Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Spoiler her bilde fra spillet her. :)

 

Åsen dreper jeg den fienden her, vet ikke navnet på fienden eller. Har prøvd men bare dør i et sett. :hm:

attachicon.gifZelda.jpg

 

 

 

De heter Lynels og er de vanskeligste fiendene i spillet. Du trenger ett bra våpen og en haug med piler. Skyt de i trynet for en critical hit som gjør at de går ned på kne, så løper du bort til de og mounter de på samme måte du mounter hester, da kan du denge løs på de til de kaster deg av. De har mye liv så du må gjøre dette gjentatte ganger.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Spoiler her bilde fra spillet her. :)

 

Åsen dreper jeg den fienden her, vet ikke navnet på fienden eller. Har prøvd men bare dør i et sett. :hm:

attachicon.gifZelda.jpg

 

 

 

De heter Lynels og er de vanskeligste fiendene i spillet. Du trenger ett bra våpen og en haug med piler. Skyt de i trynet for en critical hit som gjør at de går ned på kne, så løper du bort til de og mounter de på samme måte du mounter hester, da kan du denge løs på de til de kaster deg av. De har mye liv så du må gjøre dette gjentatte ganger.

 

 

:)  takk 

Lenke til kommentar

Nei takk, dette spillet skal jeg nyte over ekstremt lang tid uten bruk av guide :)

 

Yessir! Være seg løsning og lokalisering av Shrines, og gjennomføring av Quests. Nå har jeg i så mange år klaget på at spill har vært for enkelt, og at de har geleidet en fra start til slutt - uten mye selv-tenking, så når det nå er et spill her som forventer litt av spilleren igjen, så skal jeg jaggu ikke ty til hjelp!

 

Bare jeg som til stadighet tenker at det er sånn her eventyr- og rollespill var før? Tenk FF3 og der omkring. Stort åpent kart. Finn ut selv hvor du skal. Kanskje hjelper det å snakke med oppdragsgiveren en gang til? Som forøvrig er en erke-snål type. Ved utkanten av kartet, som alltid!

 

Janei, jeg ELSKER at det er old-school-feelings i new-school-drakt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg snek meg tett inn på et rådyr igår og fikk jaggu muligheten til å mounte det :hmm:

Var naturligvis litt treg på avtrekkern og kjørte istedet kniven rett i siden på det :sick:

 

Noen som har fått dette til? Mulig å temme det?

Mounte, ja. Men kan ikke parkere dyret i stallen.

 

PS:

 

Du kan mounte bjørner også :D

post-63221-0-99458900-1489398850_thumb.jpg

 

Endret av Thor.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg snek meg tett inn på et rådyr igår og fikk jaggu muligheten til å mounte det :hmm:

Var naturligvis litt treg på avtrekkern og kjørte istedet kniven rett i siden på det :sick:

 

Noen som har fått dette til? Mulig å temme det?

 Er vel et Shrine Quest om dette, har testet noen ganger men ender med at staminaen blir brukt opp på å roe ned dyret og så kaster den meg av...

Lenke til kommentar

Spoiler her bilde fra spillet her. :)

 

Åsen dreper jeg den fienden her, vet ikke navnet på fienden eller. Har prøvd men bare dør i et sett. :hm:

attachicon.gifZelda.jpg

 

 Hver gang jeg ser enslik knipser jeg bare et bilde (for å få det inn i kompediet - hvis jeg ikke har det fra før) og springer det jeg kan, feiger ut max!!! Kanskje teste en kamp helt i slutten av spillet når jeg har max våpen og armour - og skills :)

Lenke til kommentar

Hva er dette kompendiet jeg ser folk snakker om? :p

 

Pokèmon Snap - Hyrule Edition.

 

Så godt som alt som kan drepes og/eller plukkes opp kan tas bilde av, for å fylle ut ditt "Hyrule Compendium". Kategoriene er Creatures, Monsters, Materials, Equipment og Treasures. Finner den helt til høyre på "minus-menyen" (på Switch, i alle fall), bortenfor Runes og Album.

Lenke til kommentar

 

Hva er dette kompendiet jeg ser folk snakker om? :p

 

Pokèmon Snap - Hyrule Edition.

 

Så godt som alt som kan drepes og/eller plukkes opp kan tas bilde av, for å fylle ut ditt "Hyrule Compendium". Kategoriene er Creatures, Monsters, Materials, Equipment og Treasures. Finner den helt til høyre på "minus-menyen" (på Switch, i alle fall), bortenfor Runes og Album.

 

 

Noe belønning for jobben?

Lenke til kommentar

 

Hva er dette kompendiet jeg ser folk snakker om? :p

 

Pokèmon Snap - Hyrule Edition.

 

Så godt som alt som kan drepes og/eller plukkes opp kan tas bilde av, for å fylle ut ditt "Hyrule Compendium". Kategoriene er Creatures, Monsters, Materials, Equipment og Treasures. Finner den helt til høyre på "minus-menyen" (på Switch, i alle fall), bortenfor Runes og Album.

 

 

(Takk for mounting-hjelp i svarene over)

 

Dette har jeg bestemt meg for å skippe totalt. Trist kanskje, men etter å ha startet opp med forograferingen igår følte jeg at en stor del av spillopplevelsen jeg hadde uten kameraet uteble.

 

Opp med kameraet, ned igjen, opp, ned....hvor skulle jeg igjen.. :)

Lenke til kommentar

Vurderer sterkt å punge ut 4000 bare for å spille Zelda men er fpsen et virkelig issue? Går det utover gameplayet?

Om du ikke har fått nok svar på dette ennå:

Nei, absolutt ikke. Jeg har det på Switch, og ja, det det skjer nå og da men har aldri blitt i nærheten av irritert engang. Har heller vært sånn "oi, nå skjer det alle snakker om". Men nå er jeg ikke den typiske "grafikkhora" heller... Men det vil ikke si at jeg godtar alle feil fordi "gameplay er alt som gjelder", det skjer bare helt seriøst ikke ofte nok, og har heller ingenting å si for opplevelsen med mindre man spiller det som Sony-fanboy for å kunne rakke ned på Nintendo. Noe det var ekstremt mye av i begynnelsen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

med mindre man spiller det som Sony-fanboy for å kunne rakke ned på Nintendo. Noe det var ekstremt mye av i begynnelsen.

 

 

Dette foregår desverre fortsatt like mye. Dukker vel fortsatt daglig opp 3-4 superdefensive artikler på sider som N4G om hvordan Horizon Zero Dawn er bedre enn Breath of the Wild på alle måter og at Zelda er overhyped/rated søppel som får "free pass" bare fordi det er Nintendo. Alle reviews som gir BotW høy score blir flamet til helvete om hvordan de er kjøpt og betalt mens de få sidene som gir det lav eller middels score får masse skryt for at de tør å si "sannheten". Helt sjukt :D

Endret av XtaZ
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...