Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL

Har noen funnet en sinnsyk bra plass å skaffe mange vanlige arrows på kortest mulig tid? De jævla butikkene selger jo bare 20stk av gangen.

 

På veien opp til Zora's Domain dropper de fleste monster piler. Jeg fikk 70+ piler på veien opp der. Dette er en del av main quest, så vet ikke om disse monsterne respawner og fortsatt gir deg like mange piler. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Har noen funnet en sinnsyk bra plass å skaffe mange vanlige arrows på kortest mulig tid? De jævla butikkene selger jo bare 20stk av gangen.

 

På veien opp til Zora's Domain dropper de fleste monster piler. Jeg fikk 70+ piler på veien opp der. Dette er en del av main quest, så vet ikke om disse monsterne respawner og fortsatt gir deg like mange piler. 

 

 

Takk for tips men har allerede farmet litt en plass i skauen der før hvor det er en clusterfuck med lizard folk og en haug med kasser. De droppet en del piler i alle fall, men skjer ikke at jeg går hele den stien opp der gjentatte ganger. Da er det vel faktisk raskere å fast travle mellom to butikker :D

Lenke til kommentar

Er det verdt pengene å oppgradere til Switch hvis man allerede har Wii U, og kun er interessert i å spille Zelda botw på TV’n? Ok, det er noe bedre lyd og noe bedre oppløsning samt noe bedre bevegelig grafikk på Switch’en, men er dette NOK 3590,- bedre enn samme spill på Wii U?
Med dette spørsmålet ser jeg helt bort fra fordelen av portabiliteten på Switch da dette ikke er relevant for min del.

Lenke til kommentar

 

Hva er Amiibo?

 

 

Leker med datachip som gir bonuser til Nintendospill. :)

 

Slår et slag for dette spørsmålet :)

 

Noen som kan utdype litt?

 

 

En Amiibo er en fysisk leke/figur fra Nintendo-universet (det være link, mario, luigi etc.) som har en base som inneholder en NFC-chip. Denne kan du legge på Wii U-kontrolleren, joysticken på den høyre(?) joyconen på Switch, i den nedre skjermen på new 3DS. Da vil du åpne nye ting i spill. I Zelda BotW så er det meg bekjent bare klær og kosmetiske gjenstander med unntak av Wolf Link som gir deg en ulv som kjemper ved din side. I andre spill så kan de gjøre andre ting. Som for eksempel i Super Mario Maker så kunne man åpne nye elementer fra andre spill man kunne bruke til å bygge brettene sine.

 

Utover dette så kan man overføre savegames/mii til en Amiibo for så å ta med denne til en venn og bruke det på hans/hennes konsoll.

 

https://www.nintendo.no/amiibo

 

Her er en oversikt over Amiibo generelt og hvordan de virker.

 

http://zelda.com/breath-of-the-wild/amiibo/

 

Her kan du se amiiboene som er kommet med Zelda Breath of the Wild. Selv har jeg Wolf Link amiiboen fra før og har bestilt meg Archer Link og Guardian amiiboene, men vurderer de andre og da de ser fantastisk fine ut.

 

En av de jeg har bestilt til Zelda BotW har ankommet postkontoret, men får ikke hentet den ut før i morgen. Kan knipse et bilde av den da.

Endret av CaZpeR
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det verdt pengene å oppgradere til Switch hvis man allerede har Wii U, og kun er interessert i å spille Zelda botw på TV’n? Ok, det er noe bedre lyd og noe bedre oppløsning samt noe bedre bevegelig grafikk på Switch’en, men er dette NOK 3590,- bedre enn samme spill på Wii U?

Med dette spørsmålet ser jeg helt bort fra fordelen av portabiliteten på Switch da dette ikke er relevant for min del.

Da hadde jeg uten tvil kjøpt på Wii U, og heller vurdert switch dersom det kommer spill du er gira på etterhvert.

 

Jeg spiller vel 80% portabelt, så for meg ble det switch.

Lenke til kommentar

 

Er det verdt pengene å oppgradere til Switch hvis man allerede har Wii U, og kun er interessert i å spille Zelda botw på TV’n? Ok, det er noe bedre lyd og noe bedre oppløsning samt noe bedre bevegelig grafikk på Switch’en, men er dette NOK 3590,- bedre enn samme spill på Wii U?

Med dette spørsmålet ser jeg helt bort fra fordelen av portabiliteten på Switch da dette ikke er relevant for min del.

Da hadde jeg uten tvil kjøpt på Wii U, og heller vurdert switch dersom det kommer spill du er gira på etterhvert.

 

Jeg spiller vel 80% portabelt, så for meg ble det switch.

 

 

Samme sier jeg.... For min del er det spilling på farten som appellerte mest til meg da jeg pendler.

Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp.

Det som står på Main Quest nå er de 12 minnene/bildene, og å dra innom de fire stedene (Zora, Gerudo osv). Men hver gang jeg prøver å nærme meg en av de stedene møter jeg på noen syke monstre som er alt for sterke for meg. Vet liksom ikke hvor jeg skal dra fra nå av? Siden det ikke går an å grinde XP akkurat, regner jeg med de må finnes en bestemt vei jeg skal gå next.

Edit: Forøvrig et fantastisk bra spill. Herregud så lenge siden jeg har vært så inni granskauen hekta. Eneste jeg klarer å trekke fra på karakteren her er tekniske feil, samt den durability-flausen. Blir også kraftig frustrert når jeg blir slått over ende, og Link bruker førti sekund på å reise seg  :wallbash:

Men det er en filleting  :grin:

Endret av GimleSag
Lenke til kommentar

Trenger litt hjelp.

 

 

Det som står på Main Quest nå er de 12 minnene/bildene, og å dra innom de fire stedene (Zora, Gerudo osv). Men hver gang jeg prøver å nærme meg en av de stedene møter jeg på noen syke monstre som er alt for sterke for meg. Vet liksom ikke hvor jeg skal dra fra nå av? Siden det ikke går an å grinde XP akkurat, regner jeg med de må finnes en bestemt vei jeg skal gå next.

 

 

Edit: Forøvrig et fantastisk bra spill. Herregud så lenge siden jeg har vært så inni granskauen hekta. Eneste jeg klarer å trekke fra på karakteren her er tekniske feil, samt den durability-flausen. Blir også kraftig frustrert når jeg blir slått over ende, og Link bruker førti sekund på å reise seg  :wallbash:

Men det er en filleting  :grin:

 

Jeg dro til Zora, noe av det første jeg gjorde. Ja, monstrene er sterke på forskjellige plasser, men du kan unngå de. Spesielt Guardians. Men i teorien kan du vel gå dit du vil. Men ha nok med mat.

 

Endret av ahaug1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Begynner føle meg rimelig barsk nå. Dreper Hinoxer (giants med ett øye) før de i det hele tatt rekker reise seg etter de våkner og har maxet ut stamina, så nå har jeg nok utholdenhet til å gi Zelda kjepp en uke i strekk når den tid kommer :D

Lenke til kommentar

 

Trenger litt hjelp.

 

 

Det som står på Main Quest nå er de 12 minnene/bildene, og å dra innom de fire stedene (Zora, Gerudo osv). Men hver gang jeg prøver å nærme meg en av de stedene møter jeg på noen syke monstre som er alt for sterke for meg. Vet liksom ikke hvor jeg skal dra fra nå av? Siden det ikke går an å grinde XP akkurat, regner jeg med de må finnes en bestemt vei jeg skal gå next.

 

 

Edit: Forøvrig et fantastisk bra spill. Herregud så lenge siden jeg har vært så inni granskauen hekta. Eneste jeg klarer å trekke fra på karakteren her er tekniske feil, samt den durability-flausen. Blir også kraftig frustrert når jeg blir slått over ende, og Link bruker førti sekund på å reise seg  :wallbash:

Men det er en filleting  :grin:

 

Jeg dro til Zora, noe av det første jeg gjorde. Ja, monstrene er sterke på forskjellige plasser, men du kan unngå de. Spesielt Guardians. Men i teorien kan du vel gå dit du vil. Men ha nok med mat.

 

 

Hmm, ok kanskje jeg skal prøve det! Følte bare at når jeg ble knust på veien dit så var det lite vits å dra dit i det hele tatt. Regnet med motstanden bare ble verre der :p 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...