Gå til innhold

The Legend of Zelda: Breath of the Wild, informasjon og generell diskusjon


d'espresso

Anbefalte innlegg

Og da ble jeg ferdig med det. Klokka vel inn på litt under 105 timer spilt, så har fått verdi for penga i hvert fall :p Tror jeg vil si at det her blir mitt personlige GOTY i år, lite tro på at noe annet som kommer senere vil klare å toppe det for min del.

Legger du det vekk nå? Eller syns du det er mere å gjøre etter 105 timers spilling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legger du det vekk nå? Eller syns du det er mere å gjøre etter 105 timers spilling?

 

Hovedsakelig bare armor oppgraderinger og å finne flere korok seeds som er igjen for meg, gjort alle 120 shrines for eksempel, så kommer nok ikke til å gå tilbake bare for det. Men gleder meg definitivt til DLC som kommer!

Lenke til kommentar

Mottatt over. Fortsetter å leke rundt, gjøre det som faller seg inn.

 

Spørsmål, et spørsmål jeg stilte tidligere - men frykter jeg ble misforstått.

Jeg finner en del trestubber med et avbildet løvblad på - så dukker det opp en ring i lufta som jeg nå har skjønt er korok-seeds.

 

Siste jeg spurte forstod jeg det slik at disse stubbene var her jeg vekket til live "memories" ved å ta et bilde med kameraet.

Fant nettopp ut at det faktisk ER korok-seeds :)

 

Så da lurer jeg på disse memories`ene - hvordan får jeg nøstet opp i de?

Er det såpass at jeg faktisk må finne disse stedene og ta et bilde av de uten at jeg varslet om at jeg "er der"?

Eller er det en forvarsel når jeg kommer til disse stedene?

 

Er det noen vits/god belønning i å gjøre dette?

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Mottatt over. Fortsetter å leke rundt, gjøre det som faller seg inn.

 

Spørsmål, et spørsmål jeg stilte tidligere - men frykter jeg ble misforstått.

Jeg finner en del trestubber med et avbildet løvblad på - så dukker det opp en ring i lufta som jeg nå har skjønt er korok-seeds.

 

Siste jeg spurte forstod jeg det slik at disse stubbene var her jeg vekket til live "memories" ved å ta et bilde med kameraet.

Fant nettopp ut at det faktisk ER korok-seeds :)

 

Så da lurer jeg på disse memories`ene - hvordan får jeg nøstet opp i de?

Er det såpass at jeg faktisk må finne disse stedene og ta et bilde av de uten at jeg varslet om at jeg "er der"?

Eller er det en forvarsel når jeg kommer til disse stedene?

 

Er det noen vits/god belønning i å gjøre dette?

Du trenger ikke ta bilde, men når du finner de memories-plassene, og du står hvor bilde er tatt, vil du se at det gløder ganske kraftig på bakken. Belønningen er et dypere dykk i historien :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Finn plassen som er avbildet

2. Gå dit

3. Finn det nøytaktige punktet bildet er tatt fra

4. Her skal du se en lysende søyle

5. Still deg inni denne søylen og trykk A eller hvilken knapp det står på skjermen og link vil få et flashback som viser mer om historien.

 

Enkelte lokalkjente NPC-er kan hjelpe deg på veien, så ikke glem å snakke med alle du møter, særlig i byer og rundt stallene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da har jeg fullført main story etter rundt 60 timer. Hadde ikke lyst, da jeg gjerne skulle ønske det ville vare evig men slik ble det til slutt. Fantastisk spill som ga meg samme opplevelse som jeg hadde med OoT, men nå i 2017. Kommer til å spille videre for å i det minste få gjennomført alle shrines+++. 

 

TIPS: Vet ikke om det er nevnt tidligere. Men jeg endret TV output til FULL RGB istenden for automatic etter å lest det et eller annet sted. Det var natt og dag på min TV i det minste og denne litt grå aktig tåken og klarheten ble VELDIG mye bedre.

Endret av Nexxi
Lenke til kommentar

Da har jeg fullført main story etter rundt 60 timer. Hadde ikke lyst, da jeg gjerne skulle ønske det ville vare evig men slik ble det til slutt. Fantastisk spill som ga meg samme opplevelse som jeg hadde med OoT, men nå i 2017. Kommer til å spille videre for å i det minste få gjennomført alle shrines+++. 

 

TIPS: Vet ikke om det er nevnt tidligere. Men jeg endret TV output til FULL RGB istenden for automatic etter å lest det et eller annet sted. Det var natt og dag på min TV i det minste og denne litt grå aktig tåken og klarheten ble VELDIG mye bedre.

 

Dette noe som er mulig på Wii U, og?

Lenke til kommentar

Gjorde et nytt forsøk på å ta hovedoppdraget med elefanten. Opp noen fossefall osv... Så vipps forsvant jeg ned på baksiden av fjellet istedet, og videre mot et gult lys i det fjerne..

 

Som et "beacon" i det fjerne, et veldig gult lys? Tror det samme skjedde med meg. Så opp mot himmelen, et stjerneskudd, og falt et stykke bort. Snudde meg, hoppa utfor kanten, og lot skjermen gjøre mye av jobben.

 

Blir veldig lett forstyrret i sånne her spill. Og spesielt i Breath of the Wild, hvor det nesten ikke er quests... "Ansvar for egen Campaign" burde innføres som begrep. Aldri vært borti det i denne grad.

Lenke til kommentar

 

Gjorde et nytt forsøk på å ta hovedoppdraget med elefanten. Opp noen fossefall osv... Så vipps forsvant jeg ned på baksiden av fjellet istedet, og videre mot et gult lys i det fjerne..

Som et "beacon" i det fjerne, et veldig gult lys? Tror det samme skjedde med meg. Så opp mot himmelen, et stjerneskudd, og falt et stykke bort. Snudde meg, hoppa utfor kanten, og lot skjermen gjøre mye av jobben.

 

Blir veldig lett forstyrret i sånne her spill. Og spesielt i Breath of the Wild, hvor det nesten ikke er quests... "Ansvar for egen Campaign" burde innføres som begrep. Aldri vært borti det i denne grad.

I dette tilfellet var det bare en shrine. Kunne såvidt skimte det på vei opp til Hylian. Måtte dit :)

 

Ja helt klart som du sier :)

Gruer meg til dagen kommer da kartet er fullåpnet og Ganon må tas..

Lenke til kommentar

Ja helt klart som du sier :)

Gruer meg til dagen kommer da kartet er fullåpnet og Ganon må tas..

 

Da blir det å finrenske kartet, og eventuelt vente på DLC til sommeren - Hard Mode, "Cave of Trials", og nytt kart-område!

 

Og så vinteren, mer historie, "an additional dungeon" / enda et Divine Beast-typ-greie?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg åpnet siste del av kartet igår Countryman men ingen planer om å ta Ganon enda.

Har gjort to av Divine beast. Nå som kartet er åpent så er det masse plasser jeg ser der som jeg har tenkt å sjekke ut. Pluss at det er endel plasser jeg har sett med egne øyne som jeg også må ta en nærmere titt på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen som har kommet seg gjennom Yiga Clan Hideout og har noen gode tips? Sjelden jeg har vært mer frustrert av et spill enn akkurat her. Spillet krever du skal spille stealth, og blir du sett er du død da de tåler det meste, og dreper deg på et treff. Hadde denne stealth funksjonen fungert ok hadde det nok ikke vært så frustrerende, men det virker helt hipp som happ om du får til å backstabbe eller bli oppdaget. Kjenner jeg har mest lyst å legge bort hele spillet her nå..

Lenke til kommentar

Noen som har kommet seg gjennom Yiga Clan Hideout og har noen gode tips? Sjelden jeg har vært mer frustrert av et spill enn akkurat her. Spillet krever du skal spille stealth, og blir du sett er du død da de tåler det meste, og dreper deg på et treff. Hadde denne stealth funksjonen fungert ok hadde det nok ikke vært så frustrerende, men det virker helt hipp som happ om du får til å backstabbe eller bli oppdaget. Kjenner jeg har mest lyst å legge bort hele spillet her nå..

 

 

Må bare bruke bananene for det de er verdt, hvis jeg husker riktig så merker de veldig mye mindre (ingen ting?) så lenge de løper etter bananer du har kasta ut. Bruket et Flameblade tror jeg når jeg took backstab på dem, vet ikke om det har noe å si? Drepte de på et slag da i hvert fall. Klarte meg gjennom med å bli sett bare en gang, irriterende at man måtte starte helt fra begynnelse av stealth sekvensen, ja, men kommer du deg gjennom det rommet som har 5 Yiga medlemmer så er du ferdig i hvert fall.

 

Lenke til kommentar

 

Noen som har kommet seg gjennom Yiga Clan Hideout og har noen gode tips? Sjelden jeg har vært mer frustrert av et spill enn akkurat her. Spillet krever du skal spille stealth, og blir du sett er du død da de tåler det meste, og dreper deg på et treff. Hadde denne stealth funksjonen fungert ok hadde det nok ikke vært så frustrerende, men det virker helt hipp som happ om du får til å backstabbe eller bli oppdaget. Kjenner jeg har mest lyst å legge bort hele spillet her nå..

 

 

Må bare bruke bananene for det de er verdt, hvis jeg husker riktig så merker de veldig mye mindre (ingen ting?) så lenge de løper etter bananer du har kasta ut. Bruket et Flameblade tror jeg når jeg took backstab på dem, vet ikke om det har noe å si? Drepte de på et slag da i hvert fall. Klarte meg gjennom med å bli sett bare en gang, irriterende at man måtte starte helt fra begynnelse av stealth sekvensen, ja, men kommer du deg gjennom det rommet som har 5 Yiga medlemmer så er du ferdig i hvert fall.

 

 

 

Da er det som jeg har gjort nå, men blir alltid sett når jeg har to igjen. jaja, får bare fortsette å banne, så går det nok.

Lenke til kommentar

Noen som har kommet seg gjennom Yiga Clan Hideout og har noen gode tips? Sjelden jeg har vært mer frustrert av et spill enn akkurat her. Spillet krever du skal spille stealth, og blir du sett er du død da de tåler det meste, og dreper deg på et treff. Hadde denne stealth funksjonen fungert ok hadde det nok ikke vært så frustrerende, men det virker helt hipp som happ om du får til å backstabbe eller bli oppdaget. Kjenner jeg har mest lyst å legge bort hele spillet her nå..

 

Jeg brukte Revali's Gale for å fly opp på den store firkantede konstruksjonen midt i rommet og navigerte meg videre derfra. Ellers kan du prøve tønna, men stå stille når vaktene ser i din retning.

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...