Jump to content

CFD

Medlemmer
  • Content Count

    3886
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

94 :)

About CFD

  • Birthday 09/05/1985

Recent Profile Visitors

8110 profile views
  1. Du vet at det brukes store mengder Kobolt til i raffineringsprosessen for å senke svovelinnholdet i Diesel?
  2. Kjører selv en XIaomi Redmi Note 5 Pro. Lansert for litt over et år siden og fungerer veldig fint til rundt 2000kr. Hadde LG G7 ThinQ før dette og jeg savner litt kraft når jeg redigerer i photoshop express, men utenom dette er dette en telefon som jeg er meget fornøyd med. Tenker på å oppgradere ,men finner ingen telefon som har en "price/performance" ratio som jeg mener er verdt det.
  3. Innlysende men uten statistikk. Trolling som vanlig https://newsroom.aaa.com/2017/10/new-vehicle-infotainment-systems-create-increased-distractions-behind-wheel/ Her er en Kilde. Tyske ADAC har også kommet til det samme. Jeg liker noen knapper ,men skjønner at det med en touchskjerm gir mye flere muligheter.
  4. Høres bra ut. Antar du tilrettelegger for første hydrogenbombe-stasjon rett ved siden av eget hus slik at vi andre kan kjøre ditt, så langt fra våre egne hus og kjære, det er mulig å komme seg når man skal fylle opp bilen med knallgass. LPG eller Autogas. Var i Armenia for noen mnd siden og der var det ekstremt godt bygget ut. Bedre en Bensin og Diesel og rimeligere også.
  5. Sjømil? Tror nok Nautiske mil er ordet som dem leter etter. Slutt å bruke sjømil , det er en måleenhet som ikke er i bruk lenger.Sjømil er en betegnelse som gikk ut av drift for nærmere 100år siden. EDIT: Ser at dette er nevnt. https://snl.no/sj%C3%B8mil
  6. Dette er jo ikke riktig. Energiforbruket øker ,men 10% økt vekt gir ikke 10% økt forbruk.
  7. Absolutt. Jobber selv på en tankbåt som fraktet gammel frityrolje fra Kina til Europa for at den skulle renses og blandes inn i Diesel. Hvor store utslipp av Heavy Fuel CST380 tror du det er ved å frakte en 15.000tonn med frityrolje rundt verden? Det hadde vært bedre å brenne oljen i Kina. Frakter også Ethyl Alcohol (Ethanol) fra USA til Europa for å blande den inn i bensinen. Hele greia er et spill for galleriet!
  8. Mye bra fra Kina. De er verdensledende på flere områder. Det spørs riktignok hvilken prisklasse man vil prise seg inn til.
  9. Dette er nok Heavy Fuel oil det er snakk om. Høy Viskositet og det flyter på toppen av vannet. Får du en flekk på tøyet ditt så er det bare å brenne opp hele sulamitten. Blir trolig mindre og mindre bruk fra 2020 ettersom det kommer nye krav.
  10. V2G over CHAdeMO er godkjent i tyskland, landet som har pushet frem CCS standarden, så betviler at det har noe med det å gjøre. Ved hurtiglade stasjoner plassert langs veien er ikke V2G relevant da du der bare vil fylle bilen med så mye strøm som mulig på kortest mulig tid. Har du et solcelle anlegg i norge kan du selge strømmen tilbake til nettet for det du produsere over eget behov dersom du er plusskunde, så infrastrukturen er på plass for å få til dette. Det er strømlevrandørene som gjør seg vanskelige ikke noe annet, det har ingenting med CCS vs CHAdeMO eller EU å gjøre. Jeg vil tro at folk flest heller vil ha flere tilgjengelige ladestasjoner en V2G. Jeg kan ta feil. Hadde heller kjøpt et stasjonært batteri til å cycle det opp og ned hele tiden.
  11. Dette skipet har ikke engang dobbelt skrog rundt bunkerstanker. Hadde dette skipet vært bygget etter dagens regelverk så hadde dette skipet fint stått på grunn uten noen lekasje. Nyere båter enn denne blir skrapet når markedet er dårlig, som det har vært en god stund etter baltic dry indeksen. Hvordan dette har overlevd vet jeg ikke ,men vi trenger krav til at skip er sikre og ikke minst har dobbelt skrog rundt bunkerstanker.
  12. Ved at dem senker prisene og dermed marginene? Aksjekursen ble sendt ned 10%. En må stille spørsmål om hvor mye "sustained demand" det er etter Model 3. Har selv aksjer i selskapet ,men det er mulig å være skeptisk til at dem lanserte denne så fort. Er tydeligvis for å øke etterspørsel slik at dem kan holde samme produksjonstakt.
×
×
  • Create New...