Gå til innhold

VG kjøper Tek.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det foreligger ikke egne resultater på Tek i dag. Men i 2013 fikk selskapet et underskudd på 31,8 millioner etter å ha gjort en avskrivning på 29 millioner kroner. Omsetningen var den gang på 37,4 millioner.

 

Damn. Og folk klager på reklame.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

TU har investert i Tek.no med intensjon om å selge siden til et større medieselskap på kort sikt. Sjeldent investorer sitter på investeringene mer enn 2-4 år. TU/Tek har gått bort i fra "nerdestoff" og mer mot populistiske arikler som har større breddeinteresse for mannen i gata for å øke lesevolumet.

 

Nå har TU sett en glimrende mulighet å selge Tek til VG og fått relativt grei avkastning på investeringen.

 

TU bryr seg ikke om meg og deg som mimrer tilbake på HW's glansdager.

De bryr seg om profitt og avkastning.

 

Det er business. Kynisk eller ei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Står klart og tydelig at samme folka skal skrive, og driften fortsetter som før, berre med nye eigere.

Du tror virkelig at det ikke er relevant hvem som eier tjenesten?

 

Jeg kan garantere deg at dette bare er første skritt mot en total omveltning. For eksempel vil de sikkert finne ut at det må kuttes kostnader. Og så finner de ut at det ikke gir nok inntekter. Og så skjer det andre ting og plutselig er hele greia borte eller ugjenkjennelig.

 

Spørsmålet er jo også hva som ville skjedd om VG ikke hadde kjøpt tek.no. Det er jo en grunn til at TU forsøkte å få inn ekstra penger.

 

Sikkert, men det var ikke det jeg svarte på eller skrev om.

Lenke til kommentar

 

Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/

Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil.

Hei hekomo,

 

Bruker ikke mye tid på denne, men mener du alvor? Dette er altså kanskje vår aller viktigste sak fra året som gikk. Og den peker på noe svært alvorlig som virkelig trenger medienes søkelys.

Litt om Skup om du ikke stoler på deres vurderinger: http://www.skup.no/om-skup/

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

Endret av Ola Stenberg
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nettsidene som blir med over til VG er foruten hovedsiden Tek.no, nettavisene Teknofil.no, Amobil.no, Hardware.no og Mobilen.no, men ingen av partene ønsker å opplyse om prisen VG betaler.

http://kampanje.com/tech/2017/05/vg-kjoper-teknologinettsted-fra-teknisk-ukeblad

- Vi har tidligere sagt at Gamer.no ligger utenfor vår kjernevirskomhet, så der kan det skje noe. Tek.no var det som var minst sannsynlig at vi skulle selge, men så fikk altså VG napp.

http://kampanje.com/tech/2017/05/tu-selger-tek/

:hmm:

Lenke til kommentar

Største problemet jeg har med dette er hvordan VG modererer kommentarene. Her på diskusjon.no har vi stor frihet til å konstruktivt kritisere artiklene på tek.no. Selv ukonstruktiv kritikk blir som regel stående, men blir igjen motsagt av andre brukere. Jeg har kommentert tidligere på både VG og Dagbladet. Kommentarer jeg mener er konstruktive men som har blitt slettet av modereringsteamet der.

 

Så mitt største problem med at tek.no nå blir solgt til VG er at vi ikke kan diskutere artiklene på vårt relativt frie og åpne forum lenger. Og faktisk korrigere feil i artikler eller opplyse om noe som burde blitt tatt med. VGs team frykter jeg vil bedrive utstrakt sensurering av kritikk.

Vg moderatorene er jo helt på trynet, sletter alt som ikke støtter deres vinkling og agenda. Før trodde jeg media sin oppgave var og levere upartiske nyheter, men sånn er det ikke.. Men det gjelder ikke bare VG.

Lenke til kommentar

-Snip

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

 

 

Hei Ola.

 

For meg personlig er det viktig å kunne diskutere innholdet i artiklene som er utgitt hos tek på en fornuftig måte og da har jo selvsagt diskusjon.no vært et viktig forum for å kunne få til dette , det er derimot en del ting som bør taes tak i og som jeg håper dere kan gi litt klarhet i :

 

1 : Svært mange av oss som leser her og er hardware entusiaster, savner gode og mer varierte artikler av typen hovedkort , printere , nettverkskort , skjermkort , sikkerhet bare for å nevne noen, det er rett og slett en mangelvare spesielt når man ser på hvor lite artikler som publiseres om slike enheter.

 

2 : Mange av oss som deltar i diskusjontrådene til testene ønsker også endringer i testrutinene og prøver å gi tilbakemeldinger på hva som bør taes hånd om, eksempelvis er det nesten hårreisende at spillene som brukes til test av skjermkort er allerede nå flere år gamle, og her burde man øke antall spill i testsuiten og ikke mist sørge for å differensiere mellom low end og high end ( 4k ) .

 

3 : Har dere noen plan om hva som kommer til å bli fokuset på når det gjelder tester i fremtiden?

Lenke til kommentar

Det foreligger ikke egne resultater på Tek i dag. Men i 2013 fikk selskapet et underskudd på 31,8 millioner etter å ha gjort en avskrivning på 29 millioner kroner. Omsetningen var den gang på 37,4 millioner.[/size]

 

Damn. Og folk klager på reklame.

 

2013 begynner å bli en stund siden.

 

Og ja, folk klager på reklame. Hadde reklamen enda vært mindre psykedelisk...

Lenke til kommentar

 

 

Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/

Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil.

 

Hei hekomo,

 

Bruker ikke mye tid på denne, men mener du alvor? Dette er altså kanskje vår aller viktigste sak fra året som gikk. Og den peker på noe svært alvorlig som virkelig trenge medienes søkelys.

Litt om Skup om du ikke stoler på deres vurderinger: http://www.skup.no/om-skup/

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

 

Jeg stoler ikke på deres vurderinger når de ikke sitter på selve de elektroniske rapportene som beskriver tvangsbruken. Dere har fått kritikk fra mange fagfolk for denne saken, men det preller visst av. Jeg har selv snakket med folk i psykiatrien som bare rister på hodet.

Lenke til kommentar

Mobben fra Livets Harde Skole, GK1 i Politisk Sinne inntar en av Norges beste tek-portaler. Lurer fælt på hvordan kommentarridderne skal vri artikler om smartklokker og safirglass om til å handle om hvordan Jens og Støre har ødelagt Norge... 

 

Lykke til for de stakkarene som har redaksjonelt ansvar, sier jeg bare. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Jeg gleder meg til å se dekningstestene under VGs regime. Noen mulige overskrifter:

 

"Her var mobildekningen dårlig. Sekunder etter smeller det."

 

"Dårlig mobildekning koster samfunnet milliardbeløp hvert år."

 

"Karl-Kåre var en hårsbredd fra døden, på grunn av dårlig dekning."

 

"Se hvordan Karl-Kåre løste problemet med dårlig dekning i rullestolen".

 

"Minstepensjonister mister dekningen pga Telenors tap i Asia"

 

"Legen ba Karl-Kåre lade mobilen. Tre dager senere var han død."

 

"Slik beskytter du barna mot dårlig dekning."

 

"Nå blir dårlig mobildekning fradragsberettiget i skattemeldingen"

"ICE knuser konkurrentene i VGs dekningstest."

"ICE var nede i tre uker uten at noen reagerte."

 

"ICE-kunde påkjørt i togsporet, på jakt etter dekning."

 

"Nå er det bevist: sammenhengen mellom høyreekstremisme og dårlig dekning".

 

"Onsdag gikk Karl-Kåre over denne brua. Tre dager senere var han uten dekning."

 

"Bedre mobildekning kan hindre voldtekter."

"Mobildekningen påvirker stortingsvalget".

...og der stopper vi.

Endret av Slettet-376f9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...