Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har handlet og lommeboken min personlig har hatt et par fine år pga BTC. Huskjøp-leilighet-biler har blitt til virkelig pga det og det takker jeg BTC hypen for hver dag ^^, men som de fleste vet så vil BTC gå ned med tiden det også. BTC startet det hele og gjorde det mulig for flere å komme på banen

 

Det blir nok til at en gang i fremtiden bytter vi fiat mot kryptovaluta rundt omkring for å handle diverse steder. Ihvertfall det som ville vært mest "lønnsomt" for næringen ihvertfall.

 

feks: Amazon lager egen coin. Du kjøper en coin tilsvarende verdien produktet ville vært i fiat, men amazon ønsker betalinger over på under sekundet for å bekrefte kjøp eller å slippe styr med tilbakebetalinger som blir reversert feks via paypal osv osv.

 

Slik vil det starte, og tilslutt så sitter Rema1000 her i norge med egen remacoin som vil gi det ditt eller datt fordel med å bruke deres egen coin

 

Sett fra et perspektiv der krypto ikke har store svingninger og blir brukt for sin egen bruk. Stabilt, men samtidig lynkjappe overføringer

 

Gleder meg til den dagen jeg kan gå inn på på butikken. legge varer i posen som blir automatisk registrert og betalt automatisk idet jeg går ut av døren ^^

 

Er nok heller denne veien mange blir å fokusere på  Se bare på feks rentberry. Tror den veien de går er fremtiden

 

Ser for meg at krypto i 2019-2020 ikke lenger er der for å gjøre personer rike, men heller bli brukt for sitt egnet bruk



Anonymous poster hash: ecc7d...6a1
Lenke til kommentar

Egne valutaer for kommersielle selskaper er ikke noe nytt. Det har vel eksistert i over hundre år i form av bonuspoeng, intern valuta på kjøpesenteret og fornøyelsesparker osv. Synes det virker litt naivt å tro at det kommer noe revolusjon i det. Ville overhodet ikke satt pengene mine på noe sånt. Da er det faktisk langt mer troverdig når Winklevoss prater om bitcoin som supplement til gull for lagring av verdier, selv om jeg aldri har vært overbevist av dem heller. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Oj. Jeg leser at det er mange panikkslagne nordmenn her inne.

 

Dette er hva man kaller en (sterk) korreksjon. Dette har skjedd før, og det vil skje igjen.  Slik er det for alle nye marked, f.eks var oljemarkedet i sin spede begynnelse svært volatilt før det modnet til og ble mer stabilt.  Dessuten må en også huske på at markedet er uregulert - dvs at en høy grad av pris-manipulasjoner er tilstede ==> hvaler skaper panikk i markedet ved å dra prisene ned og profitterer på dere som ikke har hjerte til dette. La oss kalle det for Survival of the fittest og det skiller strong hands fra weak hands.

 

Se hva som skjer i Japan. I April i fjor ble bitcoin legalisert som betalingsmiddel i landet. Japan er foregangsland nummer 1 når det gjelder (ny) teknologi og innovasjon.  Nåtidens Japan er fremtidens verden - slik at det vært før, og slik vil det mest sannsynlig bli denne gangen også.  Senat-høringen i USA gikk også bra, og når (!) USA går god for kryptovaluta, vil resten av verden følge USA - som historien viser at de alltid gjør.  

 

Til slutt:  Hva mener Pål Ringholm om Bitcoin og kryptovaluta? (fra 19 min):

 

http://www.hegnar.no/TV/video/001ae948-00080348-d964b009

 

Kunnskapsnivået må opp!

Endret av Rexmentula
Lenke til kommentar

Noen som har noen meninger om BitCoin Gold (BTG), shitcoin or not? Den øker i markedsverdi, nr16 allerede på lista og har hatt en økning på 60% de siste 24t. Jeg har hoppet på toget men er redd det bare er pump and dump coin som ikke har noe verdi i seg selv.

BitcoinGold er en forka coin med PoW equihash. Så den er backa av endel minere hvertfall, hvordan dev teamet er vet jeg ikke.

 

Bitcoindiamond er noe scam greier du burde holde deg unna

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Oj. Jeg leser at det er mange panikkslagne nordmenn her inne.

 

Dette er hva man kaller en (sterk) korreksjon. Dette har skjedd før, og det vil skje igjen.  Slik er det for alle nye marked, f.eks var oljemarkedet i sin spede begynnelse svært volatilt før det modnet til og ble mer stabilt.  Dessuten må en også huske på at markedet er uregulert - dvs at en høy grad av pris-manipulasjoner er tilstede ==> hvaler skaper panikk i markedet ved å dra prisene ned og profitterer på dere som ikke har hjerte til dette. La oss kalle det for Survival of the fittest og det skiller strong hands fra weak hands.

 

Se hva som skjer i Japan. I April i fjor ble bitcoin legalisert som betalingsmiddel i landet. Japan er foregangsland nummer 1 når det gjelder (ny) teknologi og innovasjon.  Nåtidens Japan er fremtidens verden - slik at det vært før, og slik vil det mest sannsynlig bli denne gangen også.  Senat-høringen i USA gikk også bra, og når (!) USA går god for kryptovaluta, vil resten av verden følge USA - som historien viser at de alltid gjør.  

 

Til slutt:  Hva mener Pål Ringholm om Bitcoin og kryptovaluta? (fra 19 min):

 

http://www.hegnar.no/TV/video/001ae948-00080348-d964b009

 

Kunnskapsnivået må opp!

 

 jeg har prøvd å betale med bitcoin i butikk i Japan relativt nylig. Av de tre i  personene som var ikasseområdet var det tydeligvis ingen som hadde brukt systemet før. Men når de hadde satt opp så gikk det smurt. 

 min erfaring tilsier dette blir lite brukt og jeg syns transaksjons utgiften ved små beløp blir for høy. Selvsagt håper jeg dette bedres i fremtiden.

 

Endret av valen
Lenke til kommentar

 

Oj. Jeg leser at det er mange panikkslagne nordmenn her inne.

 

Dette er hva man kaller en (sterk) korreksjon. Dette har skjedd før, og det vil skje igjen.  Slik er det for alle nye marked, f.eks var oljemarkedet i sin spede begynnelse svært volatilt før det modnet til og ble mer stabilt.  Dessuten må en også huske på at markedet er uregulert - dvs at en høy grad av pris-manipulasjoner er tilstede ==> hvaler skaper panikk i markedet ved å dra prisene ned og profitterer på dere som ikke har hjerte til dette. La oss kalle det for Survival of the fittest og det skiller strong hands fra weak hands.

 

Se hva som skjer i Japan. I April i fjor ble bitcoin legalisert som betalingsmiddel i landet. Japan er foregangsland nummer 1 når det gjelder (ny) teknologi og innovasjon.  Nåtidens Japan er fremtidens verden - slik at det vært før, og slik vil det mest sannsynlig bli denne gangen også.  Senat-høringen i USA gikk også bra, og når (!) USA går god for kryptovaluta, vil resten av verden følge USA - som historien viser at de alltid gjør.  

 

Til slutt:  Hva mener Pål Ringholm om Bitcoin og kryptovaluta? (fra 19 min):

 

http://www.hegnar.no/TV/video/001ae948-00080348-d964b009

 

Kunnskapsnivået må opp!

 

 jeg har prøvd å betale med bitcoin i butikk i Japan relativt nylig. Av de tre i  personene som var ikasseområdet var det tydeligvis ingen som hadde brukt systemet før. Men når de hadde satt opp så gikk det smurt. 

 min erfaring tilsier dette blir lite brukt og jeg syns transaksjons utgiften ved små beløp blir for høy. Selvsagt håper jeg dette bedres i fremtiden.

 

Derfor det er kommet en del coins som er kommet for og gjøre det billigere og kjappere. Som feks Nano.

 

Er jo fortsatt i barnestadiet av krypto så er mye som må ordnes og erfares. Men ser ut til at større aktører kommer inn i markedet nå så det lyser lyst for fremtiden. Samsung starta med ASIC chips, NVIDIA endret sin bruker avtale slik at miners er dekket av garanti ved bruk av GPU i datasenter, 2 banker i USA som implementerer slik at du kan se din bitcoin konto som du ser din vanlige konto. etc.

 

Mange som tviler enda men det er da bare helt naturlig. I 1948 trodde 90% av befolkningen at aksje markedet var bare tull og det var og kaste penger i ingenting. 

 

Selv om det blir tradet mer en et norsk nasjonal budsjett daglig :p

Lenke til kommentar

Det høres veldig bra ut. Det er vel enkelt for de å implementere en hel rekke forskjellige kryptovaluta. Hadde vært deilig med en billig og rask metode som kan brukes overalt. Vet vi har bra system i Norge med bankaxcept. Det koster jo tilnærmet ingenting ved bruk men det er jo langt fra slik alle steder.

 

Personlig syns jeg valuta transaksjoner er for dyrt. Samme med vanlig visa bruk. Satser på kryptovaluta kan utkonkurere her.

Lenke til kommentar

Det har seg slik at jeg har tenkt å investere litt i kryptovaluta, eventuelt drive litt med trading. For å gjøre dette er jeg nødt til å bruke en såkalt exchange for å kjøpe og selge. Ut i fra det jeg har lest virker det som om coinbase er den mest populære og anerkjente av dem. Problemet er at de krever at jeg sender inn bilde av id for å verifisere meg. I mitt tilfelle må det være pass ettersom jeg ikke har et førerkort. Føler meg ikke helt komfortabel med å laste opp bilde av passet mitt på internett, ettersom dersom det skulle komme på aveie kan det i verste tilfelle føre til id-tyveri. Jeg har forsåvidt tiltro til coinbase, men dersom de skulle blitt hacket, ville passet mitt kunne havne i gale hender. Kan hende jeg bare er paranoid, men iallefall lurer jeg på hva dere mener. Er dette trygt?

Lenke til kommentar

Det har seg slik at jeg har tenkt å investere litt i kryptovaluta, eventuelt drive litt med trading. For å gjøre dette er jeg nødt til å bruke en såkalt exchange for å kjøpe og selge. Ut i fra det jeg har lest virker det som om coinbase er den mest populære og anerkjente av dem. Problemet er at de krever at jeg sender inn bilde av id for å verifisere meg. I mitt tilfelle må det være pass ettersom jeg ikke har et førerkort. Føler meg ikke helt komfortabel med å laste opp bilde av passet mitt på internett, ettersom dersom det skulle komme på aveie kan det i verste tilfelle føre til id-tyveri. Jeg har forsåvidt tiltro til coinbase, men dersom de skulle blitt hacket, ville passet mitt kunne havne i gale hender. Kan hende jeg bare er paranoid, men iallefall lurer jeg på hva dere mener. Er dette trygt?

Prøv først å sladde sensitive opplysninger, som siste 5 siffer i person nr.

Hvis det mot formodning skulle bli avvist kan du begrunne det med at du vet for lite om hvordan de oppbevarer slik informasjon.

Lenke til kommentar

Kan se ut som at markedet har begynt å stabilisere seg litt nå, flere som handlet under dippen? 

 

Vanskelig å si. Nei jeg traff ikke dippen 100% handlet 2. feb og 3. feb. Var gode tilbud da også men vanskelig å treffe helt på bunnen, type 6. feb. Fotrsatt usikkert om det blir bunnen.

På lengre sikt så har jeg vel handlet i dippen dersom det stabiliserer seg nå evt. går litt oppover.

Lenke til kommentar

 

Kan se ut som at markedet har begynt å stabilisere seg litt nå, flere som handlet under dippen? 

 

Vanskelig å si. Nei jeg traff ikke dippen 100% handlet 2. feb og 3. feb. Var gode tilbud da også men vanskelig å treffe helt på bunnen, type 6. feb. Fotrsatt usikkert om det blir bunnen.

På lengre sikt så har jeg vel handlet i dippen dersom det stabiliserer seg nå evt. går litt oppover.

 

Traff ikke dippen 100% selv heller, handlet LTC når det var på 120 dollar, forhåpentligvis snur markedet igjen snart. Er uansett inne på lang sikt, med mindre krypto blir slakta av reguleringer kommer vi nok til å se nye ATH's en eller annen gang i løpet av året. 

Lenke til kommentar

 

 

Kan se ut som at markedet har begynt å stabilisere seg litt nå, flere som handlet under dippen? 

 

Vanskelig å si. Nei jeg traff ikke dippen 100% handlet 2. feb og 3. feb. Var gode tilbud da også men vanskelig å treffe helt på bunnen, type 6. feb. Fotrsatt usikkert om det blir bunnen.

På lengre sikt så har jeg vel handlet i dippen dersom det stabiliserer seg nå evt. går litt oppover.

 

Traff ikke dippen 100% selv heller, handlet LTC når det var på 120 dollar, forhåpentligvis snur markedet igjen snart. Er uansett inne på lang sikt, med mindre krypto blir slakta av reguleringer kommer vi nok til å se nye ATH's en eller annen gang i løpet av året. 

 

 

Agree.

Jeg handlet litt ETH for å gjøre meg klar til et par kommende ICO's.

Kjøpte og NEO, Red Pulse, Qlink, Utrust, KuCoin Shares, Quantspamp og en del TNC.

 

Driver å funderer på om jeg skulle skaffet meg en Nano Ledger S i tillegg.

Flere og flere Exchanges som blir hacket og litt rot med MEW og MyCrypto.

Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg er så sykt gniten med de 80 dollarene når mangfoldige dollar ligger strødd rundtom på foskjellige wallets.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...