Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Da fikk jeg tatt første boss. Dette spillet bare fortsetter å imponere. Kan spille non-stop i dagevis. 

 

Noen som vet hvordan man lager eliksirer? Har prøvd å kombinere litt forskjellig, får bare den råtne matretten...

 

 

Bland ett insekt (inkludert frosker) med monster deler

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finner faktisk ganske fort ut hva som funker (og ikke funker) - bare å prøve seg frem :)

 

 

Frukt, sopp og grønnsaker går bra sammen - men helst bare en "egenskap" av gangen. Test for eksempel en frukt som gir ekstra hjerter - en sopp av denne typen og en grønsak - bruk epler som fyllstoff for å fylle opp til 5. Har laget mat som gir godt over 10 ekstra hjerter.

 

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar

Spoileren omhandle matlaging

 

Her dreier det seg i all hovedsak om å matche ingredienser rett, les på ingrediense hvilken egenskaper de har, om en mikser ingredienser med ulike perks blir disse nullet ut og du får kun liv fra maten uten noen perks. Så det gjelder å mikse ingredienser som gir like perks med ingredienser uten perks (forutenom HP regenerering) for det beste resultatet. Om du vil ha mat som kun gir HP blander du eventuelt ingredienser med ulike perks eller holder deg ene og alene til mat uten perks vist det gir noen mening.

 

Lenke til kommentar

Uten å ha lest NOEN guides, så vil jeg dele ingrediensene (primært mat her) inn i noen kategorier.

 

Kjøtt: Biff, fugl, fisk

Krydder: F.eks. Salt

Grønnsak: F.eks. Hyrule Herb (Helt uten noen egenskaper)

Spesial-grønnsak: Sopp, Blomst, Chili etc. (Stamima, Cold/Heat, sneak, defense osv.)

 

Miks èn av hver av disse, så får man ganske heftige tallerkener. IKKE miks to sopper som gir ekstra sneak og defense i samme rett. De utjevner hverandre, og man ender opp med en tallerken uten ekstra ability.

 

Miks sopp for sopptallerken; frukt for fruktsalat etc.

 

1 eple = 1 hjerte-salat; 2 epler = 2 hjerter osv.

Lenke til kommentar

Noen erfaringer om ting og tang man samler på seg:

 

 

Nesten alt man samler på seg underveis i spillet får man bruk for - ikke bare til matlaging. For eksempel en god del monster parts og fisk, blomster osv - brukes til å oppgradere klær.

Frukt virker ganske greit å lage mat av - men her burde man også passe på å alltid ha minst 1 stk igjen.

 

Lenke til kommentar

Er i alle fall mye enklere å samle ingredienser her enn i noen andre spill i samme sjanger.

Men er litt for rastløs til å gidde å koke alt for lenge om gangen.

EDIT: Noen som vet når man får bruk for alle edelstenene (?) man finner? Tør liksom ikke å selge de heller selv om det står i beskrivelsen at man får en god pris. Tenker på diamanter, opaler, safirer osv.

Endret av GimleSag
Lenke til kommentar

Knyttet til amiibo:

 

 

Noen som har testet ut Wolf Link amiiboen? Den skal visst gi Wolf Link som partner i spillet. Som også kjemper på din side.

 

 

Ja har Wolflink Amiboen selv og testet den i Breath Of The Wild.

Ganske morsomt og se Wolflink løpe mot fiende og bite de.

 

Lenke til kommentar

 

Tenker på diamanter, opaler, safirer osv.

 De 3 du nevner, sammen med Amber, har jeg ikke funnet noen annen bruk for enn salg - hittil.... 

 

 

 

Man kan bruker de til å få smykker og å oppgradere disse. diamanter kan man bruke til å få nye Champion våpen, litt spesielle våpen man får etter å ha tatt en av bossene i de 4 stein guardianene. En sub-quest som kan gjøres hvor man kan få en diamant for 10 luminous stones

 

Lenke til kommentar

Minireview etter en liten uke med Zelda Breath of the Wild:

 

Kona mi har aldri spilt Zelda før. Hun har spilt hver ledige time siden vi fill konsollen på mandag. Jeg har spilt mange Zeldaspill før, og liker dem. Men har aldri kost meg så mye som med BotW. Nå er vi begge ganske dårlige spillere, så vi sliter med å ikke dø på det nivået vi er kommet nå. Så vi kommer aldri til å klare å runde spillet. Men vi har spilt - mellom oss på samme save - minst tretti timer siden mandag. Sannsynligvis mer. Mye mer. Og vi skraper bare overflaten av innhold. Vi stopper ikke på lenge ennå. BotW er klassisk Zelda. Men mye er forandret. Alt til det bedre. Og folk har rett, det er mye originale Zelda her. Så den er i stor grad et tilfelle av å gå tilbake til røttene og oppdatere det til 2017.

Lenke til kommentar

Minireview etter en liten uke med Zelda Breath of the Wild:

 

Kona mi har aldri spilt Zelda før. Hun har spilt hver ledige time siden vi fill konsollen på mandag. Jeg har spilt mange Zeldaspill før, og liker dem. Men har aldri kost meg så mye som med BotW. Nå er vi begge ganske dårlige spillere, så vi sliter med å ikke dø på det nivået vi er kommet nå. Så vi kommer aldri til å klare å runde spillet. Men vi har spilt - mellom oss på samme save - minst tretti timer siden mandag. Sannsynligvis mer. Mye mer. Og vi skraper bare overflaten av innhold. Vi stopper ikke på lenge ennå. BotW er klassisk Zelda. Men mye er forandret. Alt til det bedre. Og folk har rett, det er mye originale Zelda her. Så den er i stor grad et tilfelle av å gå tilbake til røttene og oppdatere det til 2017.

Da er vi 2 da, brukt opp alle våpen sverd å sånt, har pil å bue men er dårlig spiller selv, enste jeg var flink er på er wii mario kart Criss

Lenke til kommentar

Lett å fine av mat. :)

 

Er epler, jeg bruker remote bomb da på eple tre

 

 

Fin måte å gjøre det på! Sprenger du en bombe til på stokken får du en ferdig buntet vedhaug. Eller hvorfor ikke sprenge ulv? Et smell og du kan plukke opp et ferdig grillet kjøttstykke :) Det er bare så glimrende  :rofl:

Lenke til kommentar

Da tok jeg og kverka siste boss. Uten tvil den mest epice bossfighten i ett Zelda spill noen sinne! Ble derimot litt overrasket og skuffet over at man ikke kan fortsette å spille etterpå og at continue game bare plasserer en rett før siste save før bossen. Lame.

Lenke til kommentar

Et annet tips for å tjene seg en del cash:

 

 

Når du er i Gerudo og tatt divine beastet der kan du kjøre seal race utenfor Gerudo town. Etter første løp vinner man 300 rupies samt koster 100 for å delta. Hver gang man tar ny personlig rekord vinner man. Her bør man da altså ikke gå for absolutt beste tid med en gang men heller slå tiden akkurat første løp for så å fortsette å slå rekorden med få sekunder i mellomrom for å melke dette mest mulig :p (man har mye å gå på)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...