Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Skjønner ærlig talt ikke hvilke systemer som er så dårlig forklart her? Spillet har jo også et rikt kompendium som forklarer ganske mye, hvis man glemmer noe.

De aller fleste ting er godt forklart men virker som jakt og crafting er en stor del av spillet og dette er ikke bra nok forklart hvor og hva som brukes i de forskjellige plassene. Drive og reise og sjekke hver gang man har en pels i perfekt stand er ikke aktuelt her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For min del hadde spillet vært noen hakk bedre om man hadde fått muligheten til å justere ned noen av de realistiske tingene de har gjort. Sånn som at skinn og kadaver råtner bakpå hesteryggen. Eller det at npc'er kan kjenne deg igjen selv om du har bandana på deg.

 

Hva gjelder jakt, så trodde jeg etter introduksjonsoppdraget at man måtte bruke pil og bue for å få "clean kill". Det er jo helt feil. Når man tracker hver dyreart så står det i infoboksen hva man må bruke for å bevare skinnet. Da ser man og hvilken stand det individuelle dyret er i. 1-3 stjerner, der 3 stjerner er "mint", og 1 er dårlig forstand.

Lenke til kommentar

En "bug" som kan nevnes ift. at ting råtner. Skyter man et dyr på lang avstand vil det ha råtnet før du kommer frem til det selv om du løper. Regner med at dette er en av mange små bugs Rockstar vil fikse.

 

Ergo har du brukt en del tid på å finne dyret, sørg for at du er innenfor ca. 100m.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Tror ikke skinn råtner bak på hesten. Har aldri gjort det hos meg i hvert fall. Kadaver, ja, men ikke skinn.

 

Savner en in-game (kanskje i journalen til Arthur) oversikt over hva jeg trenger av skinn, urter, smykker og annet dilldall for å crafte forskjellige ting.

Nesten en must og ha noe iallefall, kanskje en notification også når man plukker opp noe man trenger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke svaret ved å søke. Er nå omtrent 30% inn i storyen, men jeg har ikke muligheten til å kjøpe våpen hos gunsmith.. Jeg får ikke opp som alternativ å se katalogen, kun R2 (sikte våpen på fyren). Sjukt frustrerende. Noen som vet hvorfor?

Skaut du etter han ved et uhell først? Jeg gjorde det med Trapperen. Da stikker han av og du må vente til han kommer tilbake igjen.
Lenke til kommentar

Dette er sikkert et dumt spørsmål, men jeg finner ikke svaret ved å søke. Er nå omtrent 30% inn i storyen, men jeg har ikke muligheten til å kjøpe våpen hos gunsmith.. Jeg får ikke opp som alternativ å se katalogen, kun R2 (sikte våpen på fyren). Sjukt frustrerende. Noen som vet hvorfor? 

Du må huske å ikke ha våpen oppe når du skal prate med han. I det øyeblikket du sikter på noen med våpen dratt så er det kjørt. Når du holder inne L2 (sikte-knappen) uten våpen så skal du få valg om å se i katalogen eller customize, akkurat som i klesbutikk eller andre butikker. Det kan være som Nimrad sier at du har skremt han og må komme tilbake. 

Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde fremme kastekniver i et "silent kill mission". Trodde feil.

 

Fikk min første "rødsone" hvor noen skumle typer begynte å jakte på meg. Litt usikker på hvorfor de gjorde det - men det det var i slutten av et mission så det hadde nok noe med det å gjøre.

Fikk ingen bounty - kun rødsone - og det var kort vei ut av sona slik at jeg ble usynlig. 2 minutter senere gikk det over.

 

Går dere til angrep på disse law-gubbene, eller gjelder det å komme seg vekk her slik jeg gjorde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...