Gå til innhold

VG kjøper Tek.no


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-329093

Jeg gleder meg til å se dekningstestene under VGs regime. Noen mulige overskrifter:

 

"Dårlig mobildekning koster samfunnet milliardbeløp hvert år."

 

"Karl-Kåre var en hårsbredd fra døden, på grunn av dårlig dekning."

 

"Se hvordan Karl-Kåre løste problemet med dårlig dekning i rullestolen".

 

"Minstepensjonister mister dekningen pga Telenors tap i Asia"

 

"Legen ba Karl-Kåre lade mobilen. Tre dager senere var han død."

 

"Slik beskytter du barna mot dårlig dekning."

 

"Nå blir dårlig mobildekning fradragsberettiget i skattemeldingen"

 

"ICE knuser konkurrentene i VGs dekningstest."

 

"ICE var nede i tre uker uten at noen reagerte."

 

"ICE-kunde påkjørt i togsporet, på jakt etter dekning."

Hehheehehehhee :) so true

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette er hva jeg forventer fra VG med økonomiske muskler:

 

1: IKKE bli DinSide eller lignende

2. Test Hardware og teknologi - ikke samletest av borskrutrekkere

3. Gi redaksjonen en ordentlig testbenk med ordentlige testrutiner - testrigg i både AMD og Intel-format

4. Gi redaksjonen de de trenger for å utvikle seg Og blomstre.

5. Behold diskusjon.no - oisann, taktisk helbom. Hvordan har dere tenkt til å få over flere tusen brukere til nytt forum? Jeg leser nemlig forumtråden først. Deretter tilhørende artikkel. Jeg er nok ikke alene om det.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

 

-SnipMvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

 

 

Hei Ola.

 

For meg personlig er det viktig å kunne diskutere innholdet i artiklene som er utgitt hos tek på en fornuftig måte og da har jo selvsagt diskusjon.no vært et viktig forum for å kunne få til dette , det er derimot en del ting som bør taes tak i og som jeg håper dere kan gi litt klarhet i :

 

1 : Svært mange av oss som leser her og er hardware entusiaster, savner gode og mer varierte artikler av typen hovedkort , printere , nettverkskort , skjermkort , sikkerhet bare for å nevne noen, det er rett og slett en mangelvare spesielt når man ser på hvor lite artikler som publiseres om slike enheter.

 

2 : Mange av oss som deltar i diskusjontrådene til testene ønsker også endringer i testrutinene og prøver å gi tilbakemeldinger på hva som bør taes hånd om, eksempelvis er det nesten hårreisende at spillene som brukes til test av skjermkort er allerede nå flere år gamle, og her burde man øke antall spill i testsuiten og ikke mist sørge for å differensiere mellom low end og high end ( 4k ) .

 

3 : Har dere noen plan om hva som kommer til å bli fokuset på når det gjelder tester i fremtiden?

Hei du!

 

Takk for konstruktiv tilbakemelding. I VG er vi svært opptatt av å høre på leserne våre når det kommer gode innspill - og det har jeg et klart inntrykk av at også er et viktig fokus for Tek-redaksjonen.

 

Så vi skal ta med oss din tilbakemelding når vi snart setter oss sammen og virkelig starter på den nye hverdagen. Jeg antar det er et litt skuffende svar, men det er viktig for meg at Tek-redaksjonen og de som skal jobbe med dette i VG mener noe om det når de faktisk har startet arbeidshverdagen sammen.

 

Du finner eposten min nederst på VG. Ikke nøl med å ta kontakt. Jeg får mange gode innspill hver dag fra lesere - og det er veldig nyttig når vi prøver å bli bedre.

 

Ha en fin dag!

 

Mvh

Ola Stenberg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Takk for konstruktiv tilbakemelding. I VG er vi svært opptatt av å høre på leserne våre når det kommer gode innspill - og det har jeg et klart inntrykk av at også er et viktig fokus for Tek-redaksjonen.

 

 

Jeg har ett viktig innspill til deg (og bare ett):

La redaksjonen gjøre det de kan best, og ikke belemre dem med føringer fra oven. De er dyktige folk som brenner for det de gjør.  :thumbup:

Endret av Aetius
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Kvifor gidder folk å kommentere når dei ikkje leser artikkelen?

 

"rip" "mister kredibilitet" "sensasjonsoverskrifter".

 

Står klart og tydelig at samme folka skal skrive, og driften fortsetter som før, berre med nye eigere.

 

Skjerp dere folkens.

 

Dagens forumløsning er for min del halve grunnen til å lese artiklene. Mange interessante innblikk og tilføyelser på sakene som bli publisert. VG hadde faktisk en artikkel for en liten stund tilbake der de annonserte at kommentarfeltet på VG kom til å bli fjernet etterhvert. Det er helt tragisk, spesielt hvis det også skjer med Tek.

 

Jeg er redd for at vi mister de gode kommentarene/diskusjonene, eller at de blir borte i støy fra andre useriøse kommentarer.

 

Jeg liker ikke VG, og derfor liker jeg heller ikke dette oppkjøpet. Hvertfall med tanke på at tek blir borte fra diskusjon.no

 

Blir nok til at jeg leser mindre og mindre av tek fremover, men håper jeg tar feil. Har vært en fast leser i 10 år fra hardware.no tiden, og synes dette er fryktelig triste nyheter.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Til Tek.no: Takk for følget i mange år. Jeg oppdaget dere under navnet hardware.no, som var et meget bra nettsted, som ble enda bedre da dere satte i gang med prisguiden deres. Bråket med gamer.no som kom og gikk og kom tilbake ga noen tidlige forvarsel, og det samme gorde lanseringen av tek.no. Kvaliteten på sakene sank, fokuset ble mer og mer populistisk, det ble lengre og lengre mellom de dype tekniske artiklene, et lite løft kom med TU-media, men det varte ikke, og nå til slutt, oppkjøpt av VG.... Det kan sparke begge veier, men med den trenden som har vært til nå er jeg bekymret. Det er på høy tid noen starter et nytt "hardware.no" prosjekt, og om noen gjør det har de en dedikert leser her. Jeg kommer til å følge med på utviklingen i tek.no, men jeg har alt gått over til andre, primært internasjonale, kanaler for teknologinyheter.

 

Håper på det beste. Lykke til vidre Tek.no, og gi et hint om noen går for en restart under nytt navn.

 

-ED-

Lenke til kommentar

Etter mine 15 år her så synes jeg også dette ikke var en god nyhet, men kommer til å være på diskusjon.no så lenge det ikke skjer vesentlige endringer. Jeg savner også hardware.no og ikke minst overklokking.no tiden. Godt det finnes andre tech sider på nettet enn Tek.no :)

Lenke til kommentar

Huff, betyr vel bare mer reklame, dyrere å være "ekstra" og mye mye mer tabloid.
Det var da voldsomt så mye gode gamle Hw.no skal vandre rundt hos eiere.

har en følelse av at å være "ekstra" blir ekstra meningløst nå.

"Ekstra" er sagt opp, oppdaget samtidig hvor mye prisene har endret seg siden det startet.

Endret av primatet
Lenke til kommentar

Det er leserne og forumbrukerne som er verd noe og disse blir ikke med videre.

 

VG vil ha Tek-redaksjonen og se hva den har fått til av kvalitet på artikler de siste årene.

 

Tek-leserne vil ikke ha VG men VG bryr seg ikke.

 

Første april er passert...

Endret av BadCat
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dagens forumløsning er for min del halve grunnen til å lese artiklene. Mange interessante innblikk og tilføyelser på sakene som bli publisert.

Det som er så flott er at det kommer frem mange alternative synspunkter i forumkommentarer til artikler som bidrar til økt kunnskap og nyansering.

 

Så er det naturligvis mange søppelinnlegg, men slik blir det alltid.

 

Jeg merker at hver gang jeg leser en artikkel på et nettsted uten kommentarfelt så savner jeg kommentarene. Selv nettsteder jeg burde ha blitt vant til at er uten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Eller sakene vi vant Skup-prisen for tidligere i år: http://www.vg.no/spesial/2016/tvangsprotokollene/

Et godt eksempel på VGs løgnaktighet. Her har dere tatt ufullstendige protokoller og konkludert basert på det. Dere blåser opp saken og lar ikke "tvilen komme tiltalte til gode", men bestemmer dere for å ta psykiatrien, koste hva det koste vil.

 

Hei hekomo,

 

Bruker ikke mye tid på denne, men mener du alvor? Dette er altså kanskje vår aller viktigste sak fra året som gikk. Og den peker på noe svært alvorlig som virkelig trenger medienes søkelys.

Litt om Skup om du ikke stoler på deres vurderinger: http://www.skup.no/om-skup/

 

Mvh

Ola Stenberg

Digitalredaktør VG

 

Det er veldig bra at dere har artikler som er grundig dekket også.

Jeg tror det mange reagerer på er clickbait overskrifter med innhold som ikke samsvarer med overskriften. Selv sluttet jeg totalt å lese VG (og tilsvarende tabloider) for mange år siden, så jeg har ikke noe oppdatert grunnlag å vise til. Men hvis jeg må vise til noe, så er ambulansesaken i 2007 et eksempel satt på spissen av hva jeg mener. Svineinfluensa-epidemien i media er og et godt eksempel. Folk trodde vanlige folk kunne dø av svineinfluensa. Jeg hadde dette selv og overlevde etter en uke i senga, mens tabloid-lesende mennesker jeg snakket med trodde meg ikke.

 

Begge eksemplene her er saker hvor det ikke er gjort grundige nok undersøkelser på fakta. Er det noe IT-folk og teknologiinteresserte liker, så er det fakta. Ofte er det og slik at folk leser overskriften og blir så provosert at de ikke får med seg innholdet i artikkelen. Dette er med på å fordumme folk.

 

Jeg kommer til å henge med enn så lenge som betalende medlem. Om Tek.no vipper i retning av clickbait, så finner jeg andre måter å holde meg oppdatert på. Ellers synes jeg det er bra at du og VG.no deltar i diskusjonen og tar til dere tilbakemeldingen :-).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mobben fra Livets Harde Skole, GK1 i Politisk Sinne inntar en av Norges beste tek-portaler. Lurer fælt på hvordan kommentarridderne skal vri artikler om smartklokker og safirglass om til å handle om hvordan Jens og Støre har ødelagt Norge... 

 

Lykke til for de stakkarene som har redaksjonelt ansvar, sier jeg bare. 

 

mFRsOV7.png

 

409.gif

Lenke til kommentar

Triste greier. Som så mange andre påpeker så er en av hovedårsakene til at jeg bruker tek.no diskusjonen rundt artiklene. Har lest hw.no/tek.no lenge og alltid likt nettstedene. Men VG kan du få billig av meg. 

De få gangene jeg "besøker" vg.no i dag er i forbindelse med ping...

 

Adblock skrus herved på igjen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...