Gå til innhold

C. I. Hagen varsler om nytt parti


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så hvordan går egentlig logikken her?

 

Radikalt parti oppstår, får makt, tvinges til å endre seg til et mer moderat parti og gir da rom for ett nytt radikalt parti som tar over de radikale verdiene, får makt og tvinges til å endre seg til et mer moderat parti og dermed gir plass til... Etc...?

 

Og sånn går no dagan'..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fordi Frp er blitt for PK og ikke står opp for "ubehagelige saker" lenger hevdes det.

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/carl-i-hagen/carl-i-hagen-varsler-at-frp-kan-faa-konkurrent/a/23846532/

 

Kanskje det var det møtet med T Gjedde, Hege Storhaug m.fl?

 

Trenger vi virkelig noe mer radikalt enn Frp? 

 

Carl I Hagen er bare sur fordi Siv klarte det han selv aldri klarte.

Han har gått fra å være den ubestridte lederen til å bli en klovn som skader sitt eget parti mer enn han hjelper. Han sliter nok med å takle sin nye posisjon (eller mangel på sådan) i FRP.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror et slikt parti kunne mettet de populistiske behovene i Norge, som nå brer seg ut over hele Europa og har inntatt både Sverige og Danmark. Derimot tror jeg ikke at Carl I Hagen har den nødvendige karismaen til å kunne mobilisere frustrerte velgere, så det kommer mest sannsynlig til å bli til gamle lille FrP som står på sidelinjen og syter over hva de store gutta holder på med.

Lenke til kommentar
"At påstandene om at klimaendringene er menneskeskapte, er klimahysteri. Det er jo det. Endringene har med solens styrke, overhodet ikke noe med utslipp fra bilene våre, å gjøre."

 

Det er helt ufattelig å ha så lite selvinnsikt og respekt for kunnskap som Hagen her fremviser. Det er titusener av mennesker som bruker hele livet på studier og forskning for å bygge modeller, beregne utviklingen og forstå problemet, men det er selvsagt bare tull. Hagen VET nemlig at sterk sol=varmt vær og svak sol=kaldt vær  :nei:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

""Og en utenriksminister som alltid har penger til å dele ut i alle andre land enn Norge."

 

Hvorfor i alle dager og netter skulle en UTENRIKSminister dele ut penger i Norge?

 

"Min generasjon arvet intet oljefond på milliarder."

Det er ikke en generasjon som eier oljen. Det er ikke vår rett å bruke opp alle resurser fordi vi tilfeldigvis var i live når vi fant oljen. Det er fellesskapets verdier og det inkluderer alle fremtidige generasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Frp. har oppnådd én eneste ting ved å gå inn i regjering: Partitoppene har fått seg feite verv.
Politisk har de ikke oppnådd noe som helst som ikke også passer for Høyre og støttepartiene. 
Tenk hvor store Frp kunne ha vært nå om Støre og Solberg & co. hadde fått lov til å kjøre skuta på grunn helt på egen hånd?

Jo, markedet ligger nå vidåpent for et folkelig protestparti som ikke søker regjeringsmakt før det eventuelt får rent flertall og landet dermed er modent for en revolusjon.

Lenke til kommentar

Frp. har oppnådd én eneste ting ved å gå inn i regjering: Partitoppene har fått seg feite verv.

Politisk har de ikke oppnådd noe som helst som ikke også passer for Høyre og støttepartiene. 

Tenk hvor store Frp kunne ha vært nå om Støre og Solberg & co. hadde fått lov til å kjøre skuta på grunn helt på egen hånd?

Jo, markedet ligger nå vidåpent for et folkelig protestparti som ikke søker regjeringsmakt før det eventuelt får rent flertall og landet dermed er modent for en revolusjon.

 

Jeg vil ikke kalle det en revolusjon.

Lenke til kommentar

 

Jo, markedet ligger nå vidåpent for et folkelig protestparti som ikke søker regjeringsmakt før det eventuelt får rent flertall og landet dermed er modent for en revolusjon.

 

Jeg vil ikke kalle det en revolusjon.

?? Det kan da godt bli en revolusjon på mange områder, det vet ingen sikkert. Et stortingsflertall har enorm makt hvis det vil bruke den.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å endre konstitusjonelle fundamenter i samfunnet, så det er bedre å kalle det for et paradigmeskifte. For å komme tilbake til poenget så er ikke Carl I Hagen en revolusjonær. Han er en ytterfløy, med motstridende politiske verdier, som fortsatt passer inn i dette demokratiske samfunnet, og det er derfor han er velkommen til å starte sitt eget parti. Som du selv sier så blir det et protestparti, litt som hva Frp var før vi begynte å ta de som et seriøst regjeringsparti.

Lenke til kommentar

Det er ikke snakk om å endre konstitusjonelle fundamenter i samfunnet, så det er bedre å kalle det for et paradigmeskifte. For å komme tilbake til poenget så er ikke Carl I Hagen en revolusjonær.

Jeg ønsker ikke å bruke et ord som ikke engang er forklart i ordboka. For meg er poenget at flest mulig skal forstå hva jeg prøver å si, og da er det viktig å bruke dekkende ord som er velkjente, eller i det minste lett lar seg slå opp.

Er målet derimot å intimidere leserne og skremme dem fra å diskutere med den sprenglærte skribenten, er paradigmeskifte velegnet. 

 

Jeg skrev noen ørsmå generelle betraktninger om et nytt høyrepartis muligheter i norsk politikk. Av det du skriver, forstår jeg at planene er kommet mye lenger enn jeg var klar over, for du kan allerede røpe både leder og litt av det politiske programmet. La meg med en gang si at jeg ikke har særlig tro på noen av de to. Skal et slikt protestparti lykkes, må det både andre personer og et annet, mer revolusjonært program til. Se til Europa!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...