Gå til innhold

Den store tråden om Red Dead Redemption 2


neeeeii

Anbefalte innlegg

Jeg ble ferdig med spillet på torsdagen. Helt fantastisk, så lenge det varte. Prioriterte alltid side-quests over main-quests, for å gå glipp av minst mulig. Hadde hørt spillet skulle være så utrolig langt, så jeg ble litt skuffet. Ga meg ikke så mange timer som jeg hadde håpet. Usikker på om jeg har gått glipp av nok til å forsvare å spille igjennom én gang til, men jeg tviler litt.

 

Alt i alt en fantastisk filmaktiv opplevelse. Rockstar er gode på alt man vanligvis forbinner med animasjonsfilm. Gode animasjoner, motion capture, stemmeskuespill, manus, etc. Men som spill var det ikke all verden. Ganske trege og utdaterte spillmekanikker, og det irriterte meg at man ikke kunne stille på noen vanskelighetsgrad. Jeg fant spillet vanvittig enkelt. Hadde jeg fått noen form for mestringsfølelse så hadde jeg nok fremdeles spilt. Kanskje til og med startet på nytt på høyeste vanskelighetsgrad.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er "realistisk", da? I virkeligheten har man jo ikke et grensesnitt mellom seg selv og handlingene, men når man styrer en virtuell figur på en konsoll, har man litt av hvert mellom seg og det som skjer. Jeg vil si det godt kan være realistisk at det er ganske lett å treffe fiendene, hvis figuren man styrer skal være en garvet revolvermann. Jeg sier ikke at RDR2 gjør det feil, poenget er at "realistisk" ikke er lik "vanskelig", i hvert fall ikke i denne typen spill. Man må finne en sweet spot mellom hva man ønsker å fremstille, innlevelse og hva man har til rådighet utstyrsmessig.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Det er sånn jeg også gjør det.

Autosave har en tendens til å overskrive seg selv etter at noe du ikke ønsker har skjedd. Mista pelts, honor eller noe annet.

 

Jeg saver manuelt veldig ofte, så "siste" save er sjelden lenger unna enn 10-15 min, og jeg saver alltid etter å ha oppnådd/funnet et eller annet.

Har begynt å gjøre det jeg og nå, etter tips fra dere - men må si det er litt tungvindte menyer..

 

Skal man lagre manuelt ofte, noe jeg ønsker, blir det litt trøttsomt i lengden tenker jeg..

 

Velvel, nå skal jeg prøve å få spilt litt uten å la disse fordømte dyrene forstyrre meg for mye. Merker at jaktdelen ubevisst stjeler enormt med oppmerksomhet her, og å komme seg fra A til B hittils har vært preget av utallige "stopp på veien", hoppe av hesten, hoppe på igjen osv.. :)

Skal springe opp til min første "duell" tror jeg nå det er...en av disse 4 duellistene man får på slike "kort" av en eller annen.

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Tja. Jeg har tilbringt en del timer mer eller mindre på bunnen av honor-skalaen og gikk til topps mot slutten. Annet enn tilbud i butikker så følger jeg at honor-skalaen var helt glembar.

Det med honor er bare en liten irritasjon, men at jeg hele tiden får bounties når jeg bare forsvarer meg selv er irriterende.

Lenke til kommentar

Har kommet meg til rundt 20% av spillet nå, og en tanke som slår meg er at jeg savner en form for manuell-kontrollert caracter-build.

Jeg mener ikke å "klage" og vet at andre Rockstar spill også har ekskludert dette - men det er vel ikke å stikke under en stol at caracter-builds er en stor motivator i spill.

 

Man kan oppgradere campen sin ja, men jeg har ikke helt fått taket på hvorfor man skal gjøre det, eller hva nytte det vil gi meg spillmessig - annet enn å gi meg en gratis tonic eller pakke med kuler, noe jeg allerede er full av(?)

 

Veel...igår forsøkte jeg å gjøre et par kriminelle handlinger - uten hell :rofl:

Først ranet jeg bakrommet i drugstore`n i Valentine. Deretter ranet jeg et tog.

Begge tilfeller endte med total krig og ALTFOR mange polltigubber etter meg til at jeg klarte å komme meg unna. Måtte loade og istedet gjøre storymissions istedet :huh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...