Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

 

Bitcoin har fått seg en liten trøkk

Hvis 20.000 til 5500 er en liten trøkk, hva er for deg en mellomstor og stor trøkk?

 

 

Med tanke på volatiliteten som man må forvente i noe sånt som BTC, så er det en liten trøkk. De av oss som har vært med på store deler av oppturen tåler slike svingninger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Solgt alt kun minus 20% heldigvis.

Hodl gir ingen mening. Bitcoin var 1000 USD i Januar for ett år siden. Er nok der igjen om ett par måneder.

Christ du kommer til å angre.
2018 Cryptocurrency Crash (Elliott Wave)

Har forutsagt fallet hittil.

 

 

 

Alle som er imot kryptovaluta har " forutsagt" alt rett ifølge mange av oss

 

60% økning eller fall.. Jøss ja wow det er jo mye?

 

Men en overall økning på 2000% på 2 mnd..Hva er nå det?

Et fall på 800% over 2 uker ?

 

Alt dette har skjedd før

Kun fordi det totale markedet er enormt mye større enn hva det var når disse tallene gikk så betyr det ikke at det vil være på bunn iløpet av uka ^^

 

Dere ser kun 2 tall.. 20k og det som er under

 

Dere ser ikke det som engang kostet 1 dollar som nå ligger på 500 feks ?

 

Om BTC hadde hatt et større volum og feks la oss si kostet 10 Dollar stk

Men for 1 år siden kostet det 0.0001 Dollar.. Så ville de fleste ikke sett så hardt på at btc kostet da  feks 6-7 Dollar

 

Dere er og forbli en del av flokken,  La oss som vet hva vi gjør tjene penger på vår måte ifred mens dere jobber dere oppover i gradene på deres egne måter og verden hadde sluppet å takle mye stress fra stakkarslige sjeler som nå gråter seg i søvn og aner ikke hva de skal gjøre

 

Trist at ikke flere her tok økonomi som et ekstra området å utdanne seg på istedet for å leve av reddit sine poster

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

 

60% økning eller fall.. Jøss ja wow det er jo mye?

 

Men en overall økning på 2000% på 2 mnd..Hva er nå det?

Et fall på 800% over 2 uker ?

 

Alt dette har skjedd før

 

Jeg håper du skjønner at det bare skal et fall på 100% til for å nulle ut en tidligere stigning på 2000%...  

 

 

Sigh..

haha ja nå fikk jeg ikke redigert innlegget når jeg postet det litt kjapt.. Er da selvsagt ment 80%

 

Snakk om å ta livet inn med teskje  :w00t:

 

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

Lenke til kommentar

 

 

Bitcoin har fått seg en liten trøkk

Hvis 20.000 til 5500 er en liten trøkk, hva er for deg en mellomstor og stor trøkk?

 

 

Med tanke på volatiliteten som man må forvente i noe sånt som BTC, så er det en liten trøkk. De av oss som har vært med på store deler av oppturen tåler slike svingninger.

 

 

Du har fortsatt ikke svart på spørsmålet...

Er det fordi du ikke vet hvilke tall du har lyst til å dra ut fra ræ*a, eller er det en annen grunn?

Lenke til kommentar

 

Pokker! Prøvde å kjøpe Ethereum flere ganger mens den var nede på 620 tallet. Fikk bare en feilmelding om at transaksjonen var "canceled by your bank". I mellomtiden steg Ethereum med over 15%. I morgen skal jeg ringe banken å spørre hva i %&&%#"&¤ #%¤#% ¤¤%# de driver med.  :realmad:

Du burde bare roe deg helt ned for du har åpenbart ikke den minste anelse om hva du driver med. Dette høres ut som et impulskjøp, noe du garantert kommer til å tape på i lengden.

 

Dersom du prøver å lære deg å trade crypto burde pengene allerede stått på coinbase eller exchange (tether) så du kunne kjøpt umiddelbart.

 

Joda, akkurat den biten forstår jeg. Ikke engang jeg er dum nok til å prøve å trade krypto med et Visa-kort. Poenget er å kjøpe krypto for mellom 10 - 20 tusen kroner i løpet av denne nedturen, og i går følte jeg at prisen var lav nok til å gå inn med de første fem tusen.

 

Dersom du prøver å investere (langtid) spiller det ingen rolle om du er inne på 620, 690 eller 550.

Hvorfor ikke? Prisen når en kjøper har vel alltid noe å si uansett om en skal være inne en lang eller kort stund?

Lenke til kommentar

 

 

Bitcoin har fått seg en liten trøkk

Hvis 20.000 til 5500 er en liten trøkk, hva er for deg en mellomstor og stor trøkk?

 

 

Med tanke på volatiliteten som man må forvente i noe sånt som BTC, så er det en liten trøkk. De av oss som har vært med på store deler av oppturen tåler slike svingninger.

 

Men hvis du er som du selv sier, en smart trader, og forutser alle opp og nedturer, hvorfor sitter du da long gjennom et ras på 70%?

Hadde det ikke vært bedre og solgt kanskje 1/3 eller 1/2 på 20k og kjøpt igjen på 5-6 ?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Med tanke på volatiliteten som man må forvente i noe sånt som BTC, så er det en liten trøkk. De av oss som har vært med på store deler av oppturen tåler slike svingninger.

 

Men hvis du er som du selv sier, en smart trader, og forutser alle opp og nedturer, hvorfor sitter du da long gjennom et ras på 70%?

Hadde det ikke vært bedre og solgt kanskje 1/3 eller 1/2 på 20k og kjøpt igjen på 5-6 ?

 

 

Jeg forutsetter ikke alle opp- og nedturer, det er det ingen som gjør. Men jeg har truffet ganske bra hittil i mine investeringer. Og jeg er slett ingen trader, min strategi er kjøp og hold, det har jeg holdt på med siden 1993, både når det kommer til aksjer og eiendom. Unntaket er som nevnt et annet sted Funcom, fordi den har vært så enkel å forutsi, spesielt de to toppene i forbindelse med Age of Conan og Secret World. Som å stjele sukkertøy fra barn.

 

Problemet mange har er at de ikke tåler kursfall, de har ikke mage til det. Om man har troen på noe på lang sikt, så er det bare å sitte stille, og kun selge om man faktisk MÅ ha pengene. Eksempelvis var jeg med på Telenor-emisjonen i 2001. Ikke mer enn 50.000 kr. Kursen var 40 kr eller noe sånt, og etter kort tid var det store oppslag om hvor mye alle hadde "tapt" fordi kursen tippet under 30 kr/aksje. I 2008 og 2009 var den igjen nede på 20-tallet, og jeg benyttet anledningen til å kjøpe for ytterligere 50.000. I dag er vel verdien drøyt en halv mill., ikke veldig store penger akkurat dette, isolert sett, men poenget er: det står bare der, og om det skulle krype ned til halvparten ved et nytt krakk, så kommer det seg nok opp igjen senere. Så optimistisk var jeg den gangen (november 2008-mars 2009) at jeg totalt kjøpe aksjer for rundt 500.000, og det ligger nå bare der fremdeles. Telenor, DNB, Marine Harvest, Statoil, Orkla, Yara, Norsk Hydro og Frontline, store, "trygge" selskaper, hvor kun sistnevnte ble en fiasko. Problemet mange har er at de blir for opptatt av hva porteføljen er verdt til enhver tid. Vi er sikkert nære en topp nå, men tipper porteføljen vil være verdt langt mer om jeg ser 10-15 år fram i tid, uansett om det kommer et megakrakk i mellomtiden. Og kommer det et krakk får jeg bare benytte anledningen til å fleske til med enda flere aksjekjøp.

 

Man vil selvsagt tjene langt mer om man _lykkes_ med å time markedet, men det er det svært få som klarer. Kjøp og hold noe man har troen på, det er den sikreste måten, og helst etter kraftig kursfall. BTC er selvsagt langt mer gunstig å kjøpe nå enn rett før nyttår. Det er selvsagt mer risikabelt enn store, solide selskaper, men gevinstpotensialet desto større. Så man må selvsagt være diversifisert. BTC kjøpte jeg første gang våren 2013, riktig nok etter at det nesten hadde tidoblet seg på kort tid, så mange kan jo si det var galskap, men det var ikke store innskuddet. Skulle jeg solgt før nyttår? Om jeg hadde trodd det var toppen for all framtid og om jeg hadde trengt pengene til noe, så ja. Men jeg sitter rolig og slapper helt av, BTC har ikke sett toppen ennå, det er jeg rimelig trygg på. 

Endret av Leiferen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Til alle dere som mener at BTC skal opp igjen:

 

1. Hvorfor mener dere dette?

2. Og hva gjør eventuelt BTC best / hvorfor velge akkurat denne?

3. Er det bare magefølelse/håp/tro/whatever det går i? Eller har dere svæære hjerner som klarer å sammenligne alle de forskjellige tekniske spesifikasjonene ved hver valuta, for så å finne den som vil gjøre jobben best for folk flest?

 

Jeg bare lurer ..

Endret av nightowl
Lenke til kommentar

Til alle dere som mener at BTC skal opp igjen:

 

1. Hvorfor mener dere dette?

2. Og hva gjør eventuelt BTC best / hvorfor velge akkurat denne?

3. Er det bare magefølelse/håp/tro/whatever det går i? Eller har dere svæære hjerner som klarer å sammenligne alle de forskjellige tekniske spesifikasjonene ved hver valuta, for så å finne den som vil gjøre jobben best for folk flest?

 

Jeg bare lurer ..

1. Er bare gjetting, men BTC har jo alltid gått opp, ned, og så langt opp igjen. 

2. Faktum at det er seriøse utviklere, har overlevd lengst, oppfant blockchain teknologien og er mest kjent. 

3. Bare gjetting, ikke tro på noen "eksperter" for de vet ikke og sier ofte at den vil kan både gå opp og ned samtidig for å sikre seg. 

 

Invester i BTC hvis du har troa på crypto og er forberedt til å vente noen år får du får ROI.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Målt mot potensialet til blokkjedeteknologi er det jo bare lommerusk som ligger i markedet per idag. Det i seg selv mener jeg må tyde på at ting skal opp, hvertfall på sikt.

 

Det er en logisk kortslutning om man tror at bare fordi blokkjedeteknologi kanskje har en fremtid, så er en tilfeldig "coin" verd milliarder bare fordi den bruker blokkjedeteknologi...

 

En valuta, som noen liker å kalde det, er kun verd noe hvis den kan byttes mot varer og tjenester man har bruk for i det daglige og et for at noen skal gidde å ta betalt med en slik valuta, så må den være verd så og si det samme fra dag til dag.  Daglige svingninger i størrelsesordnen 15-20% +/- gjør det fuldstendig ubrukelig som valuta. 

 

I tillegg er teknologien slett ikke moden for å bli tatt i bruk i stor skala.  Tenk på hvor mange normale penge transaksjoner der skjer i døgnet bare i Norge og hva som ville være resultatet om disse skulle bruke bitcoin (eller samme teknologi) som har en max hastighet på rundt 7 transaksjoner i sekundet... 

 

Til sist er det reguleringsfaktoren.  Flere lande med mange brukere av bitcoin ser ut til å ville forby det helt og det forstår man igrunn godt når svært mange av innbyggerne kan se frem til å tape store summer på den spekuleringen. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Selv om det var sant, hvorfor BTC? Den har jo åpenbare og forferdelige mangler. Hvorfor ikke bytte til en "teknologisk overlegen" coin om de alle sammen ramler ned i 100 dollars sjiktet?

Kan dra mange paralleller her. F.eks VHS vs. Beta, Blu-ray vs. HD-DVD og Vipps vs. mCash og MobilePay. Det er ikke alltid det som er best på alt som «vinner». BTC har et forsprang bare i navnet som selvsagt er helt sentralt, alle har hørt om det, de færreste som ikke interesserer seg noe for dette har engang hørt om andre kryptovalutaer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til alle dere som mener at BTC skal opp igjen:

 

1. Hvorfor mener dere dette?

2. Og hva gjør eventuelt BTC best / hvorfor velge akkurat denne?

3. Er det bare magefølelse/håp/tro/whatever det går i? Eller har dere svæære hjerner som klarer å sammenligne alle de forskjellige tekniske spesifikasjonene ved hver valuta, for så å finne den som vil gjøre jobben best for folk flest?

 

Jeg bare lurer ..

Nettopp derfor jeg ikke har noe penger i Bitcoin. Rimelig udugelig valuta i seg selv. Når man ser fra et teknisk standpunkt, samt hvordan en bedrift har kontroll på ASICs. Ethereum, Monero og Zcash med div forks er det jeg har tinga mine :p

Lenke til kommentar

Bitcoin vil nok være med oss en stund til, men ikke mitt førstevalg om jeg skulle satt sparepengene mine i krypto det neste året. Teknologien er for akterutseilt, og utsiktene til fobedring med bl.a. Lightning Network er ikke gode nok etter min mening.

 

Av "trygge" krypto-investeringer med 12 måneders perspektiv (krypto utvikler seg altfor fort til å ha lengre perspektiv enn dette) er mine favoritter blant de største valutaene Ethereum og Neo. Mine spådommer for hva prisene på disse ligger på om rundt et år:

 

Ethereum (kurs i skrivende stund $770): $3000

NEO (kurs i skrivende stund: $108): $1000

 

Dette er selvfølgelig ikke investeringsråd, ei heller en anbefaling, skriver bare dette innlegget for moro skyld så jeg kan sjekke om et års tid hvor rett eller grundig feil jeg tok.  :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...