Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Det funker for meg.

Synes forøvrig heste-AI-en er litt teit i dette spillet. Det skal veldig godt gjøres å få en hest til å løpe på f.eks. et tre i virkeligheten, men her er det fort gjort. Hester vil også som regel følge stien hvis du ikke gir den beskjed om noe annet, men i RDR2 må man styre selv hvis man ikke har satt waypoint og bruker kinematisk kamera.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eh, hesten min stopper opp i det jeg slipper X i cinematic mode.

 

 

99% sikker på at det ikke funker med waypoints heller men skal sjekke. Hadde vært veldig behagelig de gangene man må ri i over 5 minutter (ergo halvparten av spillet).

 

Du må dog nødt til å ha et waypoint, befinne deg PÅ stien (ikke rett ved siden av) og være i hastighet før du enabler CM. 

Kan hende jeg har dobbelt-tappa X for å høke hastigheta, men etter det har jeg ikke trengt å holde inne knappen.

Det veit jeg, for jeg har lagt kontrolleren på bordet. 

 

 

(Dette er ikke under missions, men vanlig "jeg skal fra toppen av fjellet til nærmeste stagecoach" free roaming)

Lenke til kommentar

Skal ikke være nødvendig og trykke eller holde inn A/X i cinematic. Funker det ikke gjør man noe feil. Viktigste er og være på en sti når man slipper kontrollen.

Som jeg skrev. Det fungerer alltid når man er på en vei eller en sti. Det er kravet for at det skal fungere. Så slipper man knappen når perspektivet endrer seg.

 

Man må ikke ha waypoint men en destinasjon.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Som jeg skrev. Det fungerer alltid når man er på en vei eller en sti. Det er kravet for at det skal fungere. Så slipper man knappen når perspektivet endrer seg.

 

Man må ikke ha waypoint men en destinasjon.

 

Har testet det selv men opplever at den tar helt feil veier. Så jeg tror den er på en generell "cruise control" som ikke nødvendigvis går helt fram dit du skal. Har aldri brukt den til å komme helt fram da den ofte svinger feil.

Lenke til kommentar

Waypoints er ikke relevant ift til å få det til å fungere. Sett destinasjon og gjør følgende.

 

- Du må sørge for at hesten din rir på en vei eller sti før aktivering. Ergo ri til nærmeste vei eller sti før du aktiverer.

- Er hesten litt utenfor veien eller stien vil den ikke få "lock on" og stoppe.

- holde knappen inne kun til du ser at perspektivet endrer seg. Deretter kan du slippe knappen.

- Du kan øke og senke farten på vanlig måte men ikke slit ut hesten

- Du kan til en viss grad sikte og skyte men for det meste vil det stoppe autopiloten (når jeg har prøvd).

- Hvis destinasjonenen er utenfor en vei eller sti  med striplete rød linje vil hesten stoppe rett utenfor veien før destinasjonen og du må ta over. (må verifiseres da jeg ikke har spilt på noen dager).

 

Personlig skulle jeg ønske at dette også fungerte utenfor veier og stier for å ta noen snarveier men forstår at det finnes begrensninger for å redusere farer og hickups ol.

Og som det sies, random events vil fortsatt skje på veien/stien og i området rundt deg samt at du vil fortsatt kunne bli angrepet av dyr ol. Ergo ikke noe man aktiverer før man går på do med mindre man lagret manuelt først.

 

EDIT:

Blandet forresten waypoint og marker :). Mener waypoint  med destiantion.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Da ble Red Dead 2 skuffelsen bytta inn på Gamestop. Uff for en simpel opplevelse rockstar kunne ha utdypet spill mekanikken mere og Prolog historien er milevis bedre en hoved historie skuffelsen.... 7 av 10.

 

Teknisk bra men dålig dybde på spillet.

Endret av samco
Lenke til kommentar

Nå som jeg ikke har spilt noe særlig RDR2 på nesten en uke. "Overspiste" litt i starten så merker jeg at måten å bevege seg på er frustrerende seigt. Håper de "letter" litt på dette.

Klarte å tryne flere ganger til døde til fots og på hest pga. "seigheten".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg har hittils spilt "snill" i spillet og ikke gjort veldig mange rampestreker.

Nå føler jeg for å være litt slem :evil:

 

Hittils har det gått meget dårlig :sick:

 

Jeg har forstått det slik at man må til et "postkontor" for å få betalt en eventuell bounty og på den måten kvitte seg med lovens lange arm.

Hvordan kommer jeg meg til et slikt kontor uten å bli stoppet på veien - et stopp som hittils har ført til et massivt mayhem som ender i død.

Jeg har nesten inntrykk av at jeg må snike meg inn usett når jeg skal betale bountyen?

 

Hva gjør du når du har bounty og treffer på politi - skyter du de, og vil ikke da bounty vokse?

 

En annen ting er:

ranet av bakrommet i drugstore i Valentine

 

Her også ender jeg opp med å måtte rømme, men klarer ikke å riste av meg politiet før bounty er oppe i 6-700dollar....etter mange forsøk ender jeg opp død - samme gjelder når jeg skal rane tog.

 

Hvordan gjør dere dette?

 

Sett gjerne vesentlige detaljer opp i spoiler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...