ikke så mange "feil" heller, fant et par urenheter i lakken på panseret, samt hadde en liten ripe på baklykta. Ellers så var panel-gaps helt årlreit i mine øyne, ikkee 100%, men bra nok til at jeg ikke gidder å gjøre noe med det. Jeg skal få justert førerdøra på mandag, da den var litt hard å få igjen skikkelig. Alt ble dokumentert fra hun hyggelige (og litt småfine) dama som viste meg bilen

Alt i alt, etter så mange skrekkhistorier, så kan jeg bare si at bilen er kjempefin! Og jeg har allerede raset rundt i området her. Så ikke hatt tid til å være online. Bilen går som et olja lyn og sitter klistret på veien. Og jeg skal ta noen store ord i munnen nå, for jeg syns den kjører nesten like bra som en BMW 3-serie. Og det er et kompliment 

Dette er en dag jeg kommer til å huske en stund. Skal ta noen bilder i morra :)

EDIT: Jeg begynte å tvile på fargevalget mitt også, før i dag. Den er skikkelig fin i rød syns jeg, og rød og hvit er de to fargene det går minst av. Så artig med en farge som er litt sjelden :)

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vinterdekka ja. Sommerhjula kommer visst til en Vianor i "nærheten". Jeg har ikke fått de til å slippe enda, men det var ganske varmt i luftra i dag, ca 15 grader, så det satt godt 

Jeg er mer enn fornøyd med LR også, den går mer enn bra nok. Autopilot var også gøy. Og for en utrolig god stereo det er i denne bilen   :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Min er jo rød, så tenkte det var passende. Teslus, som i ... tøflus? Ikke lenge igjen til du har Teslus III nå, bare noen få timer :)

Sliter også med å få lagt til bankkortet mitt på tesla-siden, får bare:
Sorry, your credit card could not be saved at this time, please try again later.
Noen grunn til dette? Kanskje det tar noen dager før de åpner for det i profilen min kanskje? 

Lenke til kommentar

Et lite tips. Etter siste softwareoppdatering denne uka henger playlista i spotify og spiller samme sang om og om igjen. Problemet løses ved å logge ut av spotify og inn på demobruker på konsollet og så logge seg inn igjen med egen bruker.

 

I følge forumene jeg har lest gjentar dette seg hver gang tesla har en oppdatering

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fingermerker! Hva gjør man med bilen for å unngå merker riper og flekker rundt dørene?

 

Er rimelig uvitende på bilpleiefronten og kan vel ærlig innrømme at jeg har tatt litt for lite vare på mine tidligere biler. Hører snakk om lakkfosegling og foliering og evt polerring. Hva gjør man med en ny sort model 3 for å ta best mulig vare på den?

 

På min forrge bil ble det etterhvert en masse småriper rundt dørhåndtakene. Vil gjerne unngå dette nå.

 

Kjør bilpleiedebatt! :-)

Lenke til kommentar

 

Overleveringen gikk veldig fint. Ikke så mange "feil" heller, fant et par urenheter i lakken på panseret, samt hadde en liten ripe på baklykta. Ellers så var panel-gaps helt årlreit i mine øyne, ikkee 100%, men bra nok til at jeg ikke gidder å gjøre noe med det. Jeg skal få justert førerdøra på mandag, da den var litt hard å få igjen skikkelig. Alt ble dokumentert fra hun hyggelige (og litt småfine) dama som viste meg bilen

 

 

Dette høres ut som noe man kan forvente på en bruktbil etter oppretting hos et random verksted..

At dere finner dere i slikt på nye biler er utover min fatteevne.

Lenke til kommentar

Da var min utlevert, uten feil eller mangler:)

 

Litt støv på baksetene, dette ble vasket mens jeg ordnet med det lille som er av papirarbeid. Så nok en utlevering uten feil, og storfornøyd som vanlig!

 

Ikke fått dratt på skikkelig da jeg hentet bilen med damebesøk som er litt skeptisk, så får leke meg en annen dag:)

 

Nå feires kvelden på Atlantic Stavanger og med konsert i kveld. Skål!

Endret av Salvesen.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette høres ut som noe man kan forvente på en bruktbil etter oppretting hos et random verksted..

At dere finner dere i slikt på nye biler er utover min fatteevne.

For det første, så har ikke du da sett en bruktbil etter oppretting etter et verksted for så å sammenlignet den med min. Om du bor i Drammensområdet, så er du velkommen til å komme innom for en kikk. Så kan du heller se selv i stedet for å konkludere med noe som du overhodet ikke veit opp-ned på en gang  :wee:

Lenke til kommentar

Kahuna traff godt der ja! :D

 

Overleveringen gikk veldig fint. Ikke så mange "feil" heller, fant et par urenheter i lakken på panseret, samt hadde en liten ripe på baklykta. Ellers så var panel-gaps helt årlreit i mine øyne, ikkee 100%, men bra nok til at jeg ikke gidder å gjøre noe med det. Jeg skal få justert førerdøra på mandag, da den var litt hard å få igjen skikkelig. Alt ble dokumentert fra hun hyggelige (og litt småfine) dama som viste meg bilen

 

Alt i alt, etter så mange skrekkhistorier, så kan jeg bare si at bilen er kjempefin! Og jeg har allerede raset rundt i området her. Så ikke hatt tid til å være online. Bilen går som et olja lyn og sitter klistret på veien. Og jeg skal ta noen store ord i munnen nå, for jeg syns den kjører nesten like bra som en BMW 3-serie. Og det er et kompliment

 

Dette er en dag jeg kommer til å huske en stund. Skal ta noen bilder i morra :)

 

EDIT: Jeg begynte å tvile på fargevalget mitt også, før i dag. Den er skikkelig fin i rød syns jeg, og rød og hvit er de to fargene det går minst av. Så artig med en farge som er litt sjelden :)

Nesten som en 3 serie? Jeg gikk fra F31 og den føles ut som en dinosaur i forhold?

 

Grattis med ny bil!

Endret av KriZZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For det første, så har ikke du da sett en bruktbil etter oppretting etter et verksted for så å sammenlignet den med min. Om du bor i Drammensområdet, så er du velkommen til å komme innom for en kikk. Så kan du heller se selv i stedet for å konkludere med noe som du overhodet ikke veit opp-ned på en gang  :wee:

Altså, vi snakker om en bil der dørene må justeres etter levering fordi de ikke går igjen som de skal, urenheter i lakken og panel-gaps som ikke er helt som de skal være.. Det er vel ikke uten grunn at detailerne elsker Tesla, det er jo som regel nok å korrigere på de :)

Slikt hører ikke hjemme på en fabrikkny bil.

 

Jeg bor et par hundre mil fra Drammen.

Endret av Snylter
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...