Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Jeg har hatt min XS Max i litt over en uke nå og har begynt å se litt på batteribrukstid og legger merke til at Siri bruker mest.

Jeg liker å ha Siri men bruker det ikke til annet enn kommandoer som Finn en person på kart eller skru av lys osv. På vedlagt screenshot ser jeg at jeg har brukt Siri kun i 1 minutt det siste døgnet men på stats tar Siri likevel mest av batteriet. I standby mode bruker Siri mest og stats for sist natt viste at Siri brukte batteri hele natten og mere enn musikk appen som spilte musikk i bakgrunnen hele natten. Er dette vanlig? Jeg vil gjerne ha Siri men stusser over at tjenesten bruker mer strøm enn musikkappen på natten.

post-389521-0-53869500-1559474651_thumb.png

post-389521-0-25608700-1559474672_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den der "Alltid lytt etter Siri" er helt latterlig unødvendig hvis man ikke snakker til Siri hele tiden.

 

Ellers står jo telefonen med mikrofonen aktiv(!) og lytter til alt du sier, i håp om at det er "Hei Siri"!

Det bruker jo selvfølgelig hauger med strøm!

 

Skru det av, slik at du må trykke på knapp for å aktivere Siri når du faktisk skal snakke til henne. Det burde alle gjøre som bare bruker den innimellom (og er opptatt av privatliv)...

Lenke til kommentar

...Siri går jo ikke utenfor OS'et...

 

Det var nytt for meg!

 

Så Siri har en enorm database lokalt på telefonen som hun bruker når hun kan svare på hvor mange Grammy's Mariah Carey har fått, og hvem som var først på Månen og alt annet i universet Siri har svar på?

 

Jeg trodde slike spørsmål gikk til Apples servere i USA og tilbake.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trude aldri att jeg skulle like appel men jo.

kjøpe hos appel for 18.500.kr har fått 3 av fire ting 

iPhone XR 128 GB – svart

AirPods med trådløst ladeetui :love:  :green:  :yes:  rå bra lyd  :grin: 

Apple Watch Series 4 (GPS + Cellular) med 44 mm urkasse av stellargrå aluminium og Sport Band i svart

har ikke fått den ennå UPS

Anker PowerCore Fusion batteri og lader


 

0

Anker PowerCore Fusion batteri og lader

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Da har jeg anskaffet meg en XS Max 64 i sølv. På Finn til en meget hyggelig pris. Har fulgt med en stund for å få tak i en. Det var en av de billigste jeg så på den perioden, og den var strøken og med original eske og utstyr. Bare brukt 2 måneder, og med 100% batteri. Ellers i den prisklassen er de gjerne knust eller defekte på en eller annen måte. Så jeg er godt fornøyd.

 

Selv etter lanseringen av iPhone 11 ser det ut som en del forventer å få igjen mesteparten av pengene sine selv for brukte telefoner. Både 9 og 10 og 11K skal de ha. Jeg skjønner ikke helt det der. Jeg har fulgt med på blant annet noen synth-annonser, og der kan en ligge ute til 17 000 i ukevis uten å bli solgt, og så kommer det en ny en som averterer sin for 20 000.

 

Hvis jeg skulle selge noe ville jeg sett hva de faktisk går for og ligger ute for allerede...

 

Skifter leverandør i månedsskiftet, så bruker nok min knuste 6 Plus frem til da. Denne gangen skal jeg nok spandere et deksel og kanskje skjermbeskyttelse, litt usikker på typen ennå.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Da har jeg anskaffet meg en XS Max 64 i sølv. På Finn til en meget hyggelig pris. Har fulgt med en stund for å få tak i en. Det var en av de billigste jeg så på den perioden, og den var strøken og med original eske og utstyr. Bare brukt 2 måneder, og med 100% batteri. Ellers i den prisklassen er de gjerne knust eller defekte på en eller annen måte. Så jeg er godt fornøyd.

 

Selv etter lanseringen av iPhone 11 ser det ut som en del forventer å få igjen mesteparten av pengene sine selv for brukte telefoner. Både 9 og 10 og 11K skal de ha. Jeg skjønner ikke helt det der. Jeg har fulgt med på blant annet noen synth-annonser, og der kan en ligge ute til 17 000 i ukevis uten å bli solgt, og så kommer det en ny en som averterer sin for 20 000.

 

Hvis jeg skulle selge noe ville jeg sett hva de faktisk går for og ligger ute for allerede...

 

Skifter leverandør i månedsskiftet, så bruker nok min knuste 6 Plus frem til da. Denne gangen skal jeg nok spandere et deksel og kanskje skjermbeskyttelse, litt usikker på typen ennå.

 

Geir :)

Gratulerer :) høres ut som at du har gjort et godt kjøp :)

 

Ang Apple produkter trenger du ikke sammenligne brukt priser med andre varer, for de ligger nesten alltid høyere i bruksverdi og blir oftest solgt.

Lenke til kommentar

Skifter leverandør i månedsskiftet, så bruker nok min knuste 6 Plus frem til da. Denne gangen skal jeg nok spandere et deksel og kanskje skjermbeskyttelse, litt usikker på typen ennå.

 

Mitt tips til skjermbeskyttelse er å ta turen innom en Eplehuset-butikk, de har en maskin som legger på skjermbeskyttelse av typen Belkin som dermed blir helt perfekt lagt på skjermen. Har hatt en slik på min XS Max i 9 måneder og den har tålt noen små fall og skjermen pluss beskyttelsen er fortsatt i god stand.

 

Perfekt løsning for oss som ikke er veldig fingernem med å feste slike ting på mobilen. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Gratulerer :) høres ut som at du har gjort et godt kjøp :)

 

Takk! Det er en nydelig telefon.

 

Ang Apple produkter trenger du ikke sammenligne brukt priser med andre varer, for de ligger nesten alltid høyere i bruksverdi og blir oftest solgt.

 

 

Jeg er ikke helt sikker på det. Det ligger 40 stykker bare av XS Max på Finn nå som har ligget ute mer enn to uker, og de har alle til felles en pris på 9K+. 15 av dem mer enn en måned. Men det om det.

 

Og så har det selvsagt kommet et rush av dem de siste dagene, spesielt etter at 11'ern ble lansert.

 

Mitt tips til skjermbeskyttelse er å ta turen innom en Eplehuset-butikk, de har en maskin som legger på skjermbeskyttelse av typen Belkin som dermed blir helt perfekt lagt på skjermen. Har hatt en slik på min XS Max i 9 måneder og den har tålt noen små fall og skjermen pluss beskyttelsen er fortsatt i god stand.

 

Perfekt løsning for oss som ikke er veldig fingernem med å feste slike ting på mobilen. :)

 

 

Tusen takk for tipset. Skal ta en kikk neste gang jeg skal til byen eller til Lagunen.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Takk! Det er en nydelig telefon.

 

 

Jeg er ikke helt sikker på det. Det ligger 40 stykker bare av XS Max på Finn nå som har ligget ute mer enn to uker, og de har alle til felles en pris på 9K+. 15 av dem mer enn en måned. Men det om det.

 

Og så har det selvsagt kommet et rush av dem de siste dagene, spesielt etter at 11'ern ble lansert.

 

 

Geir :)

Vi har sikkert litt rett begge to ?

Jeg pleier å selge en tlf og en watch PR år. Jeg får alltid såpass mye for dem at det ikke skal noe særlig mellomlegg for å kjøpe nytt. Samme med MacBook pro som jeg skifter PR 3 år.

 

Når jeg var android og Windows mann ... så var jeg på under halve prisen etter ca et år med produktene ... men min personlige erfaring trenger absolutt ikke være normalen :)

 

Telefonen du kjøpte deg nå er jo en fantastisk telefon. Hadde ikke jeg vært så inn i hampen bitt av denne basillen og samtidig har mulighet ... så hadde jeg hatt samme som deg enda, og vært storfornøyd.

 

Det er så teit ... den nye nå, hva i allverden har den som ikke ca Max klarer like godt til mitt bruk? Nei nok selvransakelse. Man kan jo bli dårlig av mindre. Haha :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...