Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

– Vi har ingen data som støtter dette fallet, så jeg vil nok kalle dette en teknisk korreksjon. Men jeg sitter og klør meg litt i hodet akkurat nå, sier sjefstrateg Leif-Rune Rein i Nordea Markets til E24.

 

Det er ingen data som tilsier at markedet skal gå flere tusen poeng opp heller og i hvert fall ikke uten noen små korreksjoner underveis, men det er det som har skjedd. :) 

Lenke til kommentar

 

Bitcoin vil i framtiden bli det dollar har vært i mange tiår og til dels euro i nyere tid, bitcoin vil ta over, og jeg er ikke det spor bekymret for denne korreksjonen vi har nå, som kun er preget av frykt. Men da har man jo muligheter for å låne litt mer for å kjøpe mer igjen, så faktisk bare positivt.

 

Bitcoin stiger med flere hundre prosent i 2018 ift. dagens nivå, merk mine ord, det er sikkert som nettbanken.

 

Så du ser absolutt ingen risiko for kryptovalutaer? Og du tror USA og EU med sine sentralbanker vil la en ny desentralisert valuta parkere deres? 

 

Du kan gjerne forklare hvorfor i så fall. :) 

 

 

Det er interessant når de som påstår at "ingenting vokser inn i himmelen" samtidig har en god del penger investert i aksjer, som jo også er et marked hvor ting synes å vokse inn i himmelen - om en bare ser forbi korreksjoner over korte tidsrom. Den største forskjellen synes å være at ting går raskere opp og ned i kryptoverdenen om dagen.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Dow_Jones_Industrial_Average

 

Well, well, well, lots of bumps and bruises her, også. Kunne like gjerne vært grafen til en eller annen krypto.

 

Kjøper du aksjer kjøper du en eierandel i et selskap. Er du smart kan du til og med kjøpe i gode selskap som historisk sett har utbetalt stigende utbytte.

 

En vesentlig forskjell fra å spekulere i ekstremt volatile valutaer som du knapt vet hva er eller hvem som har laget den. :)

 

Et selskap er verdt null og niks idet markedet ikke tror på at det kan levere en god tjeneste. Nok av eksempler på aksjer som stuper langt mer fra ATH enn det de fleste kryptoer har gjort til nå. Det du gjør er det samme: du investerer i noe du har tro på, om det er fordi du er svært opplyst (noe hverken aksjeeiere eller kryptoeiere trenger være) eller bare går etter magefølelsen er ikke det som skiller det ene fra det andre.

Lenke til kommentar

Tjente vell rundt 200k på crypto før jeg tok ut mesteparten i fiat.

 

Men tenkte å sette meg inn i hva "normen" investerer i. Altså gjennomsnittet var vell 30k så jeg gikk inn med det

 

Investerte i BTC 10% - LTC 10% - ETH 10% - Altcoins 40% - ICO 30% Mellom 20-30 Desember.. Forøvrig dette var rundt toppen dette altså!

Og var egentlig et eksperiment av da man så markedet steg i ekstreme mengder

 

Var i litt i rødt rundt januar sin første dipp

Deretter grønt med rundt 30% fortjeneste

 

Nå etter "dippen" er man nede i -54% i snakkende stund

 

Ser for meg at altfor mange har solgt seg ut med enorme tap ettersom de fleste av oss er sauer som følger flokken

 

 

For min del så har jeg ikke store summer lenger i crypto, Men faller prisene slik som de har gjort de siste dagene frem til søndag blir det å kjøre en storinvestering med long term.

 

Vi er nå inne i en stor korreksjon av markedet. Samtidig som børsen i seg selv faller med store summer der også som igjen påvirker cryptomarkedet.

 

For øvrig kan jeg legge til at aksjeinvesteringen min som var 200k er nå på 120k.. Så man skal ikke ymse av at crypto alene har fått en smell

 

Nå står jeg nok som få andre med nok i pluss til at evt tap ikke vil gjøre livet surt for meg, men syntes virkelig synd på de som belåner på seg maks gjeld og har solgt med tap... Utrolig synd, men man har det nesten i vente når man skal alltid følge flokken

 

Olav Thon har vell ikke forholdt seg til hva "eksperter" sier i hele sin livstid.. se hvordan det gikk ;)

 

Det lønner seg å tenke litt utenfor boksen noen ganger



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
Lenke til kommentar

Pokker! Prøvde å kjøpe Ethereum flere ganger mens den var nede på 620 tallet. Fikk bare en feilmelding om at transaksjonen var "canceled by your bank". I mellomtiden steg Ethereum med over 15%. I morgen skal jeg ringe banken å spørre hva i %&&%#"&¤ #%¤#% ¤¤%# de driver med.  :realmad:

 

Da sparte du deg for litt ^^ Nede i 580 nå vell

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Pokker! Prøvde å kjøpe Ethereum flere ganger mens den var nede på 620 tallet. Fikk bare en feilmelding om at transaksjonen var "canceled by your bank". I mellomtiden steg Ethereum med over 15%. I morgen skal jeg ringe banken å spørre hva i %&&%#"&¤ #%¤#% ¤¤%# de driver med.  :realmad:

 

Du burde bare roe deg helt ned for du har åpenbart ikke den minste anelse om hva du driver med. Dette høres ut som et impulskjøp, noe du garantert kommer til å tape på i lengden.

 

Dersom du prøver å lære deg å trade crypto burde pengene allerede stått på coinbase eller exchange (tether) så du kunne kjøpt umiddelbart.

 

Dersom du prøver å investere (langtid) spiller det ingen rolle om du er inne på 620, 690 eller 550.

 

Anbefaler deg som et minimum å lese det som står i OP her: https://www.reddit.com/r/CryptoCurrency/comments/7o8w78/50_crypto_trading_investing_lessons_learned_over/

 

Vi er nå inne i en stor korreksjon av markedet. Samtidig som børsen i seg selv faller med store summer der også som igjen påvirker cryptomarkedet.

 

For øvrig kan jeg legge til at aksjeinvesteringen min som var 200k er nå på 120k.. Så man skal ikke ymse av at crypto alene har fått en smell

 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

 

Det er ikke en korreksjon når markedet faller med over 60%. Det er en kræsj. Bidragene er mange:

 

- Generell nedgang på børs

- Kina banner crypto exchanges

- FUD rundt SEC høringen rundt crypto i statene (denne fikk dog positivt utfall like vel)

- Generelt overpriset marked. "Dumme" penger flyr ut av crypto så fort de smarte pengene trekker seg ut. De smarte er alltid først, deretter følger alle de svake hendene, folk som har kjøpt crypto med lånte penger, eller penger de ikke kunne være foruten.

 

Det kommer til å være mange dystre skjebner i tiden fremover. For første gang i historien har børs, trading og investeringer blitt gjort tilgjengelig for hvemsomhelst (coinbase) uten å måtte sette seg inn i noe som helst, og uten mellommenn. Det er veldig positivt for markedet, men det er alt for mange som kjøper inn på FOMO og får fullstendig hetta når de ser det går nedover. Det er derfor det svinger så utrolig fort.

Alle må ta sine egne valg, men jeg har latt min portefølje stå helt i ro siden det begynte å gå ned, og kommer ikke til å røre en finger før det er på vei opp igjen. Hadde jeg hatt noe å investere hadde jeg nok kjøpt noe, men det jeg har lar jeg være i fred.

Lenke til kommentar

Bitcoin har fått seg en liten trøkk, men etter hvert tar det av igjen. Selvsagt mye mer volatilt enn mye annet, har man ikke mage til å tåle det må man holde seg unna. Kjøp og hold er min policy. Bitcoin blir mye større enn folk tror. Har som sagt for lengst investert masse penger der, og tjent masse. For alle som nøler, så don't. Dette er en syk greie.

Lenke til kommentar

 

 

Du burde bare roe deg helt ned for du har åpenbart ikke den minste anelse om hva du driver med. Dette høres ut som et impulskjøp, noe du garantert kommer til å tape på i lengden.

 

Dersom du prøver å lære deg å trade crypto burde pengene allerede stått på coinbase eller exchange (tether) så du kunne kjøpt umiddelbart.

 

Dersom du prøver å investere (langtid) spiller det ingen rolle om du er inne på 620, 690 eller 550.

 

Anbefaler deg som et minimum å lese det som står i OP her: https://www.reddit.com/r/CryptoCurrency/comments/7o8w78/50_crypto_trading_investing_lessons_learned_over/

 

Vi er nå inne i en stor korreksjon av markedet. Samtidig som børsen i seg selv faller med store summer der også som igjen påvirker cryptomarkedet.

 

For øvrig kan jeg legge til at aksjeinvesteringen min som var 200k er nå på 120k.. Så man skal ikke ymse av at crypto alene har fått en smell

 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

 

Det er ikke en korreksjon når markedet faller med over 60%. Det er en kræsj. Bidragene er mange:

 

- Generell nedgang på børs

- Kina banner crypto exchanges

- FUD rundt SEC høringen rundt crypto i statene (denne fikk dog positivt utfall like vel)

- Generelt overpriset marked. "Dumme" penger flyr ut av crypto så fort de smarte pengene trekker seg ut. De smarte er alltid først, deretter følger alle de svake hendene, folk som har kjøpt crypto med lånte penger, eller penger de ikke kunne være foruten.

 

Det kommer til å være mange dystre skjebner i tiden fremover. For første gang i historien har børs, trading og investeringer blitt gjort tilgjengelig for hvemsomhelst (coinbase) uten å måtte sette seg inn i noe som helst, og uten mellommenn. Det er veldig positivt for markedet, men det er alt for mange som kjøper inn på FOMO og får fullstendig hetta når de ser det går nedover. Det er derfor det svinger så utrolig fort.

Alle må ta sine egne valg, men jeg har latt min portefølje stå helt i ro siden det begynte å gå ned, og kommer ikke til å røre en finger før det er på vei opp igjen. Hadde jeg hatt noe å investere hadde jeg nok kjøpt noe, men det jeg har lar jeg være i fred.

 

 

Du går nok under kategorien av de som :

 

Leser reddit etter nyheter rundt crypto.. Uansett utfall så holder du på investeringen siden et geni et sted som ga mening for deg sa at crypto er "god almighty" om 5 år

 

Husk at de fleste på reddit også leser fake news og kan komme med altfor idiotiske statements. Hadde nok heller fulgt med på direkte utsagn fra X det gjelder så du kan få korrekte bevis

 

Er mye Bick dig swinging her i tråden om hvem som vet mest.. Ta en tur på treningssenteret istedet å stønn høyt under øvelsene.. Får mer ut av det der

 

Ps: Jo det har alt å si om man satser long term om prisen er : Dersom du prøver å investere (langtid) spiller det ingen rolle om du er inne på 620, 690 eller 550

 

For alt du vet kan det være snakk om en person med en potensiell millioninvestering som leser det du skriver over  ;)

 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...