Gå til innhold

Er dette den mest skamløse iPhone-kopien til nå?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sannheten er vel mer at Apple har mistet betydelige markedsandeler fordi folk har begynt å se igjennom businessmodellen de driver.

De fleste kjøper jo produkter for sitt behov, ikke for bedriften sine investorer.

 

Dette er ren markedsdynamikk.

 

Tror ikke Apple bryr seg så veldig mye om at dem mister kunder. Ser ikke ut som markedet bryr seg så veldig mye heller siden aksjeprisen er doblet siden 2016

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er bare stress hvis du på død og liv skal installere apper på minnekort. Der er jeg enig, det syns jeg er en uting,men mange måtte gjøre det før i tiden pga. for lite plass på internminne.

 

Brukt på riktig måte kan det være genialt med minnekort. Dvs. til lagring av masse store filer (film, bilder, musikk). Til den slags bruk er det heller ikke merkbart at minnekortet er tregere enn interminnet, fordi det uansett er mer enn raskt nok. Det er heller ikke noe stess. F.eks. spør spotify deg om du vil bruke internminne eller sd-kort. Så det er jo bare snakk om en innstilling du trenger å tenke på én gang.

 

I tillegg kan minnekort brukes til mer eksotiske formål, som f.eks. backup av bilder. Slik at bilder blir liggende både internt og på minnekort, sånn i tilfelle telefonen skulle bli ødelagt.Jepp, jeg vet det fins "skylagring" til backup, men ikke alltid like praktisk på utenlandsferier osv. Det er kanskje bare nerds som gjør akkurat dette da :dremel:

Helt klart. Og er enig med deg. For meg dog er mye av dette sånn vi gjorde før i tida.

 

Før lagret jeg og konverte filmer. Så kom plex, Netflix etc. Som gjør ar jeg bare kan streame filmer. Musikk har vi også i form av Spotify eller Tidal for de litt mer krevene.

 

Lagring av bilder betaler jeg noen kr til Google for x terabyte. Føler mye av dette ikke var tilgjengelig når minnekort var viktig. Men for all del. Folks bruk er forskjellig.

 

Nå som datakvoten på telefoner er såpass rimelig og kan brukes i utlandet så ser jeg ikke poenget. F

Lenke til kommentar

Ja selv et misfoster av en telefon blir plagiert når den heter iPhone.

Misfoster?

 

 

 

Med minnekortleser. Spis den Apple

Minnekortleser? Du mener at den kan bruke minnekort?

 

Minnekort i telefon er risikosport. Jeg har hatt flere minnekort som har dødd på seg. Jeg regner med at min neste telefon vil ha minst 64 GB lagring, og da vil jeg antakelig droppe minnekortet.

 

Vanlige folk bør droppe det uansett, for de risikerer å miste data.

 

 

 

Hvor forskjellig er det mulig å gjøre en rammeløs mobil fra en annen?

Iphone X var ikke først med leppe...

Hvem var det da, og hvordan ser den ut?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Misfoster?

 

Filmer, spill og forsåvidt alt av innhold, produseres i rektangulære format. Oftest 16:9

 

Når Apple så velger å dekke til deler av innholdet med høyttaler, kamera og diverse (som tradisjonelt, og logisk, har befunnet seg utenfor der innholdet befinner seg), så vet ikke jeg hvilket ord du bruker på den idiotien.

Men til ditt forsvar, så hadde jeg vanskelig for å finne ord jeg óg...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Litt ironisk å påstå iPhone lades med «spesialkabel», når motparten bruker lang mindre utbredte USB-C ??‍♂️

 

Den langt mindre utbredte USB-C som du kun finner på Samsung, HTC, Motorola, Sony, Xiaomi, Huawei, Nokia og stort sett alle andre moderne Android telefoner i tillegg til at den oså brukes som lader for diverse laptopper (inkludert Mac, Surface og Dell). Nintendo's nye konsoll bruker også den sjeldne kabelen som mangler den samme utbredelsen som kabelen som kun brukes på Apple sine mobiler. Mente du mer utbredt?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror ikke Apple bryr seg så veldig mye om at dem mister kunder. Ser ikke ut som markedet bryr seg så veldig mye heller siden aksjeprisen er doblet siden 2016

Det er en trend som er farlig for dem i lengen. Hvis mange nok forlater Apple har de ikke inntekter igjen fordi kundemassen foretrekker andre selskaper sine produkter og legger igjen pengene der.

Lenke til kommentar

Filmer, spill og forsåvidt alt av innhold, produseres i rektangulære format. Oftest 16:9

 

Når Apple så velger å dekke til deler av innholdet med høyttaler, kamera og diverse (som tradisjonelt, og logisk, har befunnet seg utenfor der innholdet befinner seg), så vet ikke jeg hvilket ord du bruker på den idiotien.

Men til ditt forsvar, så hadde jeg vanskelig for å finne ord jeg óg...

Er ikke dette valgfritt da? Kan man ikke justere skjermen så rammene går innenfor den greia?

 

 

 

Det er en trend som er farlig for dem i lengen. Hvis mange nok forlater Apple har de ikke inntekter igjen fordi kundemassen foretrekker andre selskaper sine produkter og legger igjen pengene der.

Forlater folk Apple?

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

Ser ut som Motorolas designavdeling har vært på epleslang her ja.

 

Minnekortleser er forresten sykt nørd.

Nørd? nørd? wow. Joda, jeg er en nøøøøøøøøøørd. Jeg har minnekort i minneslotten min og er en stolt nørd. :)

 

For å være litt seriøs. Har man leseren kan man velge om man vil ha minnekort om man har behov for det. Man må ikke. Men poenget er at det er så typisk Apple. "våre kunder vil ikke ha minnekort". De har så steinharde regler for hva et Apple produkt skal og ikke skal gjøre. 

 

Det får nå være min mening :)

Endret av Limbeck
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt greit synes jeg. Da kan de bruke plassen til andre ting. Har aldri noensinne i mitt liv savnet minnekortleser i en smarttelefon, og iPhonen har solgt ganske ok gjennom historien, så det passer tydeligvis ganske mange :)

 

Så får de som ønsker det kjøpe en annen telefon som har det, enkelt og greit!

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Det som er rart med Apple er at børsen går opp og kundemassen/markedspenetrasjonen går nedover.

 

https://www.marketwatch.com/story/the-rise-and-decline-of-apple-in-one-chart-2016-04-28

 

Artikkelen du linker til er to år gammel, og siden det har Apple's kundemasse steget med 30%.

https://www.reuters.com/article/us-apple-results-users/apples-user-base-grows-but-analysts-probe-for-more-detail-idUSKBN1FM09R

Lenke til kommentar

Filmer, spill og forsåvidt alt av innhold, produseres i rektangulære format. Oftest 16:9

 

Når Apple så velger å dekke til deler av innholdet med høyttaler, kamera og diverse (som tradisjonelt, og logisk, har befunnet seg utenfor der innholdet befinner seg), så vet ikke jeg hvilket ord du bruker på den idiotien.

Men til ditt forsvar, så hadde jeg vanskelig for å finne ord jeg óg...

Skjermen minus området med notch på er stor nok for full HD. Notchen er ikke lagt oppå skjermen, det er skjermen som er utvidet.

(812-145=667)

iphone-x-aspect-ratio-screen-size-1-1024

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en trend som er farlig for dem i lengen. Hvis mange nok forlater Apple har de ikke inntekter igjen fordi kundemassen foretrekker andre selskaper sine produkter og legger igjen pengene der.

Apple har svært stor andel for bedrifter. De bryr seg ikke om pris og bestiller store mengder telefoner som byttes ut ofte.

De er del av et økosystem med Mac- Ipad - Iphone.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...