Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

 

Bitcoin vil i framtiden bli det dollar har vært i mange tiår og til dels euro i nyere tid, bitcoin vil ta over, og jeg er ikke det spor bekymret for denne korreksjonen vi har nå, som kun er preget av frykt. Men da har man jo muligheter for å låne litt mer for å kjøpe mer igjen, så faktisk bare positivt.

 

Bitcoin stiger med flere hundre prosent i 2018 ift. dagens nivå, merk mine ord, det er sikkert som nettbanken.

 

 

Så du ser absolutt ingen risiko for kryptovalutaer? Og du tror USA og EU med sine sentralbanker vil la en ny desentralisert valuta parkere deres? 

 

Du kan gjerne forklare hvorfor i så fall. :) 

 

 

Det er interessant når de som påstår at "ingenting vokser inn i himmelen" samtidig har en god del penger investert i aksjer, som jo også er et marked hvor ting synes å vokse inn i himmelen - om en bare ser forbi korreksjoner over korte tidsrom. Den største forskjellen synes å være at ting går raskere opp og ned i kryptoverdenen om dagen.

 

https://no.wikipedia.org/wiki/Dow_Jones_Industrial_Average

 

Well, well, well, lots of bumps and bruises her, også. Kunne like gjerne vært grafen til en eller annen krypto.

 

Kjøper du aksjer kjøper du en eierandel i et selskap. Er du smart kan du til og med kjøpe i gode selskap som historisk sett har utbetalt stigende utbytte.

 

En vesentlig forskjell fra å spekulere i ekstremt volatile valutaer som du knapt vet hva er eller hvem som har laget den. :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Bitcoin stiger med flere hundre prosent i 2018 ift. dagens nivå, merk mine ord, det er sikkert som nettbanken.

Slike ting gjør meg om mulig enda mer bekymret. Du er tydeligvis tungt eksponert og gjør alt du kan for å snakke opp kursen.

Ingenting er sikkert her i verden, både aksjer og krypto er til dels bobler som det handles og spekuleres dritten ut av. Turen opp til 20k var drevet av frykten for å ikke komme inn, på samme måte som boligmarkedet var det et par år siden. Turen ned til 8k var drevet av frykt og av gevinstsikring. Når noe har steget 5000 % på ett år sier det seg selv at det ikke fortsetter særlig lenge og at nedturen kan komme hardt og brutalt.

 

Merk at jeg ikke nødvendigvis er negativ til krypto men at det er all mediadekningen de siste 3-4 månedene som har drevet dette langt langt forbi sunne nivåer. Skoleungdom som bruker flere timer av skoledagen til å sjekke kurser og børser, det er rett og slett ikke bra.

Risikoen når man gikk inn på nivåer rundt 15-20k anså jeg som ekstrem, uten at fortjenestemuligheten nødvendigvis var så stor. Nå er vi på 8k. Klarer man å få igjen flere 100 % fra dette nivået igjen for inneværende år da blir jeg mektig imponert.

 

 

Nå må jeg nesten le her. Ja, for jeg tror selvsagt at brukere på diskusjon.no sitter på så mye økonomiske muskler at de kan påvirke kursen. Derfor viktig for kursen på verdensbasis å påvirke folk her inne til å kjøpe bitcoins, ja. Siden jeg tjener godt over en mill. i året i lønnsinntekt har jeg null problemer med å tåle ev. svingninger her.

 

Bitcoin er noe så sjeldent som en hederlig valuta, en hedersvaluta, rett og slett, det neste naturlige steget i en digital verden. Hva er valuta? Er det verdt noe? Hvorfor? Alle ledende makter går før eller siden mer eller mindre under. USA vil kollapse. EU og Euro det samme, når innvandringen tar mer og mer over ryker hele EU, Storbritannias exit er et forvarsel. Internett er derimot kommet for å bli, og bitcoin vil bli den vanlige valutaen med tiden. Verdien på en bitcoin kontra gammeldags valuta kommer til å bli så stor at man i framtiden kommer til å mene en milliarddels bitcoin når man snakker om bitcoin. Andre kryptovalutaer kan også gjøre suksess, men bitcoin vil lede an.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Bitcoin vil i framtiden bli det dollar har vært i mange tiår og til dels euro i nyere tid, bitcoin vil ta over, og jeg er ikke det spor bekymret for denne korreksjonen vi har nå, som kun er preget av frykt. Men da har man jo muligheter for å låne litt mer for å kjøpe mer igjen, så faktisk bare positivt.

 

Bitcoin stiger med flere hundre prosent i 2018 ift. dagens nivå, merk mine ord, det er sikkert som nettbanken.

 

 

Så du ser absolutt ingen risiko for kryptovalutaer? Og du tror USA og EU med sine sentralbanker vil la en ny desentralisert valuta parkere deres? 

 

Du kan gjerne forklare hvorfor i så fall. :)

 

 

USA og EU kan lite gjøre når de etter hvert mister hegemoniet sitt. USA med sin enorme gjeld lever på kreditorers nåde, og EU med den hodeløse innvandringen vil kollapse. Tenker man noen tiår fram i tid vil kryptovaluta ta over, banna bein.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva syns du om dette?

 

 

 

Satoshi Nakamoto's design for bitcoin is comically unscalable. It requires every full node in bitcoin's peer-to-peer network to receive and store a copy of every transaction ever made on the network.

 

Det er vanskelig å se for seg fremtiden når man vet alle de maskinene som går for full guffe 24/7 med et ernormt strømforbruk bare for å holde dette i gang. Hva hvis mining blir uprofitabelt og folk begynner å slå av maskinene sine, dette er ikke så usannsynlig ved et krasj. Verdien vil raskt stupe til bortimot null da. Og hva med transaksjonstid og kostnader per nå, hvordan ligger det an der?

Du skriver som at det ikke eksiterer et eneste problem med btc og at det vil stige til millioner av dollar per btc. Det som vil felle deg i det lange løp vil være naivitet og griskhet, samt å spå fremtiden ut fra hva fortiden har bringt med seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva syns du om dette?

 

 

 

Satoshi Nakamoto's design for bitcoin is comically unscalable. It requires every full node in bitcoin's peer-to-peer network to receive and store a copy of every transaction ever made on the network.

 

Det er vanskelig å se for seg fremtiden når man vet alle de maskinene som går for full guffe 24/7 med et ernormt strømforbruk bare for å holde dette i gang. Hva hvis mining blir uprofitabelt og folk begynner å slå av maskinene sine, dette er ikke så usannsynlig ved et krasj. Verdien vil raskt stupe til bortimot null da. Og hva med transaksjonstid og kostnader per nå, hvordan ligger det an der?

Du skriver som at det ikke eksiterer et eneste problem med btc og at det vil stige til millioner av dollar per btc. Det som vil felle deg i det lange løp vil være naivitet og griskhet, samt å spå fremtiden ut fra hva fortiden har bringt med seg.

 

Det er nettopp slike dommedagsprofetier som du kommer med her som gjør at verdiene ikke er høyere enn de er allerede.

 

La oss si at du får rett. Hva betyr det? Jo, det betyr at verden er i ferd med å kollapse fullstendig, og bitcoin, dollar vil bare være verdiløst ræl, mens den som sitter med mest hermetikk i bygda og er flinkest til å fiske/jakte vil være den man ser mest opp til.

 

Tror vi alt vil kollapse? Ja, det er mulig, men så sett i gang med å hamstre hermetikk, da for pokker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Man blir veldig spiss når man blir kritisert... Hmm. Det er en betraktning egentlig bare. Det er mange ting man kan se på som bobler, og per nå virker mange markeder overkjøpt og tradet dritten ut av. Det store prisraset siste måned må da bety at folk søker tryggere havner? Gullprisen er foreløpig ganske rolig også. Hvis denne begynner å løpe kjapt, da er det fare på ferde, og like før det smeller høyt. Et stort krasj er å forvente i løpet av 2-3 år, spørsmålet er hva som er trygt å sitte i da, hva skjer med krypto i et krasj? Blir det en trygg havn, eller en plass å søke risiko?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

USA og EU kan lite gjøre når de etter hvert mister hegemoniet sitt. USA med sin enorme gjeld lever på kreditorers nåde, og EU med den hodeløse innvandringen vil kollapse. Tenker man noen tiår fram i tid vil kryptovaluta ta over, banna bein.

 

 

Det er vel mulig EU vil kunne kollapse, men jeg tviler på at USA gjør det. Og uansett, så vil ingen land akseptere at Bitcoin eller andre kryptovalutaer truer dets valuta når de forholdsvis enkelt kan forby bruk av kryptovaluta. Innfører de et forbud, så vil kryptovaluta aldri bli en kommersiell suksess og forblir noe for de få slik det er per i dag.

Lenke til kommentar

Det blir for mye spekulasjoner fra mange kanter her..

 

Du er enten for eller imot krypto,

 

De som er "frelst" har oftest lest ditt eller datt og hvor bra og hvor nydelig alt blir dersom crypto blir akseptert

 

Er det noen her som ser på noe annet enn hva andre skriver egentlig ? På fysiske handlinger fra mennesker?

 

Jeg har vært en "mellommann" for rundt 5-600 personer som jeg holder crypto for. 

 

Det vi ser nå er de som ikke var sikre og skulle få en kjapp fortjeneste fordi media og alle andre sa det ville bare gå opp.. De selger seg ut, Hadde for 6 dager siden 458 "brukere" som handlet her og der og crypto som sto aktivt på meg for andre, nå er vi nede i kun 78 stk som jeg holder for. Det er ekstremt mange som har solgt nettopp fordi de tror dette er sprekken på bobla og det er nå eller aldri.

 

Vil heller kalle det en såkalt "cleanse". Når man er så lett påvirkelig er ikke et marked der alt spekuleres i noe for "deg".

 

Mange av disse menneskene som nå selger seg ut med et helvetes tap vil nok aldri komme tilbake til crypto uten at det har blitt helt stabilt og brukes alment.. kanskje ikke da heller

 

Med tiden skal vi ikke se bort ifra at BTC forsvinner og synker seg, det er så altfor mange andre Kryptovalutaer som har bedre utgangspunkt og en bedre "visjon". BTC har hjulpet til å få frem crypto som en helhet og det er gull i seg selv

 

LTC vil nok være det neste "big thing". Deretter kommer nok andre på banen slik som amazon, ebay, wallmart etc etc. Til å mest sannsynlig lage sine egne coins ^^

 

 

Man glemmer fort at det sitter veldig veldig RIKE og mektige mennesker som ser potensiale her. Ikke tro at verdens rikeste mann tenker at " Hvis jeg aksepterer ltc nå i vår tjeneste, så vil omsetningen øke med x % "

 

Har han eller noen andre i han sin omkrets investert mye penger i feks ltc og dette blir godkjent som en betalingsform. Så er man ekstremt naiv å tro det at de ikke har tenkt på konsekvenser av hva som kan skje

 

Bak hver av disse mennene sitter det 100 finanseksperter og advokater å ser for seg alle mulige scenarioer og hvordan det kan løses. 

 

Aldri invester mer en hva du kan tape. Med mindre du sitter på inside info ^^

 

Fleste av oss har FOMO syndromer. Hvordan du klarer å kontrollere disse i et marked med store svingninger er hva som avgjør om du kommer ut som en vinner eller taper

 

Peace out! Er forøvrig bare i 30 årene som konsulent 2 dager i uken, Men jeg får med meg nok av hva finansledere forsnakker seg om bak lukkede dører. Men men som alle andre er jeg nok bare enda en spekulant

 

Stay put



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Til dere som har LTC
HOLD på de
Litepay blir lansert 26 februar,om dre har følgt med på hva det er så vet dere nok hva dette vil bety for LTC sin fremtid

En annen ting,til dere gamblere og fotball fans,regner med dere har fått med dere denne mynten her?

https://coin.cashbet.com/

Pre sale er i gang og salg for the people starter 20 mars 

https://coin.cashbet.com/

Endret av ilalo
Lenke til kommentar

Vi er nok inne i den mest spennende tiden på lenge. Året 2017 var året hvor media og "allmennheten" kastet seg på crypto, kanskje ikke for fult før etter sommerferien ish? Bitcoin har jo hatt nedgangstider, men jeg tror den store massen som kastet seg inn i midten av 2017, ikke har sett det, lest om det, eller opplevd det, før nå. Det er nå vi kommer til å se panikken og de svakene hendene forsvinne. Nå er det rett og slett bare å holde ut :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Skal bobla virkelig sprekke må vi langt langt lengre ned. Dette er bare en korreksjon. 

60% fall på 30 dager er "en korreksjon"?

 

OK.

 

Her er det bare å sikre gevinsten, eventuelt begrense tapet, for det er i ferd med å bli trangt i døra. Sistemann slukker lyset.

 

 

 

Ola Nordmann må bare cashe ut, jeg ekke mørkredd!

Lenke til kommentar

 

Skal bobla virkelig sprekke må vi langt langt lengre ned. Dette er bare en korreksjon.

60% fall på 30 dager er "en korreksjon"?

 

OK.

 

Her er det bare å sikre gevinsten, eventuelt begrense tapet, for det er i ferd med å bli trangt i døra. Sistemann slukker lyset.

Dette er jo bare en panikk som følge av skremselspropaganda. For de av oss som kjøpte på langt lavere nivåer enn dagens er det bare å lene seg tilbake og gjespe. All time high til nå er bare barnematen sammenlignet med nivåene vi skal opp til. Endret av Leiferen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Begynner å bli interessant å kjøpe nå..

Synd jeg har brukt opp pengene jeg kunne brukt på andre ting :p

Mer interessant å kjøpe nå enn da kursen var over dobbelt så høy, det er nå sikkert.

 

Men å kjøpe på topp og selge på bunn er vel heller normalen enn unntaket for brukere på diskusjon.no, derfor det stort sett er fattigluser som vanker her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...