Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser at de dyrere glassbeskytterne fra belkin koster 299-349kr så ikke så ille pris da med den + pålegging hos Eplehuset. Er man ikke flink til slikt kan man lett gjøre feil selv.

 

Brukte glassbeskytter på en telefon en gang men fikk da veldig skarpe kanter på skjermen som jeg nesten skar meg på, men det er en del år siden nå så tipper dem er mye bedre i dag.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Hvordan er det med låste telefoner?

Mange er flink til å glemme passord og aner ikke engang hvilken epost dem har brukt til å sette opp dette.

 

Skjønner jo at dette er smart pga. tyverisikring osv, men litt irriterende at brukbare telefoner blir ubrukelig av dette.

 

Googler man så finnes det jo mange løsninger for å "bryte seg inn" men er de legit? Eller er det så sikkert at det ikke er mulig?

Lenke til kommentar

Det er visst veldig vanskelig for oss vanlig dødelige å komme seg inn i en låst Apple-mobil. Jeg har enda til gode å lese om en metode som faktisk kommer forbi aktiveringslåsen til Apple uten å ha tilgang til iCloud-kontoen som mobilen er knyttet opp mot, så om noen glemmer koden, epost-adressen og/eller passord så er det nok lite å få gjort.

Lenke til kommentar

Det er visst veldig vanskelig for oss vanlig dødelige å komme seg inn i en låst Apple-mobil. Jeg har enda til gode å lese om en metode som faktisk kommer forbi aktiveringslåsen til Apple uten å ha tilgang til iCloud-kontoen som mobilen er knyttet opp mot, så om noen glemmer koden, epost-adressen og/eller passord så er det nok lite å få gjort.

Det er såppas ja. Må vel bytte hovedkortet for å få brukt telefonen igjen da.

Temmelig enkelt på Android med ADB og Fastboot å slikt. Man må wipe og bryte garantien men får i det minste en fungerende telefon igjen.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det er såppas ja. Må vel bytte hovedkortet for å få brukt telefonen igjen da.

Temmelig enkelt på Android med ADB og Fastboot å slikt. Man må wipe og bryte garantien men får i det minste en fungerende telefon igjen.

Det går helt fint å kontakte Apple direkte om du ikke kommer inn på telefonen. Spes om du registrerte Apple ID med riktig info. Men de finner ut om du lurer dem.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en iPhone XS Max, har Samsung S9+ nå men har et par spørsmål!

 

-Kan man forandre filnavnet på et bilde på telefonen?

 

- Har iPhone noe dark mode i menyene og appene enda? Som ikke er den greia som "inverter" fargene slik det var før?

 

-Kan man avinstallere alt man vil av de standard appene? Vær, aksjer, iTunes osv?

 

-Er det sånn at telefonen skrur seg av når det blir veldig kaldt eller varmt eller er dette bare tull?

 

-Har det kommet noe særlig med widgets enda?

 

-Hvordan er lyden over Bluetooth når kobler til på et skikkelig anlegg?

Regner med Tidal har Master Quality tracks også på iOS?

Endret av lylu
Lenke til kommentar

Vurderer å kjøpe meg en iPhone XS Max, har Samsung S9+ nå men har et par spørsmål!

 

-Kan man forandre filnavnet på et bilde på telefonen?

 

- Har iPhone noe dark mode i menyene og appene enda? Som ikke er den greia som "inverter" fargene slik det var før?

 

-Kan man avinstallere alt man vil av de standard appene? Vær, aksjer, iTunes osv?

 

-Er det sånn at telefonen skrur seg av når det blir veldig kaldt eller varmt eller er dette bare tull?

 

-Har det kommet noe særlig med widgets enda?

 

-Hvordan er lyden over Bluetooth når kobler til på et skikkelig anlegg?

Regner med Tidal har Master Quality tracks også på iOS?

 

1. Nei, ikke i standard fotoapp, men kan være at det finnes en annen app for det.

 

2. Nei, men enkelte apper støtter darkmode.

 

3. Ja, du kan avinstallere alle standardapper, med unntak av meldinger og telefon.

 

4. Personlig så har jeg aldri hatt noe problem med det.

 

5. Det er kommet masse widgets ja, men ikke på samme måte som det er i Androidverden. Alle widgets er på en egen skjerm helt til venstre.

 

6. Jeg klarer ikke å høre noe skurring når jeg kobler til et anlegg, men det er sikkert noen som klarer å høre forskjell.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som faktisk får opp hvem som ringer når det ringer ukjente? Har Gule sider sin aktivert men hjelper jo ingenting. Går jeg inn på appen deres etterpå så står det hvem det er, hvorfor vises det ikke liksom når noen ringer...

 

Det har vært sperret for 3'parts apper i få tilgang til CLI under ringing i evigheter på IOS.

Noe har sjedd med de siste IOS versjoner men det er kun kjente spam/teleundersøkelses nummrere som visst er åpnet for at kan identifiseres og blokkes.

Jeg brukte truecaller mye tidligere , ikke så mye mere nå lengre .

Håpløs policy fra Apple :(

Lenke til kommentar

Jeg har nettopp fått en iPhone XR 128GB av arbeidsgiver som jeg tenkte samboeren min kan ta i bruk siden jeg allerede har en XS Max fra før. Er det noen som har tips til et bra skinndeksel for XR (ikke futteral, lommebok-stil)?

 

Hun har pleid å bruke Apple sitt originale skinndeksel på iPhonen hun har i dag og det nærmeste jeg har funnet som er lett å få tak i fra norske nettbutikker er Mujjo sitt deksel:

https://www.mujjo.com/cases/full-leather-case-for-iphone-xr-tan

 

Har også kikket på Krussel sitt Sandby-deksel som jeg kan få kjøpt lokalt men er usikker på hvordan sandstein føltes i hånden sammenlignet med skinn:

https://www.kjell.com/no/produkter/mobilt/iphone-tilbehor/iphone-deksler/iphone-xr-deksler/krusell-sandby-mobildeksel-for-iphone-xr-gronn-p99128

 

Apple sitt eneste originaldeksel til XR er ikke særlig aktuelt da jeg personlig ikke liker gjennomsiktige deksler og mobilen er sort så det er ikke så spennende farge å vise frem. Skal en tur innom Eplehuset og få lagt på skjermbeskyttelse og kikke om de har noen spennende deksler men virket ikke så lovende ut i fra beholdningen de har på nettsiden sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...