Gå til innhold

Tesla - kaféen

bshagen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
8 minutes ago, Evil-Duck said:

Men er jo unektelig kjipt om det er slik at en kommer ut av butikken med sin flunkende nye iPhone å tar bilder av en EX90 på utenfor på parkeringsplassen å ender opp med ødelagt kamera sensor 🫣. Kanskje IR filter på kameraer blir mer utbredt fremover. 

Nei da blir det jo så kronglete å se om den gamle tvfjernkontrollen fungerer eller er fri for batteri

Endret av Complexity
Jotun skrev (4 minutter siden):

Gjør de dette? Er det spesial Teslaer eller bare gamle biler?

De har noen Teslaer med etterpåmonterte sensorer som farer rundt her og der. 

Med tanke på at de har noen veldig dedikerte FSD testere der ute, som f.eks Chuck som holder på ved sitt lyskryss, så er det jo litt snever fremgang på alle disse årene når de utallige ganger har sendt disse LIDAR bilene til det spsifikke krysset uten at det ene krysset er løst ennå. 

Endret av oophus
  • Liker 1

Ny opplevelse rundt Tesla før helgen. 

Min første tur som passasjer i en Tesla Model S 2015 modell. Førsteintrykket mitt var at setene var bedritne og interiøret ellers litt så dar. Ingen luksusfølelse der for å si det pent, selv om skjermen nok var helt kanon for 10 år siden. 

Riktignok en gammel bil dette, men jeg har sittet i mange biler rundt samme årgang med bedre seter enn disse. 

Usikker på hvilken modell det var, men de tsto D85 på den tror jeg.

Endret av Bjerknez
  • Liker 1
Bjerknez skrev (16 minutter siden):

Min første tur som passasjer i en Tesla Model S 2015 modell. Førsteintrykket mitt var at setene var bedritne og interiøret ellers litt så dar. Ingen luksusfølelse der for å si det pent, selv om skjermen nok var helt kanon for 10 år siden. 

Riktignok en gammel bil dette, men jeg har sittet i mange biler rundt samme årgang med bedre seter enn disse. 

Ja det er noe helt annet enn Premium Tysk, iallefall de 'veteranene' der. Synes det har blitt bedre med årene men fortsatt langt i fra Premium Tysk. Det er vell helt typisk for amerikanske biler. 

Hadde såvidt en 2015 selv før jeg byttet til 2016 om jeg ikke husker helt feil.

Bjerknez skrev (47 minutter siden):

Satt på i en 2013 model S for noen år tilbake selv og synes den egentlig var ganske så god å sitte i og forholdsvis moderne med den innebygde skjermen. For ikke å snakke om hvor sprek den var. Selv i dag så drar den nok forbi det aller meste av biler som er på veien. Fikk kanskje ikke en super luksusfølelse av å sitte på i den men moro var det 😁

• Innsiktsfullt 1
oophus skrev (1 time siden):

Med tanke på at de har noen veldig dedikerte FSD testere der ute, som f.eks Chuck som holder på ved sitt lyskryss, så er det jo litt snever fremgang på alle disse årene når de utallige ganger har sendt disse LIDAR bilene til det spsifikke krysset uten at det ene krysset er løst ennå. 

Rett og slett for dårlig

Godt de har fått til en del andre kryss da.

• Hjerte 1
2 hours ago, oophus said:

Hvilken bilprodusent vil du anbefale å kjøpe bil av som har litt raskere fremgang og gjør det bedre enn Tesla?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
minim skrev (1 minutt siden):

Har tesla solgt såpass mye Model Y nå at de ikke får levert mer før Q2 er omme? Hadde oppgitt levering på min i mai, men den ble nå endret til 4-19.juni. Får man bekreftet dato når bilen er ferdig produsert eller når den er ankommet Norge?

Standard er vel at du får meldig om levering når den er på båt på vei over fjorden, og det er kort tid til levering, og at man må ha betalt/signert lån senest dagen før hentedagen.

Du får vel og noen tidspunkter å velge mellom for henting, om du ikke bor slik til at du kan få den hjemlevert! Det siste er vel kun tilfelle når det ikke er veldig mye biler som skal leveres ut tilnærmet samtidig.

Dette hentet ut fra hva jeg har lest på forum, der kommende eiere har vært ivrige på å spørre, og "veteranene" svarer velvillig!

• Innsiktsfullt 1

Jeg fikk reklame-epost fra Tesla idag med rentekampanje på model 3...

Men jeg stusset over én ting i bunnteksten:

Sitat

**WLTP-standarden kan være nyttig ved sammenligning av rekkevidde mellom ulike elbiler. Model 3 Long Range Bakhjulsdrift tilbyr opptil 702 kilometer rekkevidde når den er konfigurert med 18’’ hjul. Rekkevidden er oppgitt som «estimat» og vil variere avhengig av hjul- og setevalg. Faktisk rekkevidde kan variere basert på faktorer som fart, værforhold, og høydeforskjeller. 

"Setevalg" påvirker rekkevidden? Er det vekten? For jeg nekter å tro at setevarmen (som jo vel alle har) skal ha noen merkbar innvirkning...

bzzlink skrev (33 minutter siden):

Hvilken bilprodusent vil du anbefale å kjøpe bil av som har litt raskere fremgang og gjør det bedre enn Tesla?

Tja, Toyota har jo gått inn i et samarbeid med Waymo, så det kan jo bli spennende. Man må jo uansett vente for SAE nivå 4 selvkjøring her I Norge. 

ozone skrev (6 minutter siden):

"Setevalg" påvirker rekkevidden? Er det vekten? For jeg nekter å tro at setevarmen (som jo vel alle har) skal ha noen merkbar innvirkning...

Noen som har gått i KI-fella, og ikke dobbeltsjekket KI-translate...!?!

Nei, setevalg har nok svært lite å si. Du får uansett ikke valgt andre seter på denne, annet enn fargevalget på interiøret, om det da ikke er no forskjeller på RWD, AWD og P-modellene. Mulig P-modellene har noen andre seter med bedre sidestøtte i, men det tror jeg i tilfelle er det eneste!

• Liker 1
ozone skrev (42 minutter siden):

Tesla er notorisk for feil i oversettelse. Tipper det skal være hjul og felg 

• Innsiktsfullt 1
1 hour ago, ozone said:

Er nok bare noe standard tekst de bruker. Setevalg refererer sikker til Model X og Y som har kommet med flere setevalg i form av antall seter.

Model Y med 7 seter er vel forsterket i hekken f.eks og veier kansje littegranne mere og har da kansje en kilometer etter to kortere rekkevidde eller noe.

Endret av Complexity
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...