Gå til innhold

Den Store Kryptovaluta-tråden


JokerN_

Anbefalte innlegg

 

Hvis jeg forstår det riktig vekslet man altså fra BTC til Bitconnect sin egen coin, BCC, på en børs, og lånte så ut BCC. Da korthuset nå falt sammen ble alle utlånte beløp konvertert tilbake til BCC basert på en pris på 363,62 USD/BCC og betalt tilbake til utlånerene som BCC. Disse skal da selges i et åpent marked som i praksis ikke har kjøpere, og selges nå hos bl.a. HitBTC og CoinExchange til under 20 USD/BCC. That's gotta hurt!

 

 

Jeg starter herved et nytt og revolusjonerende utlånsprogram: En tusenlapp tilsvarer en pose søppel. Jeg tar i mot deres tusenlapper, og dere får mitt søppel. Alle som holder på mitt søppel får en tier daglig, og disse kan dere betale til meg igjen for å få mer søppel. Om ett år stenger jeg ned og dere får utbetalt investeringene i søppel. PM for kontonr.

 

 

 

En manns søppel, er en annen manns skatt!

Jeg vil gjerne gå inn med 10k

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

Hvis du er fryktelig kåt på søppel ja.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hvordan tror dere cryptovaluta vil ende opp med ?

 

Jeg personlig tror bankene tar kraftige tak i 2017 for å utvikle sine egne coins som de kan holde styr på. bruke teknologien som tillater raske transaksjoner og lave kostnader ved overføring

 

Land som er naive nok og ikke bryr seg ( som feks Norge ) der flesteparten ikke bryr seg om russland-usa eller staten selv overvåker alle pengene dine, Vil ta ibruk disse coinsene. Nettopp fordi de vil love en sentralisering og overvåkning som gjør det "tryggere" for folk flest

 

Snakker du med utenforstående eller eldre mennesker om kryptovaluta så ser du et blankt ansikt som ikke skjønner meninga med det før du sier " Du får penger på sekundet og det koster deg et par øre å overføre "  DET er hva hovedsaklig normen forstår med krypto. Ikke noe mer

 

Andre coins som blir skapt her og der av noen som håper på å score jackpot kan også gjøre det tenker jeg,, Men mer for de landene der overvåkningen er såpass stor at de ikke føler seg trygge lenger og derav tar ibruk noe som kan hende med å bli "forbudt" 

 

Teknologien bak krypto er fremtiden helt klart, MEN jeg tror ikke bankene vil la det styres av private skapere,

 

Om det så er om 5 år..det er kanskje litt mer sannsynlig, Hvem vil vell jobbe for visa og få 1 mill i året som utvikler når de kan utvikle samme coin og være heldige å bli en verdens rikeste mennesker.

 

Med tiden så vil det nok bli vanlig at dagligdagse forretninger tar ibruk kryptovaluta også,, Men da det deres egen coin,

Feks:

 

Coob obs: Nå når du handler hos de så får du så så mye igjen i slutten av året, mange av disse pengene blir glemt eller sjeldent tatt ut. Dette har de gått ut med selv. Og det er snakk om mye penger

Med crypto kan de feks gi ut sin egen "coin" som en slags bonus ved kjøp, og da kan denne coinen feks være en for "aksje" dersom verdien for en coin øker da flere handler på coob, eller at de har mulighet til å sende bonuspoengene sine til hvem de vil på null komma svisj

 

Altså ga et kjapt eksempel her, Men jeg tror krypto er på vei i denne retningen. Enn at det kun skal være noe som er lett å skjule fordi myndigheten ikke helt forstår konseptet bak det

 

Tror 2017 er året for å kjøpe og 2019-2020 er for å selge og se på hvor mye det har utviklet seg

 

Tidsspørsmål før amazon-ebay og de store kjedene i verden tar i bruk sine egne coins.

 

Er vi "investorer" heldige tar de jo bruk i eksisterende coins og lar det gå med det :D

 

Anonymous poster hash: ecc7d...6a1

 

Jeg tror du er helt på jordet. For det første: Hvorfor skulle en bank behøve å lage en egen kryptovaluta, når bankenes kontopenger allerede i dag er det mest utbredte betalingsmiddelet, og transaksjoner allerede har lave kostnader?

 

Og videre om "obscoin", dette løser et problem som ikke finnes. Hvorfor skulle noen være interessert i å sitte på en obscoin, framfor å få penger de kan bruke på det de vil? Og hvorfor er "krypto" en forutsetning for å skape en obscoin, da all teknologien som kreves for å konstruere noe slikt har fantes i lang tid?

Lenke til kommentar

Og videre om "obscoin", dette løser et problem som ikke finnes. Hvorfor skulle noen være interessert i å sitte på en obscoin, framfor å få penger de kan bruke på det de vil? Og hvorfor er "krypto" en forutsetning for å skape en obscoin, da all teknologien som kreves for å konstruere noe slikt har fantes i lang tid?

 

Ja, det hadde tatt seg ut med en kryptocoin som stiger og synker i verdi i hytt og pine som et kundebonusprogram..

Lenke til kommentar

Vi snakket faktisk om det i lunsjen for en liten tid tilbake. Lansere CoopCoin, vente til den tar av, gi norges befolkning gratis mat et helt år, få 100% markedsandel, profit.

 

Problemet er at det ikke er noen gode incentiver for å lansere en sentralisert coin.

Lenke til kommentar

Hei ! Oppdaget en ICO for de som er intressert. Firelott ! Har stor tro på den. De har allerede bettingtjenesten oppe med noen få spill.  DET er et stort skritt på veien ;)

 

Dere kan lese mer her:

 

https://icobench.com/ico/fire-lotto

 

Her er min vervelink om dere ønsker og investere og samtidig gi meg litt for at dere registrerer dere ;)

 

https://firelotto.io/account.html?ref=5880

Lenke til kommentar

 

Til de av dere som er nysgjerrig på BitConnect, har jeg har laget en relativ forståelig guide. Den fokuserer hovedsaklig på hva BitConnect er og hvordan man kommer i gang med "Lending-delen".

https://www.satheesh.net/hvordan-tjene-penger-enkelt-via-kryptovaluta-bitconnect/

  

 

For guds skyld ikke legg penger i BitConnect folkens! Det er en scam-coin. Ikke lenge før de som styrer den drar ut pluggen vil jeg tro.

 

Ups.....: https://coinmarketcap.com/currencies/bitconnect/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har 160 EUR på Coinbase da jeg solgte for fire-fem dager siden.

 

Hva burde jeg investere i, og er den rette tiden nå?

Umulig å si, men Bitcoin er det tryggeste valget helt klart.

 

ICO er der man kan tjene mest, men ikke de tryggeste valgene. Bitcoin er godt forplantet men utdatert teknologi. bitcoin cash, cardano og etherium er ganske trygge over tid. etherium er det jo enormt mange som har blitt bygget på og cardano har den japanske stat med seg.

Lenke til kommentar

 

Hei ! Oppdaget en ICO for de som er intressert. Firelott ! Har stor tro på den. De har allerede bettingtjenesten oppe med noen få spill.  DET er et stort skritt på veien ;)

 

Dere kan lese mer her:

 

https://icobench.com/ico/fire-lotto

 

Sender passord i klartekst på mail og har ikke 2-faktor.. Hvordan skal man kunne stole på dem?

 

 

Det passordet skal endres når man logger inn, og man får ikke gjort noe galt inne på den kontoen heller. Det er ikke noen form for lommebok der inne da dette er en erc 20 token og blir utlevert til en ekstern lommebok som myetherwallet for eksempel. Man setter heller ikke penger inn på den kontoen når man skal spille, men overfører via smart contract

Lenke til kommentar

At man mottar passord i klartekst er en stor rødblinkende varsellampe for meg. Måten det typisk gjøres sikkert på i dag er at man lagrer en hashing av passordet i en database, og ikke passordet i seg selv. Og når man forsøker å logge inn så hashes passordet du tastet inn, og den kan dermed sammeliknes med det som ligger i databasen. (Noe forenklet). Er det gjort på denne måten skal det derfor ikke være mulig for den aktuelle nettsiden å sende deg passordet ditt i klartekst.

 

Edit: Om det er et passord de genererer automatisk, sender til deg - og ber deg endre med en gang. Så blir det noe litt annet.

Endret av blured
Lenke til kommentar

De ber deg ikke endre det faktisk, men det er et automatisk generert som man ikke selv har laget og endres enkelt inne på mine sider og når du skriver inn det nye vises ikke det i klartekst.

Trykker man glemt passord sendes det et helt nytt passord, ikke det man selv lagde.

Endret av MrAvionics
Lenke til kommentar

At man mottar passord i klartekst er en stor rødblinkende varsellampe for meg. Måten det typisk gjøres sikkert på i dag er at man lagrer en hashing av passordet i en database, og ikke passordet i seg selv. Og når man forsøker å logge inn så hashes passordet du tastet inn, og den kan dermed sammeliknes med det som ligger i databasen. (Noe forenklet). Er det gjort på denne måten skal det derfor ikke være mulig for den aktuelle nettsiden å sende deg passordet ditt i

Nå blir jo passordet her sendt i e-post, FØR det blir hashet inn i databasen da :)
Lenke til kommentar

Coinbase får ikke jeg en gang registret meg i :o id BLIR ikke godkjent :O hehe. Men hvis folk skal kjøpe og selge kan jeg anbefale Sturle Sande. Han gir gode priser og overfører rett til lommeboken din. Du betaler med bankoverførsel til norsk konto nr.

 

https://e24.no/naeringsliv/bitcoin/sturle-fra-floroe-har-tjent-over-en-million-paa-bitcoin-handel/23926446

 

https://bitmynt.no/

 

Glad jeg kom over han, ble billigere å handle da :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...