Gå til innhold

Den store iPhone Xs / Xr tråden (2018)


Lami

  

107 stemmer

  1. 1. Hvilken iPhone skal du kjøpe?



Anbefalte innlegg

Tipper Apple ikke gir tilgang til disse sensorene :/ Om noen skulle finne en app så post gjerne her. Jeg har ikke funnet noe når jeg har sett etter det tidligere, men kan ha søkt på feil ting også.

Prøvde å google litt og ser ut som du har rett. Skal vist være mulig med Jailbreak men det tror jeg ikke du skal begynne med.

 

Irriterende at Apple gjør slikt.

Til sammenligning på min Android så er mitt batteri 25.7 grader, spenningen er på 3.835V og den bruker 130mA for å holde skjermen i livet å vise meg den informasjonen. Slik info er meget nyttig vil jeg påstå og iPhone monitorerer nok det samme men nekter å vise det til noen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å google litt og ser ut som du har rett. Skal vist være mulig med Jailbreak men det tror jeg ikke du skal begynne med.

 

Irriterende at Apple gjør slikt.

Til sammenligning på min Android så er mitt batteri 25.7 grader, spenningen er på 3.835V og den bruker 130mA for å holde skjermen i livet å vise meg den informasjonen. Slik info er meget nyttig vil jeg påstå og iPhone monitorerer nok det samme men nekter å vise det til noen.

Jepp det er irriterende at de sperrer for muligheten til å lese slikt. Jeg vet ikke om de gjør det, men jeg vil anta at om det var mulig å lese ut så ville vi sett flere apps for det allerede. Som du sier er sensorene der helt garantert. En av de store fordelene Android har over iOS.. Endret av minim
Lenke til kommentar

Da er XS Max kjøpt! Ser at noen her inne har nevnt Belkin maskin, er det sånt at alle Eplehuset-butikkene har? Tenker å stikke innom den i ullevål

Jeg sjekket med Eplehuset i dag og ifølge nettsiden deres og chat med kundeservice var de tomme for Belkin skjermbeskytter til XS Max hos alle butikkene i hele landet, dette var ventet inn igjen på lager om 1-2 uker.

Oppdatering når det gjelder Belkin skjermbeskytter lagt på med maskin hos Eplehuset. Kundeservice til Eplehuset på chat har ikke oversikt over dette og går ut i fra lagerstatus på¨skjermbeskytteren de selger på nettsiden når de svarer på lagerstatus for skjembeskytteren som legges på med maskin.

 

Jeg var innom Eplehuset i Bergen sentrum tidligere i uken i et annet ærend og spurte om når de fikk inn Belkin skjermbeskyttelse til å legge på med maskin til XS Max og det hadde de på lager. Så de ordnet det med en gang, kostet 349 kroner. Den skjermbeskytteren de selger på nettsiden fungerer ikke med maskinen de har i butikken. Så til dere som er interessert i å få lagt på Belkin sin skjermbeskytter så er det bare å sjekke den lokale Eplehuset-butikken om de har på lager, Eplehuset.no viser ikke skjermbeskytteren de legger på mobilene med maskin.

 

På mobilen min ligger beskyttelsen helt perfekt rundt skjermen og følelesen av å trykke på skjermen er egentlig ganske så tilsvarende som om den skulle være uten beskyttelse.

Endret av Hedonism
Lenke til kommentar

Ja det er i grunn helt bekymringsløst herlig når den ligger 100% rett. Bare vær observant på at den ikke får slike hårfine sprekker tvers over, de kan være vanskelige å se men med rett vinkel stikker de seg ut som ett vondt år. Jeg har skjønt det sånn at da er det bare til å få lagt på ny uten ekstra kostnader i butikken som utførte det i første omgang.

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten oppdatering når det gjelder bruk av eSim og roaming. Har vært i utlandet en periode nå og roamet da med både eSim fra Telia og nanosim fra Talkmore. For oss som er "old school" og fortsatt bruker mms så er eSim og roaming ikke en god match, mobilen nekter å bytte sim-kort automatisk for å sende ut eller motta mms'er.

 

Da mange i familien min ikke er på sosiale medier så sendes det fortsatt en del mms'er og dette fungerte dårlig om ikke sim-kortet mms'en ble sendt til var satt som standard sim-kort for data. Da kom det en feilmelding om at sim-kort ikke kunne aktiveres for å hente ned mms pga roaming var avslått (som ikke stemte) og denne meldingen var kun synlig om du tilfeldigvis brukte mobilen og la seg ikke i notifikasjonspanelet. Og om jeg ønsket å sende en mms fra sim-kort som ikke var standard for data så bare feilet mobilen med å sende meldingen, den forsøkte ikke å bytte til riktig sim for å sende ut eller ga noe beskjed om hva som var feil, og for å få sendt mms'en måtte man bytte sim-kort for data manuelt.

 

For alle som ikke bruker mms i noen særlig grad i utlandet så vil ikke dette være noe stort problem men det var irriterende nok for min del. På Samsung Note 9 som jeg også har så fungerer dette helt smertefritt, den bytte sim-kort ved inn- og utgående mms'er automatisk i utlandet.

Lenke til kommentar

Når mms ikke funker, så har man jo alltids mail (unntatt til de yngste, kanskje). Funker fjell!

Det fungerte jo greit å sende mms så lenge man husket å byttet manuelt til det sim-kortet man skulle sende fra som standardsim data før sending, men mest frustrerende var det at innkommende mms kun fungerte til sim-kortet aktivt som sim for databruk.

 

For min del bruker for eksempel ingen av mine foreldre epost på mobil og sjekker epost på pc´en et maks par ganger i uken så da er mms et fint alternativ når man vil sende dem et øyeblikkbilde eller to. Og de liker å sende mms når de er på tur, passer barnebarna osv. Jeg regner dog med jeg er i mindretall på dette forumet som aktiv bruker av mms. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Standarden 1.2 fra 3GPP/OMA har definert 300KB. Og 600KB fra mms versjon 1.3. Operatørene kan dog ha egne maks mms størrelser definert og det varierer fra operatør til operatør .

Man kan si at med 300KB maksimum mms size i mobilens i apn settings har du garantert mulighet å sende og motta mellom alle operatører og type mobiltelefoner.

Lenke til kommentar

Er ikke RCS akkurat det?

 

Jo det har du helt rett i. Hadde glemt av at det faktisk fantes.

Vet ikke om en eneste person som bruker det dog..

 

Blir vel og fakturert som vanlig databruk, og går ikke på SMS eller MMS kvoten, så "bestemor med kontantkort" vil lide litt av det..

 

Og det funker vel heller ikke på iPhone?  SMS+ støttes iallefall kun av Android ifølge telenor sine nettsider.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...