Gå til innhold

Tesla - kaféen


bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jada jeg gir mag. Kommer aldri til å kjøpe en bil med en gigantisk flatskjerm montert opp rett foran frontruta. På S modellen har de klart å få den integrert. Det burde man fått til i 2019.

 

Hva blir det neste? Hovedlys skrudd fast i forskjermen? Reservehjul på panseret?

Det må være mulig å integrere et instrumentpanel

Foran øynene på føreren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jada jeg gir mag. Kommer aldri til å kjøpe en bil med en gigantisk flatskjerm montert opp rett foran frontruta. På S modellen har de klart å få den integrert. Det burde man fått til i 2019.

 

Hva blir det neste? Hovedlys skrudd fast i forskjermen? Reservehjul på panseret?

Det må være mulig å integrere et instrumentpanel

Foran øynene på føreren.

I 2019 så burde vi faktisk kunne klare oss uten en diger skjerm i midten av bilen. Vi har muligheten til å prosjektere informasjon rett i vinduet ved hjelp av AR. 

 

Får satse på at 2020 blir året hvor det er mer fokus på dette kontra hvem som kan lage størst skjerm. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Apropos dette med skjerm. Må si jeg ble mektig imponert da jeg prøvekjørte bilen. Jeg kom fra en Rav 4 hybrid med ørt og førti knapper, helt håløst kronglete blåtann tilkobling. Mange av knappene var det ikke lys i på kvelden så man så ikke en dritt når man skulle skru på speilvarme når det var mørkt. Og så latterlig mange trykk man måtte igjennom for å bytte mellom bluetoothbrukere i bilen. 

 

Så godt å se en bil der man har startet på scratch med å designe en kjørecomputer med alt man trenger og så bygget alt rundt. Var litt som å oppleve iphone for første gang på nytt igjen. Alt var bare så intuitivt og enkelt lagt opp på Tesla sin skjerm. La folk beholde knappetelefonen sin (fosilbilen) så kan vi andre kose oss med nettbrettbaserte kontrollere på fremtidens biler.

 

Hvordan er det på disse klassiske bilene som har kommet med Elbil slik som golf og den nyeste Audien? Er det det samme der med en million knapper framfor alt på en touchskjerm?

 

Noe så enkelt som å ha simkort i bilen og kunne kommunisere koster ikke mange tusenlapper i 2019 men har jo på fosilbilene kun vært tilgjengelig på de aller dyreste modellene. I norge er det et must å kunne skru på kupévarmer i kulda 10 minutter før man setter seg inn.

Endret av Mazeking
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper denne tråden kan fortsette med oss som har eller ønsker å kjøpe bilen med gode og relevante diskusjonen. Vill en snakke ned bilen finnes det mange andre allerede dedikerte tråder:)

 

 

For å snu litt på flisa. Usikker på hva jeg gjør med mattene, vurderer å gå for tesla sine nå egentlig. Full pakke for rundt 3500 fra den norske nettbutikken. Mens 3d mattene fort koster mer en 5000 fra statene!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Håper denne tråden kan fortsette med oss som har eller ønsker å kjøpe bilen med gode og relevante diskusjonen. Vill en snakke ned bilen finnes det mange andre allerede dedikerte tråder:)

 

 

For å snu litt på flisa. Usikker på hva jeg gjør med mattene, vurderer å gå for tesla sine nå egentlig. Full pakke for rundt 3500 fra den norske nettbutikken. Mens 3d mattene fort koster mer en 5000 fra statene!

 

Mener det stod 1500 på min bestilling av originalmatter fra Tesla?

Lenke til kommentar

+ Frunk/trunk;)

 

Selvfølgelig :-) Etterbestilte til trunk. Satser på å bruke Frunk (snodig navn) til "rene" kolli som vesker, pc bag og ting som ikke har vært eller skal være i nærheten av bakken.

 

Et spørsmål. I gamlebilen var det nok av små lagringsplasser her og der. Jeg sjekket ærlig talt ikke det når jeg prøvekjørte. Er det plass til å legge fra seg solbriller, nøkler og vaskekort samt er det flaske/koppholdere foran? Husker jo plata foran med ladekabler til mobiltelefon. Ut over dette fikk jeg ikke helt med meg hva som var og ikke var.

 

Er det vanlig tradisjonelt hanskerom på bilen?

Endret av Mazeking
Lenke til kommentar

Googla litt og fant noen bilder og husker nå at det var et ganske stort og dypt rom i midt konsollet. Er de egentlig noe plass der man lader mobilen? Er det en løs plate med plass under? 

 

Var ikke klar over at det var trådløs lading tilbake til iphone 8 så da er vi godt dekka opp i hele familien og kan gå for trådløs lading alle mann. 

 

Finnes det noen ladeplate eller annet smart fsom kan monteres for de som sitter i baksetet? Er det evt noe festeanordning til iPad som kan monteres som "tvskjerm" i baksetet? Sjekke overhodet ikke om det var USB uttak eller noe slikt der.

Lenke til kommentar

Betalte egenandel og sendte inn lånebevis til Tesla i går. Ble ganske nøyaktig 50/50 medregnet helfoliering som jeg fortsatt ønsker å få. Byttet også forsikringsselskap, så da er jeg tilbake hos IF som jeg byttet fra for knappe to år siden, virker som de er ganske hissige på å få tilbake gamle kunder for tiden. Har inntrykk av at det er voldsomme sprik i forsikringspris på Model 3 (eller Tesla generelt?), det ble en god del dyrere enn E-Golfen men fortsatt langt billigere enn nest billigste av de jeg sjekket hos.

 

Så da er det bare å vente igjen... Tviler for at den blir utlevert i Tromsø 21. mars som det står i Final Invoice, håper og tror det blir uka etter.

 

Fikk meg også en Samsung S10 i går så da fikk jeg testet TAPTES-laderen også. Den funker i alle fall. :p

Lenke til kommentar

Kan jeg spørre hvor mye premien ble på? Jeg fikk tilbud på 9000 for Toppkasko hos SB1, har LOFavør. 12 000km

Sjekket kjapt med trygg her en dagen, nito avtale, 70% bonus på 3 året(tror jeg), 12k og full kasko med alt pluss eller hva det kalles. 11 000. Men de trodde de Skulle få ned prisene når jeg fikk skiltnummer? Så får se. 11k er i overkant. Betalte langt mindre på min s.

Lenke til kommentar

Jeg angrer nesten litt på at jeg ikke valgte Performance nå :p Men får tru at det går over snart, når jeg får bilen

 

Det tror jeg absolutt, skal nok oppnå kjøregleden LR også :p Den er vell ca like kjapp som den S'en jeg har nå, bare bedre ved høyere hastighet. Og jeg synes den er grisekjapp for å være ærlig. gruer meg til til  P'en..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...