Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Det blir spennende å se hvordan folk reagerer på at Gamer ga Zelda 6/10.

 

Vel, anmelderen har ridd og galoppert med hest i flere titalls timer - da har han jo åpenbart misset en god del "liv" i landskapet. For egen del opplever jeg sjelden at man skal flytte seg langt før det er noe interessant å gjøre.

 

Men er nok for egen del større fan av Zelda og looting enn anmelderen, jeg er ikke langt i spillet og har dobbelt så mange timer som han - og det er veldig store områder jeg ikke har besøkt enda.

 

Men en 6'er er vel litt lavt - selv om mye av hans kritikk er ok å nevne.

Endret av Mr_Spock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bryr meg lite om reviews. Personlig gir jeg BotW 8/10, og for å liste kun det negative så får det litt trekk pga dårlig grafikk og framerate men også fordi jeg syntes det meste av musikken føltes fraværende eller var direkte dårlig med noen unntak. Divine Beast templene syntes jeg var kjedelige og alt for mye av tingene å oppdage i verden var stort sett enten koroks, shrines eller en kiste med alt for dårlige rewards. Alt for mange ganger klatret jeg ett høyt og kronglete fjell for å oppdage en godt gjemt hule bak en sprengbar vegg bare for å få 100 rupees eller ett rævva generisk våpen jeg allerede hadde 3 av i inventory. Variasjon i unike fiender syntes jeg også manglet litt.

Lenke til kommentar

Selv har jeg ingen problemer med å forsvare en score på 10/10 selv om jeg også ser mange feil og mangler. Ingen spill har gitt meg en så komplett og samtidig enkel opplevelse som dette spillet. Våpensystemet er genialt, verden oser av liv, musikken er nydelig, Link er herlig sosialt tilbakestående, kampene er episke, templene gir mestringsfølelse og friheten! ... bare ja, man burde ikke kunne prise dette spillet nok.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For min del er dette et av de morsomste spillene jeg har spillt på aldri så lenge. Er lenge siden jeg har gått og tenkt på et spill når jeg holder på med andre ting en selve spillet. Så her har Nintendo gjortnoe veldig riktig for min del ihvertfall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På Switch kan jeg ikke å si at jeg har opplevd no nevneverdig plagsomt framedrop, selv når jeg glidd med paraglideren, regnet plasker, under meg er det tre-fire badguys rundt et leirbål, mens lynet slår ned i ei gran tre meter forran meg så grana spruter og knekker. Da er det mer sånn "FYFAEN SÅ RÅTT!!".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

For min del er dette et av de morsomste spillene jeg har spillt på aldri så lenge. Er lenge siden jeg har gått og tenkt på et spill når jeg holder på med andre ting en selve spillet. Så her har Nintendo gjortnoe veldig riktig for min del ihvertfall.

Samme her. Storkoser meg med spillet. Så i mine øyne er det mye mer enn "nokså godt" som gamer kaller det.

 

Men forstår godt at spillet ikke er for alle.

Lenke til kommentar

 

Det blir spennende å se hvordan folk reagerer på at Gamer ga Zelda 6/10.

Det er noe av det sykeste jeg har sett (i Norge). Lett å peke på andre (Sony/Horizon) og så vise seg som enda verre selv.

 

Spill har blitt religion. Det er kvalmt.

 

141 kommentarer til nå ha ha ikke bra. :)

Lenke til kommentar

Veldig enig med Jimquisition ang våpen i spillet. Jeg holder på å bli gal av å plukke opp våpen etter våpen som knuses etter noen få slag. Ohhhh et kult våpen. Bang bang. Der gikk det til helvete...jaja...drøssevis av kvister og andre våpen som du har plukket opp 99937373282722677 andre ganger....

 

Lenke til kommentar

Denne er postet i tråden tidligere men kan jo dra den opp igjen da det diskuteres, jeg forguder dette spillet og sliter personlig med å kritisere det noe nevneverdig, men de fleste ser jo å forstår at det har en del mangler, men at våpnene blir fort ødelagt syns jeg på ingen måte er en av de, countryman er inne på noe av det jeg mener, Arlo i denne videoen deler og den meningen jeg har om akkurat dette systemet. 

 

 

Måten dette tvinger deg til å tenke annerledes i det du ellers ville kalt monotone kamper med standard fiender i det du er ute og explorer syns jeg er et frisk og herlig pust som tvinger deg sådan til å spare de virkelig gode våpnene til du virkelig trenger dem. Når du da bruker de mot sterkere fiender er det ekstra tilfredsstillende.

Endret av Evil-Duck
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Synes det var et problem i begynnelsen at våpene tålte lite.  Men etter å ha fått åpnet noen flere våpen sloter så har det egentlig ikke vært noe problem. Føler jeg bruker mere tid på å velge hvilket våpen jeg skal kasere når jeg kommer over noe bedre. Viljo ha litt variasjon i type våpen man har også.

Lenke til kommentar

Veldig enig med Jimquisition ang våpen i spillet. Jeg holder på å bli gal av å plukke opp våpen etter våpen som knuses etter noen få slag. Ohhhh et kult våpen. Bang bang. Der gikk det til helvete...jaja...drøssevis av kvister og andre våpen som du har plukket opp 99937373282722677 andre ganger....

 

Er ikke Zelda sånn da?, tar jeg feil der?, er jo første gang jeg spiller Zelda som du vet testet nå med Zelda men snart mer horizon zero dawn.

Lenke til kommentar

Kan ikke si meg enig altså.

 

Du går i kamp og våpnet ødelegges. Du pauser for å velge et nytt våpen. Fortsetter kampen og er du heldig så tar du rotta på dem eller så må du pause spillet igjen og gjenta til du har drept dem. Når dem er døde så plukker du opp mest trolig dem samme våpnene du med stor sannsynlighet brukte for å drep dem med. Med andre ord bortkastet tid som kun bidrar til å bryte opp kampen.

 

Variasjon? Det er en viktig ting. Men isteden for å stadig bli tvungen til å skifte våpen så hadde det vært mye bedre om det var stats på dem forskjellige våpene. Da kunne en stadig jakte på noe litt bedre og en ville ha forskjellige våpen med seg for å bruke på forskjellige fiender.

 

Det å ha spilt i X timer for å endelig finne et kult skjold eller sverd i spillet og føle på karakter utvikling faller helt bort idet du mister det iløpet av en kanskje to store kamper om du er heldig.

 

Det er rett og slett dårlig spill design. Første tegn til det er når gøy blir erstattet med irritasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo ikke noe nytt at våpen blir dårlige etter bruk i spill, man gjør tilpasninger og sørger bestandig for å for eksempel slipe våpnene før man går i kamp. Samme her - velger et ubrukt - før man sniker seg inn i fiendeleiren.

 

Men opplever allikevel noen ganger at jeg blir avbrutt mitt i kampen, hvor jeg kanskje har en skikkelig bra kombo/strategi på gang og står der plutselig med bare nevene! Mister fullstendig flyten og må begynne på nytt - det sliter jeg med å venne meg til.

 

Og hva med rettferdigheten i dette?? Kan ikke si at jeg har opplevd fiendens våpen gå i stykker når de dæljer løs på meg?? hehe

 

Men jeg har gjort en del tilpasninger for å slippe dette problemet - variere mellom de forskjellige våpentypene og bruke andre muligheter - samt ha en strategi før jeg går løs på fiendecampen - det hjelper.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...