Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Hmm...ok, da må det har vært helt tilfeldig de gangene jeg har forsøkt å fikse opp i bounty, møtt på "folk" som skal ta meg og endt opp i mayham som har medført økt bounty :confused:

-Altså, disse tilfellene høres da ut som situasjoner som ikke hadde noe med bountyen å gjøre.

 

For jeg kan vel forsvare meg mot bounty hunters uten at bountyen øker eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om dusøren øker ved å drepe dusørjegere. Det gir i hvert fall ikke dårlig honor.

 

Dersom du herjer i en by vil den få en rød ring rundt seg på kartet. Da vil lawmen angripe deg dersom de ser deg.

 

Og hva gjør du da? Skyter jeg de vokser bountyen og jeg får 100 gubber etter meg. Lar jeg vær å skyte de blir jeg selv drept - virker også som om det da er umulig å komme seg unna, selv når jeg sitter på hesteryggen.

Det samme som skjer i eksempelet jeg satt under "spoiler" igår kveld :)

Lenke til kommentar

Tok jaggu noen timer det her, men nå er jeg ferdig med main story.

 

 

Må si jeg blei litt skuffa. Etter å ha investert så mye tid i Arthur så likte jeg aldeles ikke at han døde. Nå spilte jeg "good guy" og hadde max honor i det hans story slutta. Etter at han fikk tuberkulose så hjalp jeg Rains Fall i et lite håp om at en indianer har nok noen luretriks... men nei.

Øyna et bittelite håp helt til epilogen hvor Charles fortalte at han hadde henta både Miss Grimshaw og Arthur og begravd dem.

 

Var på en måte litt kult at det fortsatte med John Marston etterpå, som en slags innledning til Red Dead Redemption men det var helst Arthur jeg hadde hatt lyst til å leike med videre.

 

Lenke til kommentar

Når man oppdager nye steder/landsbyer og tar seg en tur for å kikke seg litt rundt - er det noen grunn til at de er litt over middels aggressive der, såpass at de begynner å skyte etter meg umiddelbart?

 

Jeg ser ingen grunn.

 

Helt greit i et spill, men hvorfor i all verden..

 

Dette har skjedd flere steder jeg har kommet over. Nå sist var Caliga Hall.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Når man oppdager nye steder/landsbyer og tar seg en tur for å kikke seg litt rundt - er det noen grunn til at de er litt over middels aggressive der, såpass at de begynner å skyte etter meg umiddelbart?

 

Jeg ser ingen grunn.

 

Helt greit i et spill, men hvorfor i all verden..

 

Dette har skjedd flere steder jeg har kommet over. Nå sist var Caliga Hall.

Dette skjer aldri med meg  :hmm:

 

Uten å spoile meg, kan man gjøre side missions og lignende *etter* main story? Eller må man fullføre alt man vil etter main story?

Hvordan kan man svare på dette uten å spoile?

Lenke til kommentar

Uten å spoile meg, kan man gjøre side missions og lignende *etter* main story? Eller må man fullføre alt man vil etter main story?

Alle unntatt ett stranger mission kan gjøres etter storyen. Ingen siden missions (fiske, innbrudd, jakte osv med medlemmene i gjengen) er tilgjengelige. Kort og godt, ikke tenk så mye på det.

 

Du kan gjøre alt etter main story med unntak av stranger missionet "I Know You".

Det er jo et stranger mission fra det første spillet ... Men det stemmer at du ikke kan gjøre det etter du har fullført storyen i det spillet.

Lenke til kommentar

Alle unntatt ett stranger mission kan gjøres etter storyen. Ingen siden missions (fiske, innbrudd, jakte osv med medlemmene i gjengen) er tilgjengelige. Kort og godt, ikke tenk så mye på det.

 

 

Det er jo et stranger mission fra det første spillet ... Men det stemmer at du ikke kan gjøre det etter du har fullført storyen i det spillet.

Hah, jeg blandet der når jeg Googlet gitt, trodde det også gjaldt Red Dead 2 siden I Know You er et av de mest minnerike oppdragene i eneren og at de da også hadde med et lignende i Red Dead 2. Er visst mange sideoppdrag man kan gå glipp av i Red Dead 2. Jeg gidder ikke tenke på det, har fortsatt ikke gjort et eneste sideoppdrag i Red Dead 2 som har vært på høyde med de i eneren. Spillet skuffer mer og mer.

Lenke til kommentar

Runda spillet i går. Må si det har vært en god opplevelse gjennom storyen. Gikk kanskje bittelitt trått rundt midten med tar seg opp igjen på slutten.

Synes flesteparten av side questene var bra også. 

Som sagt eneste jeg har og utsette på dette spillet er økonomien. For mye penger og generelt for lite ting og bruke pengene på.

Noe småting som irriterer er for korte dag natt sykluser burde vært doblet. Ingen vanskelighetsgrad ble litt for lett alt sammen.

Ha en cigar i munnen til den brenner ned osv. (ikke bare 1 drag og kast)

Totalt sett en 8.5 av 10. Sterk story som fenget og bra nok gameplay. 

Gleder med til online delen kommer ut.

ps ble skikkelig keen på og spille rdr1 igjen etter og runda 2'ern. Men har klart og rote det bort så måtte kjøpe ny :shrug:. De selger fysisk ps3 kopi på cdon  for 179kr som ikke er ille pris med tanke på at det koster 280kr digitalt.

Endret av grim_reaper_jib
Lenke til kommentar

Dette skjer aldri med meg  :hmm:

 

*Snip*

 

Hmmm....nå er det ikke noe nytt at "ting skjer med meg i dette spille som ingen andre opplever"... :eek:

Men dette har skjedd ofte, og jeg har fundert sterkt på hvorfor.

 

Jeg nevnte også her i tråden igår at jeg kun har vært "snill" i spillet - det kan altså ikke ha noe med bounties eller generelle kriminelle handlinger jeg har gjort heller, som gjør at folka ikke liker meg.

 

Dette skjedde: Jeg gjorde oppdraget

Billy Midnight, et gunslinger-mission som ender med en duell oppe på et tog. Oppdraget er ferdig og jeg hopper av toget.

 

Etter dette romsterer jeg rundt i et mosegrodd steinhus ingen har bodd i på 50år. I det fjerne, 500-1000m unna, ser jeg en del luksuriøse bygninger og bestemmer meg for å utforske.

Jeg gjør en "greet" med et par karer som sitter på et gjerde ved innkjørselen, rir videre inn i landsbyen og opplever da at folk begynner å rope og kjefte. 2 sekunder senere begynner de å skyte...

 

Aner ikke hvorfor, og synes det er helt fjernt.

 

Tidligere har jeg tenkt at dette er områder som ikke er ment å besøke før senere i spillet, og at spillmekanismer da setter en stopper for at jeg ødelegger en planlagt story(?)

Lenke til kommentar

Hmmm....nå er det ikke noe nytt at "ting skjer med meg i dette spille som ingen andre opplever"... :eek:

Men dette har skjedd ofte, og jeg har fundert sterkt på hvorfor.

 

Jeg nevnte også her i tråden igår at jeg kun har vært "snill" i spillet - det kan altså ikke ha noe med bounties eller generelle kriminelle handlinger jeg har gjort heller, som gjør at folka ikke liker meg.

 

Dette skjedde: Jeg gjorde oppdraget

Billy Midnight, et gunslinger-mission som ender med en duell oppe på et tog. Oppdraget er ferdig og jeg hopper av toget.

 

Etter dette romsterer jeg rundt i et mosegrodd steinhus ingen har bodd i på 50år. I det fjerne, 500-1000m unna, ser jeg en del luksuriøse bygninger og bestemmer meg for å utforske.

Jeg gjør en "greet" med et par karer som sitter på et gjerde ved innkjørselen, rir videre inn i landsbyen og opplever da at folk begynner å rope og kjefte. 2 sekunder senere begynner de å skyte...

 

Aner ikke hvorfor, og synes det er helt fjernt.

 

Tidligere har jeg tenkt at dette er områder som ikke er ment å besøke før senere i spillet, og at spillmekanismer da setter en stopper for at jeg ødelegger en planlagt story(?)

Du blir betre kjent med dette området (Caliga Hall) seinare i historia. Her er det nok rett og slett snakk om at du er på eit ein privat plantasje og dersom du ikkje har noko der å gjere så vil vaktene gå til angrep.  

 

Edit: Dette kan du også oppleve ein del andre stadar. Det er ikkje alle som ønskjer framande på eigedomane sine og som difor kan oppføre seg ganske aggressivt, medan andre tek slike ting heilt med ro. 

 

Høyrer du "You should not be here", "what are you doing here?" eller liknande så er det ofte eit teikn på at du er uønska på ein eigedom. 

Endret av archanios
Lenke til kommentar

Du blir betre kjent med dette området (Caliga Hall) seinare i historia. Her er det nok rett og slett snakk om at du er på eit ein privat plantasje og dersom du ikkje har noko der å gjere så vil vaktene gå til angrep.  

 

Edit: Dette kan du også oppleve ein del andre stadar. Det er ikkje alle som ønskjer framande på eigedomane sine og som difor kan oppføre seg ganske aggressivt, medan andre tek slike ting heilt med ro. 

 

Høyrer du "You should not be here", "what are you doing here?" eller liknande så er det ofte eit teikn på at du er uønska på ein eigedom. 

 

Ja det er slik jeg har tenkt også - først og fremst at jeg er på et sted jeg i utgangspunktet ikke skal være før senere i spillet.

Det er litt slik jeg spiller - springer ikke rett til neste oppdrag på kartet. Tar gjerne svære omveier kun for å utforske og kose meg.

 

Synes dette burde vært løst på en annen måte enn enn at jeg blir drept.

Lenke til kommentar

Ja det er slik jeg har tenkt også - først og fremst at jeg er på et sted jeg i utgangspunktet ikke skal være før senere i spillet.

Det er litt slik jeg spiller - springer ikke rett til neste oppdrag på kartet. Tar gjerne svære omveier kun for å utforske og kose meg.

 

Synes dette burde vært løst på en annen måte enn enn at jeg blir drept.

Er man på et privat område så er man på et privat område. Rundt Rhodes er det flere sånne områder, har ingenting med at man ikke har spilt langt nok i story. De skal ikke begynne og skyte om du snur. Endret av Johannes Entenmann
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...