Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du selger til Euro Wallet som ligger på din CB profil. Så kan du overføre derifra til din bankkonto. Husk å sette av penger til skatt neste år :)

 

Problemet mitt er at Coinbase krevet at jeg må sette inn et lite beløp for å registrere bankkontoen min. Når jeg logger meg inn på nettbanken får jeg bare beskjed om at jeg ikke har tilgang til sende penger til utlandet. Antar jeg bare må vente til mandag så jeg får kontakte banken min å spørre.  :shrug:

Endret av Splitter
Lenke til kommentar

 


 


 


 

Det snakkes mer og mer om borgerlønn i disse dager... Dette kan fort ende opp som et alternativ til borgerlønn for veldig mange i verden, hvis det tar av. Verdt å følge med videre på! Når vi potensielt kan "sitte på rævva" og leve av aksjer og kryptovaluta, så burde andre ha samme muligheten. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Om jeg kjøper ledger nano s på finn, er det noen risiko om den er uåpnet, kobler til ledger appen og genererer egne seed words? Begynner å bli noen kroner i crypto nå, og liker ikke å ha det lagret på skolepcen, vil helst ikke vente til april med å få bestillt.

 

Anonymous poster hash: 02c01...cc4

 

 

Du får vurdere risikoen selv. Jeg ville aldri bestilt fra noe annet sted enn den offisielle nettsiden siden det er mange fakes ute i omløp. En skolepc er nok neppe et godt sted heller, så sørg for backups eller vurder paperwallets du kan lagre trygt inntil du får bestilt fra offisielle nettsiden.

Lenke til kommentar

Er ny i Crypto, og skal nå overføre benker fra nettbank til Coinbase.

 

Skal betale via nettbanken til Nordea; utenlandsbetaling.

 

Problemet her er: jeg forstår ikke hvor den forskjellige informasjonen fylles inn. Jeg synes det er litt forvirrende.

 

F.eks hvor skal referansenummeret plasseres?

 

Complete address, er dette bank address eller recipient address?

 

Kan noen hjelpe?

 

post-134158-0-50449700-1516569523_thumb.png

Lenke til kommentar

Er ny i Crypto, og skal nå overføre benker fra nettbank til Coinbase.

 

Skal betale via nettbanken til Nordea; utenlandsbetaling.

 

Problemet her er: jeg forstår ikke hvor den forskjellige informasjonen fylles inn. Jeg synes det er litt forvirrende.

 

F.eks hvor skal referansenummeret plasseres?

 

Complete address, er dette bank address eller recipient address?

 

Kan noen hjelpe?

 

attachicon.gifCrypto.png

 

Jeg tipper referansenummeret skal plasseres i ruten "Message to beneficiary"

Complete address er nok recipient address.

 

Men på Coinbase så står det vel at du skal overføre en liten sum for å verifisere kontoen først trodde jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men på Coinbase så står det vel at du skal overføre en liten sum for å verifisere kontoen først trodde jeg.

Jeg overførte iallefall €1000 som førte innskudd med bankoverføring på coinbase uten problemer.

 

For min del var det "Melding til mottaker" hvor jeg satt inn referansenummeret

Lenke til kommentar

 

Men på Coinbase så står det vel at du skal overføre en liten sum for å verifisere kontoen først trodde jeg.

Jeg overførte iallefall €1000 som førte innskudd med bankoverføring på coinbase uten problemer.

 

For min del var det "Melding til mottaker" hvor jeg satt inn referansenummeret

 

 

Når pengene er overført og de er inne på coinbase-kontoen din, kan man da handle crypto med umiddelbar virkning, eller må man vente 5-7 dager på at kjøpet blir gjennomført?

 

Jeg har nå overført penger fra nettbank til coinbase, uten å ha lagt inn noen ordre ennå på crypto.

Lenke til kommentar

Så du ser at pengene står inne på Coinbase allerede? Da kan du handle krypto umiddelbart ja.

Anbefaler å handle vha. limit-funksjonen på GDAX, som er børsen til Coinbase. Skal du handle noe på en annen børs, som Binance, Bittrex, e.l. så ville jeg ha gått via ETH eller LTC pga. lavere transaksjonskostnader. Dvs. Coinbase EUR-wallet -> GDAX EUR-wallet -> limit-kjøp ETH/EUR -> overfør ETH til annen børs -> handle i vei.

Lenke til kommentar

 

 

Men på Coinbase så står det vel at du skal overføre en liten sum for å verifisere kontoen først trodde jeg.

Jeg overførte iallefall €1000 som førte innskudd med bankoverføring på coinbase uten problemer.

 

For min del var det "Melding til mottaker" hvor jeg satt inn referansenummeret

 

 

Når pengene er overført og de er inne på coinbase-kontoen din, kan man da handle crypto med umiddelbar virkning, eller må man vente 5-7 dager på at kjøpet blir gjennomført?

 

Jeg har nå overført penger fra nettbank til coinbase, uten å ha lagt inn noen ordre ennå på crypto.

 

Jepp, med en gang du ser pengene er på coinbase-kontoen, så kan du enten kjøpe Bitcoin\Etherium der, eller så kan du veksle de til feks Etherium, så overføre dem til feks Binance.com (referral link :D), hvor du kan 'trade' i de aller fleste populære type crypto-valutaer.

 

Overfører du dem til Binance fra Coinbase, så tar dette noen minutter, litt avhengig av hvilken type currency det er snakk om. Bør unngå å overføre i Bitcoin da det gir veldig høye gebyrer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...